Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CMCO
Civil-military cell
Civil-military coordination

Vertaling van "Civil-military cell " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Civ/Mil Cell | civil-military cell

civiel-militaire cel


civil-military coordination

civiel-militaire coördinatie


civil-military coordination | CMCO [Abbr.]

civiel-militaire coördinatie | CMCO [Abbr.]


injuries to military personnel and civilians caused by war and civil insurrection

letsel van militair personeel en burgers veroorzaakt door oorlog en opstand
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission decided to send a letter of formal notice to Belgium based on the lack of corrective actions to build a joint civil-military airspace management cell to satisfy the principles of the flexible use of airspace (FUA).

De Commissie heeft besloten België een schriftelijke aanmaning te zenden in verband met het ontbreken van corrigerende maatregelen om een gezamenlijke civiel-militaire luchtruimbeheerscel te bouwen om aan de beginselen van een flexibel gebruik van het luchtruim (FUA) te voldoen.


In those Member States where both civil and military authorities are responsible for or involved in airspace management, this cell shall take the form of a joint civil military cell.

In lidstaten waar zowel civiele als militaire autoriteiten verantwoordelijk zijn voor of betrokken zijn bij het luchtruimbeheer geschiedt zulks in de vorm van een gezamenlijke civiel-militaire cel.


EU civilian and military operational activity; development of European military capabilities; achievements to broaden and strengthen the work of SATCEN and ISS; European Defence Agency; development of European civilian capabilities; civil-military coordination; ESDP support to security sector reform; civil-military cell; EU-NATO relations; cooperation with international organisations; dialogue and cooperation with Mediterranean partners in the field of crisis management; cooperation with third countries; ESDP and Africa; implementation of UNSCR 1325 on women, peace and security in the context of ESDP and gender mainstreaming ...[+++]

het Europees Defensieagentschap; ontwikkeling van Europese civiele vermogens; civiel-militaire coördinatie; EVDB-steun voor de hervorming van de veiligheidssector; civiel/militaire cel; betrekkingen EU-NAVO; samenwerking met internationale organisaties; dialoog en samenwerking met de mediterrane partners op het gebied van crisisbeheersing; samenwerking met derde landen; EVDB en Afrika; uitvoering van Resolutie 1325 van de VN-Veiligheidsraad over vrouwen, vrede en veiligheid in de context van het EVDB en genderintegratie; EVDB en terrorismebestrijding; EVDB en reactie op natuurrampen; EVDB-opleiding; militaire oefeningen.


Such arrangements would also cover internal EU cross-border emergencies. The note underlines that in future work on reinforcing the Union's reaction capability, it is important to further strengthen and develop links between civilian and military instruments and means, in particular between civil protection mechanisms, the various ESDP (European security and defence policy) assets and capabilities, the civil-military cell, as well as consular cooperation.

Deze regelingen zouden ook betrekking hebben op de aanpak van grensoverschrijdende noodsituaties binnen de EU. De nota onderstreept dat bij de toekomstige werkzaamheden met betrekking tot de versterking van het reactievermogen van de Unie de banden tussen civiele en militaire instrumenten en middelen verder moeten worden versterkt en ontwikkeld, met name tussen de mechanismen voor civiele bescherming, de verschillende middelen en vermogens in het kader van het EVDB (Europees veiligheids- en defensiebeleid), de civiel-militaire cel en de consulaire samenwerking.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
41. Regrets that Article III-313 of the Treaty establishing a Constitution for Europe has maintained the status quo of dual budgeting for CFSP operations; notes the Council's efforts to ensure greater transparency of the mechanism (ATHENA) by which common costs for operations of a military or defence nature are to be administered outside the Union's budget ; emphasises, none the less, its strongly held view that the continued separation of financing for common costs in civil operations through the budget of the Union from those with military or defence implications outside the Union's budget will prove increasingly untenable given that ...[+++]

41. betreurt het dat artikel III-313 van het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa de bestaande duale begroting voor GBVB-operaties handhaaft; neemt kennis van de bemoeiingen van de Raad voor meer transparantie van het mechanisme (ATHENA) waarmee de gemeenschappelijke kosten voor militaire of defensieoperaties buiten de begroting van de Unie zullen worden beheerd, benadrukt echter zijn stellige overtuiging dat het handhaven van de scheiding in de financiering van de gemeenschappelijke kosten tussen enerzijds civiele operaties binnen de begroting van de Unie, en anderzijds militaire of defensieoperaties buiten de begrotin ...[+++]


40. Regrets that Article III-313 of the Treaty establishing a Constitution for Europe has maintained the status quo of dual budgeting for CFSP operations; observes the Council’s efforts to ensure more transparency of the mechanism (ATHENA) by which common costs for operations of a military or defence nature are to be administered outside of the Union’s budget; emphasises, nonetheless, its strongly held view that the continued separation of financing for common costs in civil operations through the budget of the Union from those with military or defence character outside of the Union budget will prove increasingly untenable given the fa ...[+++]

40. betreurt het dat artikel III-313 van het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa de bestaande duale begroting voor GBVB-operaties handhaaft; neemt kennis van de bemoeiingen van de Raad voor meer transparantie van het mechanisme (ATHENA) waarmee de gemeenschappelijke kosten voor militaire of defensieoperaties buiten de begroting van de Unie zullen worden beheerd; benadrukt echter zijn stellige overtuiging dat het handhaven van de scheiding in de financiering van de gemeenschappelijke kosten tussen enerzijds civiele operaties binnen de begroting van de Unie, en anderzijds militaire of defensieoperaties buiten de begroti ...[+++]


46. Insists it is no longer possible to distinguish between the financing of civil or military expenses in the context, in particular, of ESDP operations, and more specifically those undertaken solely by the Union and planned and conducted through its Civil/Military Cell;

46. onderstreept dat met name in het kader van EVDB-operaties niet langer een onderscheid kan worden gemaakt tussen de financiering van civiele en militaire uitgaven, meer in het bijzonder wanneer het operaties betreft die uitsluitend door de Unie worden opgezet en die worden gepland en uitgevoerd via haar civiel/militaire cel;


29. Considers that it should ensure that its budgetary powers are enhanced in the area of CFSP; reminds the Council to adhere to consultation meetings and substantial exchange of information, as provided for by the IIA, in order to reach agreement on the financing of CFSP-oriented decisions; notes the particular importance of providing the European Security Strategy (ESS) with sufficient budgetary resources; stresses that it is difficult to separate financing for common costs in civil operations through the Union budget from those of a military or defence nature outside the Union budget, as shown by the establishment of the Civil ...[+++]

29. is van mening dat het Parlement ervoor moet zorgen dat zijn begrotingsbevoegdheden op het gebied van het GBVB worden uitgebreid; herinnert de Raad aan de verplichting deel te nemen aan raadplegende vergaderingen en uitgebreide uitwisseling van informatie, zoals vastgelegd in het IIA, teneinde overeenstemming te bereiken over de financiering van besluiten inzake het GBVB; wijst op het bijzonder belang van voldoende begrotingsmiddelen voor de Europese Veiligheidsstrategie (ESS); benadrukt dat het moeilijk is de financiering van gezamenlijke kosten bij civiele operaties via de EU-begroting te scheiding van kosten van militaire aard b ...[+++]


It has the responsibility, through the Civ/Mil Cell, of generating the capacity to plan and run an autonomous EU military operation, and maintains the capacity within EUMS rapidly to set up an operations centre for a specific operation, in particular where a joint civil/military response is required and where no national HQ is identified, once a decision on such an operation has been taken by the Council, upon the advice of the EUMC.

Hij dient, via de Civiel/Militaire Cel, het vermogen te leveren om een autonome militaire EU-operatie te plannen en uit te voeren, en houdt het vermogen in stand om voor een specifieke operatie snel een operatiecentrum op te zetten, met name wanneer een gezamenlijke civiel-militaire reactie vereist is en wanneer er geen nationaal hoofdkwartier is aangewezen, zodra de Raad op advies van het EUMC een besluit over die operatie heeft genomen.


establishment of a cell with civil/military components to meet the objectives and comply with the principles set out in that document.

- het instellen van een eenheid, met civiele en militaire componenten, ter verwezenlijking van de in genoemd document vervatte doelstellingen en beginselen.




Anderen hebben gezocht naar : civ mil cell     civil-military cell     civil-military coordination     Civil-military cell     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Civil-military cell' ->

Date index: 2023-04-30
w