Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adaptation measure to climate change
Adaptation policy to climate change
Adaptation to climate change
Adjust climate control
Analyse climate processes
COP 15
Climate action
Climate change
Climate change adaptation
Climate change policy
Climate control adjusting
Climate engineering
Climate policy
Climatic change
Climatic engineering
Climatic-condition assistive measuring aid
Conduct research on climate processes
Conduct research on climatic processes
Copenhagen Conference on climate change
Determine historic climate change
Determine historic climate changes
Determining historic climate change
Environmental engineering
Evaluate historic climate changes
Geoengineering
Operate climate control
Operating climate control
Policy for responding to climate change
Study climate processes
The COP15 Climate Conference
United Nations Climate Conference

Traduction de «Climate engineering » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
climate engineering | geoengineering

geo-engineering | klimaatengineering


climatic engineering | environmental engineering

luchtbehandelingstechniek


adaptation to climate change [ adaptation measure to climate change | adaptation policy to climate change | climate change adaptation ]

aanpassing aan de klimaatverandering


climate change policy [ climate action | climate policy | policy for responding to climate change ]

beleid inzake klimaatverandering [ klimaatveranderingsbeleid ]




determine historic climate change | evaluate historic climate changes | determine historic climate changes | determining historic climate change

historische klimaatveranderingen vaststellen


climate control adjusting | operating climate control | adjust climate control | operate climate control

klimaatbeheersing bedienen


analyse climate processes | conduct research on climatic processes | conduct research on climate processes | study climate processes

onderzoek doen over klimaatprocessen | onderzoek uitvoeren over klimaatprocessen


15th Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change | Copenhagen Conference on climate change | The COP15 Climate Conference | United Nations Climate Conference | COP 15 [Abbr.]

Conferentie van Kopenhagen over klimaatverandering | Klimaatconferentie CoP15 | Vijftiende Conferentie van de Partijen bij het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering | CoP15 [Abbr.]


Climatic-condition assistive measuring aid

aangepast hulpmiddel voor meten van klimaatomstandigheden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In order to mitigate the effects of climate change and improve the energy efficiency of fishing vessels, it should be possible to grant support to the modernisation and replacement of main and ancillary engines, provided that operators active in small–scale coastal fishing are given priority in the selection process in order to improve their access to financing, and provided that larger vessels contribute to the reduction of engine power.

Om de gevolgen van de klimaatverandering te matigen en de energie-efficiëntie van vissersvaartuigen te verbeteren, moet het mogelijk zijn steun te verlenen voor de modernisering en vervanging van hoofd- of hulpmotoren, mits marktdeelnemers die in de kleinschalige kustvisserij actief zijn, in de selectieprocedure voorrang krijgen teneinde hun toegang tot financiering te bevorderen, en mits grotere vaartuigen aan de vermindering van het motorvermogen bijdragen.


a further reduction in the A-factor for fully and partially gaseous-fuelled engines in the framework of a climate-neutral operation compared to diesel-fuelled engines; and

een verdere verlaging van de A-factor voor motoren op basis van volledig en gedeeltelijk gasvormige brandstof in het kader van een klimaatneutraal bedrijf in vergelijking met motoren op basis van dieselbrandstof, en


These measures should be sought in a range of fields such as improving and optimizing air traffic control, developing technology and innovation of aircraft and engines etc, making operations more energy efficient and using economic incentives and/or instruments, for example, the inclusion of the climate impact of the aviation sector in the EU emissions trading scheme.

Het kan onder meer gaan om een verbetering en optimalisering van de luchtverkeersleiding, de ontwikkeling van technologie en innovatie van vliegtuigmotoren, waardoor het energieverbruik wordt beperkt, alsmede het aanwenden van economische stimuli en/of instrumenten, zoals het meenemen van de klimaateffecten van de luchtvaart in de Europese regeling voor de handel in emissierechten.


In order to mitigate the effects of climate change and improve the energy efficiency of fishing vessels, it should be possible to grant support to the modernisation and replacement of main and ancillary engines, provided that operators active in small–scale coastal fishing are given priority in the selection process in order to improve their access to financing, and provided that larger vessels contribute to the reduction of engine power.

Om de gevolgen van de klimaatverandering te matigen en de energie-efficiëntie van vissersvaartuigen te verbeteren, moet het mogelijk zijn steun te verlenen voor de modernisering en vervanging van hoofd- of hulpmotoren, mits marktdeelnemers die in de kleinschalige kustvisserij actief zijn, in de selectieprocedure voorrang krijgen teneinde hun toegang tot financiering te bevorderen, en mits grotere vaartuigen aan de vermindering van het motorvermogen bijdragen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finland and the European Union need to rescue their own steel, engineering and forest industries by calling for a decision at Copenhagen to be taken to introduce a specific emissions system to achieve climate targets for climate products, instead of the present targets based on percentages and emissions trading.

Finland en de Europese Unie moeten hun eigen staal-, metaalbewerkings- en houtindustrie redden door te eisen dat er in Kopenhagen wordt besloten een specifiek emissiesysteem voor klimaatproducten in te voeren om de klimaatdoelen te bereiken in plaats van de huidige, op percentages gebaseerde doelen en de klimaathandel.


The greening of surface transport: reduction of environmental and noise pollution, including green house gases; reducing the impact of transport on climate change by reducing emissions through technological and socio-economic means as well as user training; development of clean and efficient engines and power-trains, including hybrid technology and the use of alternative fuels for transport applications such as hydrogen and fuel cells, taking account of cost-efficiency and energy-efficiency considerations; end of life strategies for vehicles and vessel ...[+++]

De vergroening van het oppervlaktevervoer: vermindering van milieuverontreiniging en geluidshinder, inclusief de emissie van broeikasgassen; beperking van de invloed van het vervoer op de klimaatverandering door de terugdringing van de emissies met technologische en sociaal-economische middelen alsook opleiding van gebruikers; ontwikkeling van schone en efficiënte motoren en aandrijfsystemen, met inbegrip van hybride technologie en het gebruik van alternatieve brandstoffen voor het vervoer zoals waterstof en brandstofcellen, rekening houdend met aspecten van kostenefficiëntie en energie-efficiëntie; sloopstrategieën voor voertuigen en ...[+++]


Concerning particulate and aerosols emissions from aircraft engines, further research work is necessary in order to develop scientific basis for the assessment of their effect on climate through contrails and cirrus cloud formation.

Wat betreft de emissies van stofdeeltjes en aërosolen van vliegtuigen is meer onderzoek nodig om een wetenschappelijke basis te ontwikkelen voor de beoordeling van hun effecten op het klimaat via condenssporen en de vorming van cirrus-wolken.


71. The overall goal of the technology platform on the more efficient and environmentally friendly aero-engine is to improve the competitiveness of the European aero-engine manufacturing industry and at the same time actively contribute to curbing man-made climate change related to aviation.

71. Het doel van het technologieplatform ten aanzien van de efficiëntere en milieuvriendelijkere vliegtuigmotor is in zijn algemeenheid de verbetering van de concurrentiepositie van de Europese industrie van de productie van vliegtuigmotoren en tegelijkertijd actief bij te dragen aan de beteugeling van de door de mens veroorzaakte, met de luchtvaart verband houdende klimaatverandering.


Air transport contributes through the emission of gases and particles from aircraft engines to changes in air quality at the Earth's surface, in climate, and in the stratospheric ozone loss, thus affecting the UV-B radiation at the surface.

Luchtvervoer draagt door middel van de emissie van gassen en deeltjes van vliegtuigmotoren bij aan de verandering van de luchtkwaliteit op het aardoppervlak en van het klimaat, alsmede aan de aantasting van de ozonlaag in de stratosfeer, ten gevolge waarvan de UV-B-straling op het aardoppervlak wordt beïnvloed.


Whereas, in the light of the worrying level of pollution caused by vehicle emissions and their role in the formation of the gases responsible for the greenhouse effect, it is necessary to reduce emissions, in particular CO2 emissions, in accordance with the commitment entered into under the Framework Convention on Climate Change signed in Rio in June 1992; whereas CO2 results directly from the combustion of carbon-based fuels; whereas CO2 emissions can principally be reduced by lower fuel consumption; whereas this requires progress in the design of engines and vehic ...[+++]

Overwegende dat het, wegens de zorgwekkende verontreiniging door emissies van motorvoertuigen en de bijdrage hiervan tot de gassen die verantwoordelijk zijn voor het broeikaseffect, noodzakelijk is de emissies van met name CO2 te verminderen overeenkomstig de afspraken daaromtrent die zijn neergelegd in het in juni 1992 in Rio de Janeiro ondertekende Raamverdrag inzake klimaatverandering; dat CO2 rechtstreeks ontstaat door verbranding van koolstofhoudende brandstoffen; dat de emissie van CO2 in de eerste plaats kan worden teruggedrongen door een vermindering van het brandstofverbruik; dat zulks verbeteringen in het ontwerp van motor e ...[+++]


w