Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CSM
CST
Common Staff Target
Common aviation safety regulations
Common civil aviation safety regulations
Common safety legislation in aviation
Common safety methods
Common safety regulations in aviation
Common safety target

Traduction de «Common safety target » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
common safety target | CST [Abbr.]

gemeenschappelijke veiligheidsdoelen | GVD [Abbr.]


common civil aviation safety regulations | common safety legislation in aviation | common aviation safety regulations | common safety regulations in aviation

veelvoorkomende veiligheidsvoorschriften in de luchtvaart


Common Staff Target | CST [Abbr.]

gemeenschappelijke personeelsdoelstelling | CST [Abbr.]


common safety methods | CSM [Abbr.]

gemeenschappelijke veiligheidsmethoden | GVM [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Directive (EU) 2016/797 of the European Parliament and of the Council provides for the drafting and revision of technical specifications for interoperability (‘TSIs’), while Directive (EU) 2016/798 of the European Parliament and of the Council provides for the drafting and revision of common safety methods (‘CSMs’), common safety targets (‘CSTs’) and common safety indicators (‘CSIs’).

Richtlijn (EU) 2016/797 van het Europees Parlement en de Raad vormt de grondslag voor de opstelling en herziening van de technische specificaties inzake interoperabiliteit („TSI's”), terwijl Richtlijn (EU) 2016/798 van het Europees Parlement en de Raad de grondslag vormt voor de opstelling en herziening van de gemeenschappelijke veiligheidsmethoden („GVM's”), de gemeenschappelijke veiligheidsdoelen („GVD's”) en de gemeenschappelijke veiligheidsindicatoren („GVI's”).


1. The Agency shall set up a limited number of working parties for the purpose of drawing up recommendations and, where relevant, guidelines, in particular relating to technical specifications for interoperability (‘TSIs’), common safety targets (‘CSTs’), common safety methods (‘CSMs’) and the use of common safety indicators (‘CSIs’).

1. Het Bureau stelt een beperkt aantal werkgroepen in met het oog op het opstellen van aanbevelingen en, in voorkomend geval, van richtsnoeren, met name voor technische specificaties inzake interoperabiliteit („TSI's”), gemeenschappelijke veiligheidsdoelen („GVD's”) en gemeenschappelijke veiligheidsmethoden („GVM's”), en het gebruik van gemeenschappelijke veiligheidsindicatoren („GVI's”).


Directive (EU) 2015/. of the European Parliament and of the Council (7) (8) provides for the drafting and revision of technical specifications for interoperability (‘TSIs’), while Directive (EU) 2015/. of the European Parliament and of the Council (9) (10) provides for the drafting and revision of common safety methods (‘CSMs’), common safety targets (‘CSTs’) and common safety indicators (‘CSIs’).

Richtlijn (EU) 2015/. van het Europees Parlement en de Raad (7) (8) vormt de grondslag voor de opstelling en herziening van de technische specificaties inzake interoperabiliteit (TSI's), terwijl Richtlijn (EU) 2015/. van het Europees Parlement en de Raad (9) (10) de grondslag vormt voor de opstelling en herziening van de gemeenschappelijke veiligheidsmethoden (GVM's), de gemeenschappelijke veiligheidsdoelen (GVD's) en de gemeenschappelijke veiligheidsindicatoren (GVI's).


1. The Agency shall set up a limited number of working parties for the purpose of drawing up recommendations and, where relevant, guidelines, in particular relating to technical specifications for interoperability (‘TSIs’), common safety targets (‘CSTs’), common safety methods (‘CSMs’) and the use of common safety indicators (‘CSIs’).

1. Het Bureau stelt een beperkt aantal werkgroepen in met het oog op het opstellen van aanbevelingen en, in voorkomend geval, van richtsnoeren, met name voor technische specificaties inzake interoperabiliteit (TSI's), gemeenschappelijke veiligheidsdoelen (GVD's) en gemeenschappelijke veiligheidsmethoden (GVM's), en het gebruik van gemeenschappelijke veiligheidsindicatoren (GVI's).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The associated systematic failures and systematic faults are controlled in accordance with safety and quality processes commensurate with the harmonised design target applicable to the technical system under assessment and defined in commonly acknowledged relevant standards;

de daaraan gekoppelde systeemstoringen en systeemfouten worden beheerst overeenkomstig de veiligheids- en kwaliteitsprocessen die zijn gekoppeld aan de op het technische systeem toepasselijke geharmoniseerde ontwerpdoelstelling en zijn gedefinieerd in de algemeen erkende toepasselijke normen;


In particular, the Commission should be empowered to revise and adapt the Annexes to Directive 2004/49/EC, to adopt and revise common safety methods and common safety targets, and also to establish a maintenance certification system.

In het bijzonder moet de Commissie de bevoegdheid worden gegeven om de bijlagen bij Richtlijn 2004/49/EG te herzien en aan te passen, gemeenschappelijke veiligheidsmethoden en -doelstellingen vast te stellen en te wijzigen, alsmede een certificeringsregeling voor onderhoud in te stellen.


The two sets of rules should therefore be examined in order to assess, in particular, if they are compatible with the common safety methods and the technical specifications for interoperability (TSIs) in force, as well as if they enable the common safety targets in force to be achieved.

Deze twee reeksen voorschriften moeten derhalve bestudeerd worden met name om na te gaan of zij verenigbaar zijn met de gemeenschappelijke veiligheidsmethoden (CSM's) en de geldende technische specificaties inzake interoperabiliteit (TSI's), en of de geldende gemeenschappelijke veiligheidsdoelen (CST's) aan de hand van deze voorschriften kunnen worden bereikt.


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways requires infrastructure managers and railway undertakings to establish their safety management systems in such a way that the railway system is at least able to achieve the common safety targets and comply with the national safety rules and safety requirements defined in the technical specifications for interoperability (TSIs) and that the relevant parts of the common safety methods are applied.

Richtlijn 2004/49/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake de veiligheid op de communautaire spoorwegen schrijft voor dat infrastructuurbeheerders en spoorwegondernemingen hun veiligheidsmanagementsysteem zodanig tot stand brengen dat het spoorwegsysteem ten minste in staat is de gemeenschappelijke veiligheidsdoelen te halen, en voldoet aan de nationale veiligheidsvoorschriften en aan de in de technische specificaties inzake interoperabiliteit (TSI) vastgelegde veiligheidseisen, alsmede dat de desbetreffende gemeenschappelijke veiligheidsmethoden worden toegepast.


Directive 2004/49/EC (4) of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways requires infrastructure managers and railway undertakings to establish their safety management systems in such a way that the railway system is at least able to achieve the common safety targets and comply with the national safety rules and safety requirements defined in the technical specifications for interoperability (TSIs) and that the relevant parts of the common safety methods are applied.

Richtlijn 2004/49/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake de veiligheid op de communautaire spoorwegen (4) schrijft voor dat infrastructuurbeheerders en spoorwegondernemingen hun veiligheidsmanagementsysteem zodanig tot stand brengen dat het spoorwegsysteem ten minste in staat is de gemeenschappelijke veiligheidsdoelen te halen, en voldoet aan de nationale veiligheidsvoorschriften en aan de in de technische specificaties inzake interoperabiliteit (TSI) vastgelegde veiligheidseisen, alsmede dat de desbetreffende gemeenschappelijke veiligheidsmethoden worden toegepast.


Since the objectives of the proposed action, namely to coordinate activities in the Member States to regulate and supervise safety and to investigate accidents and to establish at Community level common safety targets, common safety methods, common safety indicators and common requirements of safety certificates, cannot be sufficiently achieved by the Member States and can therefore, by reason of the scale of the action, be better achieved at Community level, the Community may adopt measures in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty.

Aangezien de doelstellingen van de voorgestelde actie niet voldoende door de lidstaten kunnen worden verwezenlijkt en wegens de omvang van de actie beter op communautair niveau kunnen worden gerealiseerd, kan de Gemeenschap maatregelen treffen die in overeenstemming zijn met het in artikel 5 van het Verdrag beschreven subsidiariteitsbeginsel. Het betreft de volgende doelstellingen: het coördineren van activiteiten in de lidstaten met het oog op veiligheidsregelgeving en -toezicht en om ongevallen te onderzoeken en op communautair niveau gemeenschappelijke veiligheidsdoelen, -methoden en indicatoren en gemeenschappelijke eisen voor veilig ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Common safety target' ->

Date index: 2021-04-09
w