Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Common-emitter input characteristic
Common-emitter input time constant
Input base delay
Input base time
Input time constant

Vertaling van "Common-emitter input time constant " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
common-emitter input time constant | input base delay | input base time

ingangstijdconstante van de CE schakeling


common-emitter input characteristic

ingangskarakteristiek van de gemeenschappelijke emitterschakeling


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
During each test, a constant input force shall be maintained and the braking rate shall be determined by reference to the time (t) taken for the speed to reduce from 40 km/h to 20 km/h using the formula:

Tijdens elke test wordt de bedieningskracht constant gehouden en moet de vertragingsfactor worden bepaald ten opzichte van de tijd (t) die nodig is om van 40 naar 20 km/h te vertragen, aan de hand van de formule:


NRAs should identify an adequate reference time period over which to assess whether the margin between the retail price of the flagship product and the price of the relevant NGA-based wholesale access input allows for the recovery of the downstream costs (including a reasonable percentage of common costs) calculated on the basis of (i) and (ii) above.

De nri’s moeten een geschikte referentieperiode vastleggen waarin wordt beoordeeld of de marge tussen de retailprijs van het vooraanstaande product en de prijs van de relevante wholesaletoegangsinput op NGA-basis voldoende is om de downstreamkosten terug te verdienen (met inbegrip van een redelijk percentage van de gemeenschappelijke kosten), hetgeen wordt berekend op basis van de punten i) en ii) hierboven.


NRAs should identify an adequate reference time period over which to assess whether the margin between the retail price of the flagship product and the price of the relevant NGA-based wholesale access input allows for the recovery of the downstream costs (including a reasonable percentage of common costs) calculated on the basis of (i) and (ii) above.

De nri’s moeten een geschikte referentieperiode vastleggen waarin wordt beoordeeld of de marge tussen de retailprijs van het vooraanstaande product en de prijs van de relevante wholesaletoegangsinput op NGA-basis voldoende is om de downstreamkosten terug te verdienen (met inbegrip van een redelijk percentage van de gemeenschappelijke kosten), hetgeen wordt berekend op basis van de punten i) en ii) hierboven.


53. Reiterates its support to the activities of the civil society, and calls on the Government and the Assembly to develop structures and platforms for dialogue with civil society organizations; encourages, at the same time, institutions formulating social and economic policies to consider input from civil society actors; underlines the importance of NGOs in monitoring the activities of the authorities, in particular in the field of anti-corruption and in building inter-ethnic trust; encourages dialogue between ...[+++]

53. beklemtoont nogmaals de activiteiten van het maatschappelijk middenveld te steunen en vraagt de regering en de Assemblee om structuren en platformen voor dialoog met organisaties uit het maatschappelijk middenveld te ontwikkelen; spoort tegelijkertijd de instellingen die zich bezighouden met het formuleren van het sociaal-economisch beleid aan rekening te houden met de input van actoren van het maatschappelijk middenveld; onderstreept hoe belangrijk ngo's zijn voor het houden van toezicht op overheidsactiviteiten, in het bijzonder op het gebied van corruptiebestrijding en het opbouwen van interetnisch vertrouwen; is een groot voor ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
48. Reiterates its support to the activities of the civil society, and calls on the Government and the Assembly to develop structures and platforms for dialogue with civil society organizations; encourages, at the same time, institutions formulating social and economic policies to consider input from civil society actors; underlines the importance of NGOs in monitoring the activities of the authorities, in particular in the field of anti-corruption and in building inter-ethnic trust; encourages dialogue between ...[+++]

48. beklemtoont nogmaals de activiteiten van het maatschappelijk middenveld te steunen en vraagt de regering en de Assemblee om structuren en platformen voor dialoog met organisaties uit het maatschappelijk middenveld te ontwikkelen; spoort tegelijkertijd de instellingen die zich bezighouden met het formuleren van het sociaal-economisch beleid aan rekening te houden met de input van actoren van het maatschappelijk middenveld; onderstreept hoe belangrijk ngo's zijn voor het houden van toezicht op overheidsactiviteiten, in het bijzonder op het gebied van corruptiebestrijding en het opbouwen van interetnisch vertrouwen; is een groot voor ...[+++]


There is an obvious misunderstanding of the meaning and serious importance of the principle of a ‘common but differentiated responsibility’ when placing the world’s major historical polluters, such as the US, the biggest global emitter per capita, which is resisting making serious commitments to reduce its emissions, on an equal footing with emerging economies such as China or India, with per capita emissions that are 10 and 4 times lower respectively than those of the US.

Er bestaat een duidelijk misverstand over de betekenis en de ernst van het principe van "gezamenlijke maar gedifferentieerde verantwoordelijkheid" wanneer de grootste vervuilers ter wereld, waaronder de VS, die wereldwijd de grootste veroorzaker van CO2-emissies per hoofd van de bevolking is, maar weigert om serieuze verbintenissen aan te gaan om diens uitstoot te beperken, op gelijke voet worden geplaatst met opkomende economieën zoals China en India, met emissies die per hoofd van de bevolking 10 respectievelijk 4 keer lager liggen dan die van de VS.


142. Recognises that the Subcommittee on Human Rights has continued to be committed to evaluating the implementation of the EU instruments in the fields of human rights and democracy, with special focus on the EU guidelines on torture, to making the Commission and the Council accountable for their actions in this field, to setting up a constant dialogue with international institutions on human rights issues, to providing a platform of expertise and, at the same time, an input ...[+++]

142. erkent dat zijn Subcommissie mensenrechten zich blijft toeleggen op de beoordeling van de implementatie van de EU-instrumenten op de gebieden mensenrechten en democratie met bijzondere aandacht voor de EU-richtsnoeren over foltering, het vragen van verantwoording aan de Commissie en de Raad voor hun acties op dit gebied, het opzetten van een permanente dialoog met internationale instellingen over mensenrechtenkwesties, het bieden van een expertiseplatform en tegelijkertijd het leveren van bijdragen over aspecten van mensenrechten en democratie voor verslagen van de Commissie buitenlandse zaken, de opstelling van initiatiefverslagen ...[+++]


142. Recognises that the Subcommittee on Human Rights has continued to be committed to evaluating the implementation of the EU instruments in the fields of human rights and democracy, with special focus on the EU guidelines on torture, to making the Commission and the Council accountable for their actions in this field, to setting up a constant dialogue with international institutions on human rights issues, to providing a platform of expertise and, at the same time, an input ...[+++]

142. erkent dat zijn Subcommissie mensenrechten zich blijft toeleggen op de beoordeling van de implementatie van de EU-instrumenten op de gebieden mensenrechten en democratie met bijzondere aandacht voor de EU-richtsnoeren over foltering, het vragen van verantwoording aan de Commissie en de Raad voor hun acties op dit gebied, het opzetten van een permanente dialoog met internationale instellingen over mensenrechtenkwesties, het bieden van een expertiseplatform en tegelijkertijd het leveren van bijdragen over aspecten van mensenrechten en democratie voor verslagen van de Commissie buitenlandse zaken, de opstelling van initiatiefverslagen ...[+++]


It is therefore necessary to have definitions of the total population, employment, jobs, total hours worked, full-time equivalence and employee labour input at constant compensation, which are closely linked to the concepts used in the national accounts.

Vandaar de behoefte aan definities van de totale bevolking, werkzame personen, banen, totaal aantal gewerkte uren, arbeidsjaren en input van arbeid van werknemers tegen constante beloning, die nauw verbonden zijn met de begrippen uit de nationale rekeningen.


During each test, a constant input force shall be maintained and the braking rate shall be determined by reference to the time taken (t) for the speed to reduce from 40 km/h to 20 km/h using the formula:

Bij elke proef wordt de toevoerdruk constant gehouden en de vertragingsfactor bepaald op basis van de tijd (t) die nodig is om de snelheid te verminderen van 40 km/h tot 20 km/h met gebruikmaking van de volgende formule:




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Common-emitter input time constant' ->

Date index: 2023-09-28
w