Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Campaign for youth work in the local community
Communication campaign on the euro
Euro-Mediterranean Interim Association Agreement
Promote local community youth work
Promote youth work in the local community
Support youth work in the local community

Traduction de «Communication campaign on the euro » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
communication campaign on the euro

voorlichtingscampagne over de euro


Euro-Mediterranean Interim Association Agreement | Euro-Mediterranean Interim Association Agreement on Trade and Cooperation between the European Community and the Palestine Liberation Organization for the benefit of the Palestinian Authority | Euro-Mediterranean Interim Association Agreement on trade and cooperation between the European Community and the PLO for the benefit of the Palestinian Authority of the West Bank and the Gaza Strip | Euro-Mediterranean Interim Association Agreement on trade and cooperation between the European Community, of the one part, and the Palestine Liberation Organization (PLO) for the benefit of the Palest ...[+++]

Euro-mediterrane Interim-associatieovereenkomst voor handel en samenwerking | Euro-mediterrane Interim-associatieovereenkomst voor handel en samenwerking tussen de Europese Gemeenschap, enerzijds, en de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO) ten behoeve van de Palestijnse Autoriteit van de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, anderzijds


Euro-Mediterranean Agreement establishing an Association between the European Community and its Member States, of the one part, and the People’s Democratic Republic of Algeria, of the other part | Euro-Mediterranean Association Agreement between the European Community and its Member States and the People's Democratic Republic of Algeria

Europees-mediterrane overeenkomst waarbij een associatie tot stand wordt gebracht tussen de Europese Gemeenschap en haar lidstaten, enerzijds, en de Democratische Volksrepubliek Algerije, anderzijds


campaign for youth work in the local community | support youth work in the local community | promote local community youth work | promote youth work in the local community

jeugdwerk in de lokale gemeenschap promoten | jongerenwerk de in lokale gemeenschap promoten
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The year had three main elements: an information and communications campaign managed via an external communications company, EurO co-financed projects, selected as a result of a call for proposals managed in 2 selection rounds and the labelling of other activities which did not receive any funding from EU budgets, but which carried the identity of the European Year of Languages 2001 and which contributed to the achievement of its objectives.

Het Jaar omvatte drie hoofdonderdelen: een informatie- en communicatiecampagne, die werd uitgevoerd door een extern communicatiebureau (EurOM); medegefinancierde projecten, die in twee selectieronden waren geselecteerd naar aanleiding van een oproep tot het indienen van voorstellen; en andere activiteiten die geen financiële steun kregen van de EU, maar die wel onder de vlag van het Europees Jaar van de talen 2001 werden uitgevoerd en bijdroegen tot het verwezenlijken van de doelstellingen van het Jaar.


The evaluators conclude that a fully decentralised approach would have risked reducing the impact of the communication campaign of the Year and that the "dual approach" was the most appropriate one, combining a European-level campaign and flagship projects with a degree of decentralisation.

De evaluatoren komen tot de conclusie dat een volledig gedecentraliseerde aanpak ertoe had kunnen leiden dat de voorlichtingscampagne van het Jaar minder effect had gehad en dat de "tweeledige aanpak", die een combinatie vormde van een campagne op Europees niveau en vlaggenschipprojecten enerzijds en een zekere mate van decentralisatie anderzijds, de meest geschikte oplossing was.


The information campaign had three main elements: a press and communications campaign; the production of a logo, publications and promotional items; and a European Website.

De informatiecampagne bestond uit drie hoofdonderdelen: een pers- en communicatiecampagne; de productie van een logo, publicaties en promotieartikelen; en een Europese website.


The Member States are invited to: implement the recommendation set out in the SBA Action Plan to reduce the start-up time for new enterprises to 3 working days and the cost to €100 by 2012; reduce the time needed to get licences and permits (including environmental permits) to take up and perform the specific activity of an enterprise to one month by the end of 2013; implement the recommendation set out in the SBA Action Plan to promote second chances for entrepreneurs by limiting the discharge time and debt settlement for an honest entrepreneur after bankruptcy to a maximum of three years by 2013; develop user-friendly and widely supported marketplaces and databases for transferrable businesses and provide training and support to increa ...[+++]

De lidstaten worden verzocht: de aanbeveling in het SBA-actieplan ten uitvoer te leggen om de termijn waarbinnen een nieuwe onderneming kan worden opgericht tegen 2012 te bekorten tot drie werkdagen en de kosten te beperken tot 100 euro; de tijd die nodig is om licenties en vergunningen (ook milieuvergunningen) te verkrijgen om de specifieke activiteit van een onderneming uit te gaan oefenen, tegen eind 2013 te beperken tot één maand; de aanbeveling in het SBA-actieplan ten uitvoer te leggen om tweede kansen voor ondernemers te bevorderen door tegen 2013 de kwijting en schuldvereffening voor een eerlijke ondernemer na een bankroet tot ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Malta's slogan for its euro communication campaign is: “the euro – in our common interest”.

Malta's slogan voor de voorlichtingscampagne rond de euro luidt: "de euro – in ons aller belang".


This report addresses in particular the preparations for the introduction of euro cash into the economy, the preparatory activities of businesses, the preparations of public administration, the measures put in place for protecting consumers in the changeover period, the communication campaign and the state of public opinion on the euro.

Dit verslag gaat in het bijzonder over de voorbereidingen op de invoering van eurocontanten in de economie, de voorbereidende maatregelen van bedrijven en overheidsdiensten, de maatregelen die zijn genomen om consumenten tijdens de overgangsperiode te beschermen, de voorlichtingscampagne en de huidige publieke opinie over de euro.


The Commission is co-financing the employment of extra communication staff, the national euro website and telephone line, buying of space in electronic media, extra employees at the Slovak Trade Inspection, the campaigns dedicated to schools and Roma minority and direct mailings of the euro calculator and information leaflets to households (the information packages were distributed to all Slovak households in November).

De Commissie cofinanciert extra voorlichtingspersoneel, de nationale eurowebsite en telefoonlijn, advertentieruimte in de elektronische media, extra personeel voor de SOI, campagnes gericht op de scholen en de Romaminderheid en directe mailings met een eurorekenmachine en informatiefolders aan huishoudens (deze informatiepakketten zijn in november naar alle Slowaakse huishoudens verstuurd).


This Communication covers the most important aspects of the changeover process, in particular the cash changeover, the conversion of the administrative and financial systems, the real and perceived impact of the euro's introduction on prices, and the citizens' opinion on the information and communication campaigns; additionally, some conclusions are drawn which may be of value for future changeovers.

In de voorliggende mededeling wordt ingegaan op de belangrijkste overschakelingsaspecten, en met name op de overgang naar de chartale euro, op de omschakeling van de administratieve en financiële systemen, op de werkelijke en de subjectief ervaren gevolgen van de invoering van de euro voor de prijzen en op de publieke opinie over de voorlichtings- en communicatiecampagnes.


The general impression is that the communication actions on cash controls have significantly contributed to the awareness of travellers to the obligation to declare cash, although only 4 Member States monitored the results of the communication campaign and in none of the cases monitoring tools were used to measure the efficiency or effectiveness of the communication campaigns.

De algemene indruk bestaat dat de voorlichtingsacties over de controles op het vervoer van liquide middelen er in aanzienlijke mate toe hebben bijgedragen dat reizigers zich bewust zijn van hun aangifteplicht, ofschoon slechts vier lidstaten de resultaten van de voorlichtingscampagne hebben gemonitord en in geen van deze gevallen gebruik is gemaakt van monitoringinstrumenten om de efficiency of effectiviteit van de voorlichtingscampagnes te meten.


This Communication presents and evaluates the preparations made in Slovakia for the introduction of the euro: the preparations for the introduction of euro notes and coins, the adaptation of businesses and the public administration to the changeover and the public information campaign on the euro.

Deze mededeling geeft een overzicht van en evalueert de voorbereidingen die Slowakije heeft getroffen met het oog op de invoering van de euro: de voorbereidingen voor de introductie van de eurobankbiljetten en -munten, de aanpassing van het bedrijfsleven en het overheidsapparaat aan de invoering van de euro en de voor de burgers bestemde voorlichtingscampagne over de euro.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Communication campaign on the euro' ->

Date index: 2023-03-09
w