Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agreement which restricts competition
Analyse competition restrictions
Check competition restrictions
Competition-restricting agreement
Competition-restrictive obligation
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Examine competition restrictions
Illegal trade practice
Investigate competition restrictions
Obligation restrictive of competition
Restriction on competition
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "Competition-restrictive obligation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
competition-restrictive obligation

concurrentiebeperkende verplichting


analyse competition restrictions | check competition restrictions | examine competition restrictions | investigate competition restrictions

concurrentiebeperkingen onderzoeken | mededingingsbeperkingen onderzoeken


agreement which restricts competition | competition-restricting agreement

mededingingsregeling


obligation restrictive of competition

mededingingsbeperkende verplichting


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

concurrentiebeperking [ concurrentievervalsing | discriminerende handelspraktijk | oneerlijke concurrentie | oneerlijke handelspraktijk | ongeoorloofde concurrentie | onvolkomen concurrentie | onzuivere concurrentie | restrictieve handelspraktijk | wederrechtelijke handelspraktijk ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Finally competition authorities have identified a number of instances of anti-competitive behaviour which distorted markets essentially in the form of cartels fixing prices or allocating markets between competitors (about half of all cases) and to a lesser extent in the form of vertical restraints, i.e. arrangements between players at different levels of the production and distribution chain - usually restrictions on the freedom to set prices - and on abuses of dominant positions, such as exclusivity obligations.

De mededingingsautoriteiten hebben ten slotte een aantal voorbeelden van mededingingsverstorende gedragingen vastgesteld die markten in wezen in de vorm van kartels verstoren die prijsafspraken maken of markten onder concurrenten verdelen (zowat de helft van alle zaken) en in mindere mate in de vorm van verticale beperkingen, d.w.z. overeenkomsten tussen spelers op verschillende niveaus van de productie- en distributieketen - gewoonlijk beperkingen van de vrijheid om prijzen te bepalen - en misbruik van machtsposities, zoals exclusiviteitsverplichtingen.


A territorial spending obligation is any condition which restricts the choice of origin of goods, services or people by the beneficiary of the aid and may therefore affect trading conditions and competition in the Union to an extent that is contrary to the common interest, due to the infringement of free movement rights in the Internal Market.

Een territoriale bestedingsverplichting is een voorwaarde waardoor de ontvanger van steun niet vrij kan kiezen waar hij goederen en diensten inkoopt of medewerkers inhuurt. Dit soort voorwaarden kan de handelsvoorwaarden en de mededinging binnen de EU zodanig verstoren dat het gemeenschappelijk belang wordt geschaad, doordat de rechten inzake vrij verkeer binnen de interne markt worden geschonden.


18. Notes that targeted high-standard universal service obligations and public service obligations should comply with State aid rules and that competition law applies with respect to price discrimination and restrictions on re-sale; stresses that it is of crucial importance to assess the impact of the remaining regulated supply tariffs on the development of competition, and to remove market distortions;

18. merkt op dat doelgerichte hoogwaardige universele- en openbare-dienstverplichtingen in overeenstemming moeten zijn met de voorschriften inzake staatssteun en dat het mededingingsrecht van toepassing is ten aanzien van prijsdiscriminatie en beperkingen op wederverkoop; benadrukt dat het van cruciaal belang is de effecten van nog resterende gereguleerde leveringstarieven op de ontwikkeling van de concurrentie te beoordelen en concurrentieverstoringen uit de weg te ruimen.


3. The law applicable to a non-contractual obligation arising out of a restriction of competition shall be the law of the country on whose market the restriction has, or is likely to have, effect.

3. De niet-contractuele verbintenis die uit beperking van de mededinging voortvloeit, wordt beheerst door het recht van het land waar de beperking invloed heeft of dreigt te hebben op de markt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(20) The non-contractual obligations arising out of restrictions of competition in Article 6(3) should cover infringements of both national and Community competition law.

(20) Onder niet-contractuele verbintenissen die voortvloeien uit beperking van de mededinging, in de zin van artikel 6, lid 3, moeten zowel inbreuken op nationale als op communautaire mededingingsregels worden verstaan.


(22) The non-contractual obligations arising out of restrictions of competition should cover infringements of both national and Community competition law.

(22) Onder niet-contractuele verbintenissen die voortvloeien uit beperking van de mededinging moeten zowel inbreuken op nationale als op communautaire mededingingsregels worden verstaan.


The fact that producers and sellers were obliged to resort to price competition to influence their market share in Member States with restrictive legislation did not constitute a distortion of competition but a restriction of competition which applied to all economic operators in those Member States.

Het feit dat de producenten en verkopers van tabaksproducten door middel van prijsconcurrentie moeten trachten hun marktpositie in de lidstaten met een restrictieve wetgeving te beïnvloeden is geen mededingingsverstoring, maar een beperking van de concurrentiemogelijkheden die gelijkelijk geldt voor alle marktdeelnemers in die lidstaten.


Ex-ante obligations imposed by NRAs on undertakings with SMP aim to fulfil the specific objectives set out in the relevant directives, whereas competition law remedies aim to sanction agreements or abusive behaviour which restrict or distort competition in the relevant market.

Ex ante-verplichtingen worden door NRI's opgelegd aan ondernemingen met aanmerkelijke marktmacht om de specifieke doelstellingen van de relevante richtlijnen te realiseren, terwijl de instrumenten van het mededingingsrecht bedoeld zijn als sanctie op overeenkomsten of gedragingen die de concurrentie op de relevante markt beperken of vervalsen.


Following an investigation carried out on the premises of BASF L+F, BASF Coatings Inks (BASF L+F's UK subsidiary) and the Belgian distributor by Commission officials, the Commission has concluded that the contractual obligation on the exclusive distributor to "transfer to BASF L+F all orders from customers from outside the exclusive distribution territory" constitutes a restriction of competition.

Na controle door ambtenaren van de Commissie bij BASF L+F, BASF Coating Inks (dochteronderneming van het BASF-concern en de distributeur van Glasurit-produkten voor het Verenigd Koninkrijk) en de Belgische verkoper, heeft de Commissie besloten dat de contractuele verplichting van de alleenverkoper "om alle bestellingen van klanten buiten het geografische gebied waarvoor hij het alleenrecht heeft, over te dragen naar BASF L+F" een mededingingsbeperking is.


Up to now, the Community has therefore left it up to the Member States to determine what constitute public service obligations and has been content to ensure that the ways and means used to satisfy these obligations have not been excessively restrictive in terms of the competition rules or the four freedoms.

Tot nu toe liet de Commissie de zorg om vast te stellen, welke diensten aan het publiek moeten worden verleend, derhalve over aan de Lid-Staten en zag zij er alleen op toe dat de middelen die werden aangewend om aan deze verplichtingen te voldoen geen al te beperkende invloed hadden op de concurrentie of op de vier vrijheden.


w