Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adapt components of the work
Assistive automobile bodywork component
Assistive automobile parking brake component
COST 501
Coordinate components of the work
Coordinating components of the work
Dialog management component
Dialogue management component
Environmental management
Environmental policy
Equalising components
Equalizing components
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Help clarify how different components work together
Help clarify how various components work together
Language processor
Mucous gland
Orchestrate components of the work
Reinforce vessel components through using wood strips
Understand how various components work together
Voltage-dividing components
Voltage-equalising components
Voltage-equalizing components

Vertaling van "Component management " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
dialog management component | dialogue management component | language processor

dialoogsysteem


equalising components | equalizing components | voltage-dividing components | voltage-equalising components | voltage-equalizing components

gelijkrichtcomponenten


Management Committee COST 501 - Advanced Materials for Power Engineering Components | COST 501 [Abbr.]

Comité van beheer Cost 501 Geavanceerde materialen voor componenten van energieinstallaties | COST 501 [Abbr.]


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

houtversterkende strips aan vaartuigonderdelen bevestigen


help clarify how different components work together | understand how various components work together | help clarify how various components work together | help clarify how various components work together

helpen verduidelijken hoe verschillende componenten samen functioneren | helpen verduidelijken hoe verschillende onderdelen samen functioneren


adapt components of the work | coordinating components of the work | coordinate components of the work | orchestrate components of the work

onderdelen van het werk coördineren




environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


Assistive automobile parking brake component

parkeerrem-onderdeel voor aangepaste auto


Assistive automobile bodywork component

carrosserieonderdeel voor aangepaste auto
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The conferral of management powers for the decentralised management of IPA components I to IV in Croatia was granted by the respective Commission decisions at the end of 2008. These decisions constitute the triggering factor for the deployment of the assistance under the IPA components I to IV. Consequently the financing agreements for the related 2007 programmes that operate under decentralised management could not be signed as long as the decisions were not adopted.

Eind 2008 heeft de Commissie de bevoegdheden voor het gedecentraliseerde beheer van de IPA-afdelingen I tot en met IV aan Kroatië overgedragen, wat een voorwaarde was voor de steun in het kader van de IPA-afdelingen I tot en met IV. Daarom konden de financieringsovereenkomsten voor de programma’s voor 2007 pas worden ondertekend toen deze besluiten waren goedgekeurd.


In April 2008, the Croatian authorities notified the European Commission of their national accreditation of the operating structures in charge of the management and implementation of the IPA components I to IV. This resulted in six Decisions on conferral of management powers to Croatia for the decentralised management of IPA components I to IV. Croatia envisages moving to full decentralisation in 2010, i.e. without ex ante controls.

In april 2008 hebben de Kroatische autoriteiten de Europese Commissie meegedeeld dat zij de operationele structuren voor het beheer en de uitvoering van de IPA-afdelingen I tot en met IV hadden geaccrediteerd. Dit heeft geleid tot zes besluiten tot overdracht van de beheersbevoegdheden aan Kroatië voor het gedecentraliseerde beheer van de IPA-afdelingen I tot en met IV. Kroatië denkt in 2010 volledige decentralisatie te kunnen toepassen, dat wil zeggen zonder controles vooraf.


Programmes are adopted by the Commission following consultation with the beneficiary countries and other stakeholders and after the positive opinion of the relevant Member States committees: IPA Management Committee for components I and II, COCOF for components III and IV, ESF committee for component IV and the Rural Development Committee for component V.

De programma’s worden door de Commissie goedgekeurd na overleg met het begunstigde land en andere belanghebbenden, en mits een gunstig advies is uitgebracht door de relevante comités van de lidstaten: het IPA-comité voor de afdelingen I en II, het Coördinatiecomité voor de Fondsen (Cocof) voor de afdelingen III en IV, het Comité van het Europees Sociaal Fonds (ESF) voor afdeling IV en het Comité voor plattelandsontwikkeling voor afdeling V.


Programmes are adopted by the Commission based on proposals by the beneficiary countries, following consultation of stakeholders and donors, and after the positive opinion of the IPA Management Committee for Component I and II. For Component III, the programmes are consulted by the Coordination Committee for the Funds (COCOF). For Component IV, they are consulted by the European Social Fund (ESF) Committee and for component V, by the Rural Development Committee (RDC).

De programma’s worden door de Commissie goedgekeurd op basis van een voorstel van de begunstigde landen en na overleg met de belanghebbenden en de donoren, en mits voor de afdelingen I en II een gunstig advies is uitgebracht door het IPA-comité. Voor afdeling III worden de programma’s beoordeeld door het Coördinatiecomité voor de Fondsen (COCOF), voor afdeling IV door het Comité van het Europees Sociaal Fonds (ESF) en voor afdeling V door het Comité voor plattelandsontwikkeling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The main actions to be carried out should cover in particular, the development and testing of the central component and of the applications common to the national components of the systems, the communication infrastructure between central and national components, the coordination for putting them into operation, the coordination and the interoperability with the other IT systems in the field of border management, and the security management of the systems.

De belangrijkste uit te voeren taken omvatten in het bijzonder de ontwikkeling en het testen van het centrale deel van de systemen en de toepassingen die de nationale delen van de systemen gemeen hebben, de communicatie-infrastructuur tussen het centrale deel en de nationale delen, de coördinatie van de inbedrijfstelling, de coördinatie en de interoperabiliteit met de andere IT-systemen op het gebied van grensbeheer en het veiligheidsbeheer van de systemen.


8. Takes note of the fact that the Commission was in a position to give accreditation for decentralised management to Croatia for Components I to IV and to Turkey for Components I and II towards the end of 2008; encourages the Commission to continue to work intensively with candidate and potential candidate countries so that those countries become able in the near future to manage funds in a decentralised manner and thus get full access to all IPA components; points out, however, that the conferral of management powers is conditiona ...[+++]

8. neemt kennis van het feit dat de Commissie eind 2008 in een positie verkeerde om accreditatie voor gedecentraliseerd beheer toe te kennen aan Kroatië voor de Afdelingen I tot en met IV en aan Turkije voor de Afdelingen I en II; moedigt de Commissie aan om intensief met de kandidaat-lidstaten en potentiële kandidaat-lidstaten te blijven samenwerken om deze landen in de nabije toekomst in staat te stellen steun gedecentraliseerd te beheren en zodoende volledige toegang tot alle afdelingen van het IPA te verwerven; wijst er echter op dat de overdracht van beheersbevoegdheden aan voorwaarden en de effectieve uitoefening van de bevoegdhe ...[+++]


8. Takes note of the fact that the Commission was in a position to give accreditation for decentralised management to Croatia for Components I to IV and to Turkey for Components I and II towards the end of 2008; encourages the Commission to continue to work intensively with candidate and potential candidate countries so that those countries become able in the near future to manage funds in a decentralised manner and thus get full access to all IPA components; points out, however, that the conferral of management powers is conditiona ...[+++]

8. neemt kennis van het feit dat de Commissie eind 2008 in een positie verkeerde om accreditatie voor gedecentraliseerd beheer toe te kennen aan Kroatië voor de Afdelingen I tot en met IV en aan Turkije voor de Afdelingen I en II; moedigt de Commissie aan om intensief met de kandidaat-lidstaten en potentiële kandidaat-lidstaten te blijven samenwerken om deze landen in de nabije toekomst in staat te stellen steun gedecentraliseerd te beheren en zodoende volledige toegang tot alle afdelingen van het IPA te verwerven; wijst er echter op dat de overdracht van beheersbevoegdheden aan voorwaarden en de effectieve uitoefening van de bevoegdhe ...[+++]


8. Takes note of the fact that the Commission was in a position to give accreditation for decentralised management to Croatia for Components I to IV and to Turkey for Components I and II towards the end of 2008; encourages the Commission to continue to work intensively with candidate and potential candidate countries so that these countries become able in the near future to manage funds in a decentralised manner and thus get full access to all IPA components; points out however that the conferral of management powers is conditional ...[+++]

8. neemt kennis van het feit dat de Commissie eind 2008 in een positie verkeerde om accreditatie voor gedecentraliseerd beheer toe te kennen aan Kroatië voor Afdelingen I tot en met IV en aan Turkije voor Afdelingen I en II; moedigt de Commissie aan om intensief met de kandidaat-lidstaten en potentiële kandidaat-lidstaten te blijven samenwerken om deze landen in de nabije toekomst in staat te stellen steun gedecentraliseerd te beheren en zodoende volledige toegang tot alle afdelingen van het IPA te verwerven; wijst er echter op dat de overdracht van beheersbevoegdheden aan voorwaarden en de effectieve uitoefening van de bevoegdheden is ...[+++]


Potential candidate countries and candidate countries that have not been accredited to manage funds in a decentralised manner should however be eligible, under the Transition Assistance and Institution Building Component, for measures and actions of a similar nature to those which will be available under the Regional Development Component, the Human Resources Development Component and the Rural Development Component.

Potentiële kandidaat-lidstaten en kandidaat-lidstaten die niet zijn geaccrediteerd voor het gedecentraliseerde beheer van fondsen, dienen evenwel in het kader van de afdeling Omschakeling en institutionele opbouw in aanmerking te komen voor maatregelen en acties die vergelijkbaar zijn met die welke beschikbaar zullen zijn in de afdelingen Regionale ontwikkeling, Ontwikkeling van het menselijk potentieel en Plattelandsontwikkeling.


The main actions to be carried out should cover in particular, the development and testing of the central component and of the applications common to the national components of the systems, the communication infrastructure between central and national components, the coordination for putting them into operation, the coordination and the interoperability with the other IT systems in the field of border management, and the security management of the systems.

De belangrijkste uit te voeren taken omvatten in het bijzonder de ontwikkeling en het testen van het centrale deel van de systemen en de toepassingen die de nationale delen van de systemen gemeen hebben, de communicatie-infrastructuur tussen het centrale deel en de nationale delen, de coördinatie van de inbedrijfstelling, de coördinatie en de interoperabiliteit met de andere IT-systemen op het gebied van grensbeheer en het veiligheidsbeheer van de systemen.


w