Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Choose coating compression levels
Compression moulding machine parts
Compression parts of moulding machine
Compression test
Control compression rollers
Designate coating compression levels
Ejector pin
Iliac compression test
Operate compression roller
Operate compression rollers
Pressure test
Run compression rollers
Select spraying pressure
Set spraying pressure
Triaxial compression test
Upper movable mold

Vertaling van "Compression test " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Iliac compression test

compressietest van sacro-iliacaal gewricht






control compression rollers | operate compression roller | operate compression rollers | run compression rollers

compressierollers bedienen


compression parts of moulding machine | upper movable mold | compression moulding machine parts | ejector pin

onderdelen van een persgietmachine


designate coating compression levels | set spraying pressure | choose coating compression levels | select spraying pressure

spuitdruk selecteren


A rare cardiovascular morphological anomaly due to maldevelopment of embryonal aorta resulting in right aortic arch and left ligamentum arteriosum characterized by tracheoesophageal compression symptoms (stridor, dyspnea, dysphagia, apneic episodes,

anomalie van Neuhauser


Compression of trachea and esophagus co-occurrent and due to congenital anomaly of aortic arch

compressie van trachea en oesofagus coöccurrent met en als gevolg van congenitale anomalie van aortaboog


Nerve root and plexus compressions in diseases classified elsewhere

compressie van zenuwwortel en zenuwplexus bij elders geclassificeerde ziekten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Vehicles having a technically permissible maximum laden mass exceeding 2800 kg and equipped with compressed air systems shall be subjected to the additional test for measurement of the compressed air noise set out in point 1 of Annex V.

Voertuigen met een technisch toelaatbare maximummassa in beladen toestand van meer dan 2 800 kg die uitgerust zijn met persluchtsystemen, moeten worden onderworpen aan een extra test voor het meten van het persluchtgeluid volgens de beschrijving in punt 1 van bijlage V.


Vehicles having maximum mass exceeding 2800 kg and equipped with compressed air systems must be subjected to the additional test for measurement of the compressed air sound set out in point 1 of Annex V.

Voertuigen met een maximummassa van meer dan 2 800 kg die uitgerust zijn met persluchtsystemen, moeten worden onderworpen aan een extra test voor het meten van het persluchtgeluid volgens de beschrijving in punt 1 van bijlage V.


(12) In order to enable the Commission to replace adapt the technical requirements of this Regulation with a direct reference to UNECE Regulations No 51 and No 59 once the limit values relating to the new test method are laid down in those Regulations, or to adapt those requirements to technical and scientific developments, the power to adopt acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union should be delegated to the Commission in respect of the amendment of the provisions in to amend Annexes to this Regulation related to the test methods and sound levels EU type-approval procedures in respect of ...[+++]

(12) Teneinde de Commissie in staat te stellen de technische voorschriften van deze verordening door een directe verwijzing naar de VN/ECE-Reglementen nr. 51 en nr. 59 te vervangen zodra de grenswaarden voor de nieuwe testmethode in die reglementen zijn vastgesteld, of die voorschriften aan technische en wetenschappelijke ontwikkelingen aan te passen, moet aan de Commissie de bevoegdheid worden overgedragen om overeenkomstig artikel 290 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie handelingen vast te stellen ten aanzien van de tot wijziging van de bepalingen in de bijlagen bij deze verordening die betrekking hebben op de t ...[+++]


2.1. Both tractive and compressive test loads are applied on each separate towing device fitted to the vehicle.

2.1. Tijdens de test worden op iedere afzonderlijke op het voertuig gemonteerde sleepvoorziening zowel trek- als compressiebelastingen uitgeoefend.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Annex V: Technical characteristics of reference fuel PRESCRIBED FOR APPROVAL TESTS AND TO VERIFY CONFORMITY OF PRODUCTION Test procedure – compression ignition engines

BIJLAGE V: TECHNISCHE EIGENSCHAPPEN VAN DE VOORGESCHREVEN REFERENTIEBRANDSTOF voor de goedkeuringstestS en de controle op de overeenstemming van de productie


a new dedicated test cycle to be used for measurement of emissions in the Type I test and mandatory emission limit values for motorcycles , including particulate emissions for compression ignition engines and two-stroke spark-ignition engines, to be applied from 2006;

een nieuwe speciale proefcyclus die wordt gebruikt voor de meting van de uitstoot bij de proef van type I, alsmede verplichte grenswaarden voor motorfietsen, met inbegrip van deeltjesemissies van motoren met compressieontsteking en van tweetaktmotoren met elektrische ontsteking, die gelden vanaf 2006 ;


(a) a new dedicated test cycle to be used for measurement of emissions in the Type I test and mandatory emission limit values for motorcycles, including particulate emissions for compression ignition engines and two-stroke spark-ignition engines, to be applied from 2006.

(a) een nieuwe speciale proefcyclus die wordt gebruikt voor de meting van de uitstoot bij de proef van type I, alsmede verplichte grenswaarden voor motorfietsen, met inbegrip van deeltjesemissies van motoren met compressieontsteking en van tweetaktmotoren met elektrische ontsteking, die gelden vanaf 2006;


After this preconditioning specific for compression ignition engines and before testing, compression-ignition arid positive ignition engine vehicles must be kept in a room in which the temperature remains relatively constant between 293 and 303 K (20 and 30 °C).

Na deze voorbehandeling die in het bijzonder voor motoren met compressieontsteking geldt, en vóór de proef moeten voertuigen met een motor met compressieontsteking of elektrische ontsteking worden opgesteld in een ruimte waar de temperatuur vrijwel constant en tussen 293 en 303 K (20 en 30 °C) wordt gehouden.


This test must be carried out on all vehicles referred to in section 1 except those having compression-ignition engines (1) When one of the three results corresponding to each pollutant or combination exceeds the limit value prescribed in 5.3.1.4 by more than 10 %, the test may, for the vehicle concerned, be continued as specified in 5.3.1.4.2.

Deze proef moet worden uitgevoerd bij alle in punt I bedoelde voertuigen met uitzondering van die met een motor met compressieontsteking (1) Indien bij een van de drie resultaten ten aanzien van ongeacht welke verontreiniging of combinatie de in punt 5.3.1.4 voorgeschreven grenswaarde met meer dan 10 % wordt overschreden, mag de proef voor het beoogde voertuig onder de in punt 5.3.1.4.2 omschreven voorwaarden worden vervolgd.


This Annex described the test for verifying the durability of anti-pollution devices equipping vehicles with positive-ignition or compression-ignition engines during an ageing test of 80 000 km.

In deze bijlage wordt de methode beschreven voor het uitvoeren van een verouderingsproef van 80 000 km voor het controleren van de duurzaamheid van de voorzieningen tegen luchtverontreiniging in voertuigen met een motor met elektrische ontsteking of compressieontsteking.


w