Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Concept of national shipping line

Vertaling van "Concept national shipping line " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
concept of national shipping line

begrip nationale lijn
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This will a coherent and structured approach to (1). formulating up-to-date interpretations of concepts; (2). fostering continuous real-time cooperation between national authorities and (3). ensuring common standards of enforcement and implementation at the level of front-line supervisors.

Dit zal een coherente en methodische benadering vereisen van 1) de formulering van geactualiseerde interpretaties van begrippen; 2) het bevorderen van de voortdurende rechtstreekse samenwerking tussen nationale autoriteiten en 3) de vaststelling van gemeenschappelijke normen voor de tenuitvoerlegging en handhaving van de voorschriften door de toezichthouders.


36. Emphasises the fact that inefficient customs control is not exclusive to developing countries; deplores that control of customs in Member States is not functioning properly, thus allowing for fraudulent behaviour; urges the Commission to take all necessary steps in order to remedy the situation by strengthening its cooperation with international networks such as the Economic Crime Agency Network and national customs authorities in order to gather evidence from manufacturers, shipping lines, logistics co ...[+++]

36. onderstreept dat inefficiënt douanetoezicht niet alleen in ontwikkelingslanden voorkomt; betreurt het dat de douanecontrole in de lidstaten niet goed functioneert, waardoor mogelijkheden worden geschapen voor frauduleus gedrag; dringt er bij de Commissie op aan alle nodige stappen te nemen om de situatie te verbeteren door haar samenwerking met internationale netwerken als het Economic Crime Agency Network (ECAN) alsook met nationale douaneautoriteiten te versterken om zo overal ter wereld bewijs te kunnen vergaren van producent ...[+++]


36. Emphasises the fact that inefficient customs control is not exclusive to developing countries; deplores that control of customs in Member States is not functioning properly , thus allowing for fraudulent behaviour; urges the Commission to take all necessary steps in order to remedy the situation by strengthening its cooperation with international networks such as the Economic Crime Agency Network and national customs authorities in order to gather evidence from manufacturers, shipping lines, logistics co ...[+++]

36. onderstreept dat inefficiënt douanetoezicht niet alleen in ontwikkelingslanden voorkomt; betreurt het dat de douanecontrole in de lidstaten niet goed functioneert , waardoor mogelijkheden worden geschapen voor frauduleus gedrag; dringt er bij de Commissie op aan alle nodige stappen te nemen om de situatie te verbeteren door haar samenwerking met internationale netwerken als het Economic Crime Agency Network (ECAN) alsook met nationale douaneautoriteiten te versterken om zo overal ter wereld bewijs te kunnen vergaren van producen ...[+++]


44. Is aware of the danger of piracy on the high seas, notably in the Horn of Africa area and the waters off the coast of Somalia, and calls on all ship owners to cooperate with government initiatives to protect them against piracy, along the lines of the EU's successful first naval operation, Atalanta; calls on the Commission and Member States to strengthen cooperation among themselves and within the United Nations in order to protect ...[+++]

44. is zich bewust van het gevaar van piraterij op de wereldzeeën, met name in het gebied rond de Hoorn van Afrika en de wateren voor de kust van Somalië, en roept alle reders op tot medewerking aan overheidsinitiatieven die hen tegen piraterij kunnen beschermen, zoals de geslaagde eerste marineoperatie van de EU, Atalanta; vraagt dat de Commissie en de lidstaten hun onderlinge samenwerking en de samenwerking met de Verenigde Naties intensiveren met als doel zeevarenden, vissers en reizigers, en meer algemeen de vloten, te beschermen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States have until now developed their safety rules and standards mainly on national lines, based on national technical and operational concepts.

Tot nu toe hebben de lidstaten hoofdzakelijk veiligheidsvoorschriften en -normen voor nationale lijnen ontwikkeld, op grond van nationale technische en operationele concepten.


8. Fully agrees with the Commission's conclusions that EU regulation on emission standards is "the best way to reduce emissions from ships in EU ports, territorial waters and exclusive economic zones" (section 6.3), that "economic instruments are one of the best means of promoting good environmental performance" (section 6.4), and that in order "to achieve effective global reductions in atmospheric emissions the EU and its Member States need to work closely with key shipping nations at the International Maritime Organisation (IMO)", and consequently calls on the Commission to adapt its policy proposals in ...[+++]

8. is het volledig eens met de conclusies van de Commissie dat de regelgeving van de EU inzake emissienormen "de beste manier is om emissies van schepen in de havens, territoriale wateren en exclusieve economische gebieden van de EU te verminderen" (punt 6.3.), dat "economische instrumenten (...) een van de beste manieren (vormen) om goede milieuprestaties te bevorderen" (punt 6.4.) en dat om "tot effectieve verminderingen van de emissies in de atmosfeer over de gehele wereld te komen, de EU en de lidstaten nauw met de belangrijkste zeevarende naties moeten samenwerken in het kader van de Internationale Maritieme Organisatie (IMO)"; ver ...[+++]


In line with the provisions of Article 6(3), these guidelines shall be used by the national administrations of Member States in the application of the specific stability requirements set out in Annex I, in so far this is practicable and compatible with the design of the ship in question.

In overeenstemming met het bepaalde in artikel 6, lid 3, maken de nationale administraties van de lidstaten van deze richtsnoeren gebruik bij de toepassing van de specifieke stabiliteitsvereisten, die in bijlage I zijn vastgelegd, voor zover zulks in de praktijk uitvoerbaar en verenigbaar met het ontwerp van het betreffende schip is.


These assessments comply fully with the line set out by the Commission in its Communication of 23 January 2002 entitled "Life sciences and biotechnology", which stresses that the interpretation of key concepts in the field of patents must not be left exclusively to courts and national patent offices [87].

Deze evaluaties sluiten volledig aan bij de beleidslijn die de Commissie heeft uitgestippeld in haar mededeling van 23 januari 2002, getiteld « Biowetenschappen en biotechnologie », waarin de nadruk wordt gelegd op het feit dat de interpretatie van essentiële criteria op het gebied van octrooien niet uitsluitend aan de rechtbanken en de octrooibureaus mag worden overgelaten [87].


The Commission considers that the concept of 'control by nationals of a Member State' referred to in that Article means that the Union nationals have the possibility of exercising decisive influence on the shipping company, for example, if the majority of the company's capital or the majority of the voting rights is held by Union nationals, or if the Union nationals can appoint more than half of the members of that shipping company ...[+++]

De Commissie is van mening dat het begrip 'controle door onderdanen van een lidstaat' waarnaar in dat artikel wordt verwezen, betekent dat onderdanen van de Unie een beslissende invloed op de scheepvaartmaatschappij kunnen uitoefenen, bijvoorbeeld als het grootste deel van het kapitaal of van de stemrechten van de maatschappij in handen is van onderdanen van de Unie, of als de onderdanen van de Unie meer dan de helft van de leden van het bestuurs-, directie- of toezichthoudende orgaan van de maatschappij kunnen aanwijzen[10].


Whereas Council Regulation (EEC) N° 954/79 (3) preserves, inter alia, within conferences competitive access to that part of cargo liner shipping which is not covered by commitments to national shipping lines of third countries under the United Nations Convention on a Code of Conduct for Liner Conferences, when ratified by Member States;

Overwegende dat Verordening (EEG) nr. 954/79 (3) onder andere voorziet in toegang op basis van concurrentie binnen de "conferences'' tot dat gedeelte van het lijnvervoer van goederen dat niet door de verplichtingen uit hoofde van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake een gedragscode voor lijnvaartconferences, zodra dat Verdrag door de Lid-Staten is bekrachtigd, voor de nationale lijnvaartondernemingen van derde landen wordt gereserveerd;




Anderen hebben gezocht naar : concept of national shipping line     Concept national shipping line     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Concept national shipping line' ->

Date index: 2021-11-16
w