Points out the risks linked with increasing radicalisation, violence, bullying and behavioural problems starting at the primary level; calls o
n the Commission to conduct research at EU level and present an overview of the situation in all Member States, indicating the
ir response to such trends and whether or how Member States have included ethical, personal and social education in their curricula as an instrument that has so far proved to be successful in many schools, including support for teachers with regards
...[+++]to those horizontal skills; encourages the Member States to share best practices in this area.wijst op de risico's in verband met toenemende radi
calisering, geweld, pesten en gedragsproblemen vanaf de lagere school; verzoekt de Commissie op EU-niveau onderzoek uit te voeren en een overzicht te presenteren van de situatie in alle lidstaten, waarbij zij opgeeft hoe d
e lidstaten op deze trends reageren en of en hoe de lidstaten ethisch, persoonlijk en sociaal onderwijs in hun curricula hebben opgenomen als instrument die tot nu toe in vele scholen succesvol is gebleken, inclusief ondersteuning voor leraren met betrekking tot de
...[+++]horizontale vaardigheden in kwestie; dringt er bij de lidstaten op aan beste praktijken op dit gebied uit te wisselen.