Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Convention on International Multimodal Transport
International multimodal transport

Vertaling van "Convention on International Multimodal Transport " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Convention on International Multimodal Transport

Conventie voor Internationaal Multimodaal Vervoer (UNCTAD)


United Nations Convention on International Multimodal Transport of Goods

Verdrag van de Verenigde Naties inzake het internationaal multimodaal vervoer van goederen


international multimodal transport

internationaal multimodaal vervoer
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
European transport policy will have to focus much more on strengthening the international competitiveness of its multimodal transport industries and on offering integrated solutions across modes, focussed on tackling bottlenecks and weak links in the logistics chain.

Het Europese vervoersbeleid moet veel meer toegespitst worden op het versterken van het internationaal concurrentievermogen van de multimodale vervoersbedrijven en het aanbieden van geïntegreerde multimodale diensten, waarbij met name bottlenecks en zwakke schakels in de logistieke keten worden aangepakt.


· Support the development of sustainable transport infrastructure, the implementation of international conventions and agreements on transport and trade facilitation; and the development of necessary productive capacity to improve transport competitiveness.

· steun de ontwikkeling van duurzame vervoersinfrastructuur, de uitvoering van internationale verdragen en overeenkomsten inzake de facilitering van vervoer en handel en de ontwikkeling van de noodzakelijke productiecapaciteit om vervoer concurrerender te maken.


4. Underlines the fact that innovation is a prerequisite for a competitive European aviation industry; recommends, therefore, that the Commission take into account and support innovation in the fields of air traffic management (automated air traffic control (ATC), free routing), remotely piloted aircraft systems (RPASs), alternative fuel solutions, aircraft and engine design (greater efficiency, less noise), airport security (touchless solutions, one-stop security) digitalisation, and multimodal solutions (computerised ground handling services); further recommends that it support global environmental solutions, such as a global market- ...[+++]

4. benadrukt dat innovatie een noodzakelijke voorwaarde is voor een concurrerende Europese luchtvaartindustrie; beveelt de Commissie dan ook aan rekening te houden met en steun te verlenen aan innovatie op het vlak van luchtverkeersbeheer (geautomatiseerde luchtverkeersleiding (ATC), vrije routes), op afstand bestuurde vliegtuigsystemen (RPAS), alternatieve brandstoffen, het ontwerp van vliegtuigen en motoren (meer efficiëntie, minder lawaai), veiligheidscontroles op luchthavens (contactloze oplossingen, eenmalige veiligheidscontrole), digitalisering en multimodale oplossingen (geautomatiseerde grondafhandelingsdiensten); beveelt de Co ...[+++]


(d a) developing a complex system of multimodal transport including public logistic platforms, intermodal terminals and initial support of regular intermodal transport links as well as inclusion of industrial zones and international airports in multimodal transport and their adequate connection to trans-European and fundamental national infrastructure;

(d bis) het ontwikkelen van een complex systeem van multimodaal transport, met inbegrip van publieke logistieke platforms, intermodale terminals en initiële steun voor vaste intermodale vervoersverbindingen alsook opneming van industriegebieden en internationale vliegvelden in multimodaal vervoer en het adequaat verbinden van deze gebieden en vliegvelden met de trans-Europese en fundamentele nationale infrastructuur;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(7 a) A shift towards sustainable mobility - based on multimodal transport, integrated transport systems and diversion of international and transit traffic out of the city centres - is crucial to achieve its EU 2020 targets, given that transport accounts for 24 % of all CO2 emissions in the Union and transport in the Union has seen its emissions increase by 34 % since 1990.

(7 bis) Een overgang naar duurzame mobiliteit -op basis van multimodaal vervoer, geïntegreerde vervoerssystemen en het buiten de stadscentra omleiden van internationaal en doorgaand verkeer- is cruciaal voor het halen van de EU 2020-doelstellingen, aangezien vervoer 24% van alle CO2-uitstoot in de Unie veroorzaakt en de CO2-uitstoot door vervoer in de Unie sinds 1990 met 34% is toegenomen.


30. Stresses that the Temporary Committee which conducted the investigation underpinning Parliament's resolutions of 14 February 2007 and 19 February 2009 exposed the ways in which the procedures for authorisation and control of civilian aircraft overflying the Member States' airspace or landing in their territory were extremely flawed, thus not only lending themselves to being abused in the CIA's ‘extraordinary renditions’, but also to being easily evaded by operators of organised crime, including terrorist networks; also recalls the Union's competence in the field of transport ...[+++]

30. benadrukt dat de Tijdelijke Commissie die het onderzoek heeft uitgevoerd dat de basis vormde voor de EP-resoluties van 14 februari 2007 en 19 februari 2009, aan het licht gebracht heeft dat de procedures voor toestemming voor en toezicht op burgerluchtvaartuigen die door het luchtruim van lidstaten vliegen of op hun grondgebied landen, uiterst gebrekkig waren, en dus niet alleen misbruikt konden worden in het kader van de „buitengewone uitleveringen” van de CIA, maar ook eenvoudig omzeild konden worden door de georganiseerde misdaad of terreurnetwerken; wijst voorts op de bevoegdheid van de Unie wat de veiligheid en beveiliging van het vervoer betreft en op de aanbevelingen van het Parlement aan de Commissie om het beheer van het lucht ...[+++]


10. Considers that the use of ICT in the road transport sector and its interfaces with other modes of transport will make a significant contribution to improving environmental performance, efficiency, road transport safety and security, public safety and the mobility of passengers and goods, while also ensuring the proper functioning of the internal market, greater competitiveness and higher employment; stresses the imperative nee ...[+++]

10. is van mening dat het gebruik van ICT in het wegvervoer en de knooppunten met andere vervoersmodaliteiten een aanzienlijke bijdrage zal leveren aan de verbetering van de milieuprestatie, efficiëntie, beveiliging en veiligheid van het wegvervoer, de openbare veiligheid en de mobiliteit van passagiers en goederen, terwijl tegelijkertijd het functioneren van de interne markt zal worden gewaarborgd, alsmede een groter concurrentievermogen en meer werkgelegenheid; benadrukt dat het ICT-standaardiseringsbeleid dringend moet worden aangepast, wat er niet alleen toe zal bijdragen dat er intelligente vervoerssystemen (ITS) worden ontwikkeld maar ook dat er haast wordt gemaakt met technische normen voor elektrische voertuigen en slimme netten en ...[+++]


(2) A new Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air was agreed at Montreal on 28 May 1999 setting new global rules on liability in the event of accidents for international air transport replacing those in the Warsaw Convention of 1929 and its subsequent amendments(4).

(2) Op 28 mei 1999 is in Montreal een nieuw Verdrag tot het brengen van eenheid in enige bepalingen inzake het internationale luchtvervoer vastgesteld, waarin nieuwe mondiale aansprakelijkheidsregels in geval van ongevallen voor het internationale luchtvervoer zijn opgenomen die de regels van het Verdrag van Warschau van 1929 en latere wijzigingen vervangen(4).


(6) It is necessary to amend Council Regulation (EC) No 2027/97 of 9 October 1997 on air carrier liability in the event of accidents(5) in order to align it with the provisions of the Montreal Convention, thereby creating a uniform system of liability for international air transport.

(6) Verordening (EG) nr. 2027/97 van de Raad van 9 oktober 1997 betreffende de aansprakelijkheid van luchtvervoerders bij ongevallen(5) dient in overeenstemming te worden gebracht met de bepalingen van het Verdrag van Montreal, zodat een uniform aansprakelijkheidssysteem voor het internationale luchtvervoer tot stand komt.


(5) The gradual removal of Chapter 2 aeroplanes pursuant to Council Directive 92/14/EEC of 2 March 1992 on the limitation of the operation of aeroplanes covered by Part II, Chapter 2, Volume 1 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation, second edition (1988)(5) will be completed on 1 April 2002 and new measures will be required to prevent a deterioration in the noise climate after 2002, assuming continued growth of air transport in Europe.

(5) De geleidelijke uitdienstneming van Hoofdstuk 2 vliegtuigen overeenkomstig Richtlijn 92/14/EEG van de Raad van 2 maart 1992 betreffende de beperking van de exploitatie van de vliegtuigen van bijlage 16 van het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart, boekdeel I, deel 2, Hoofdstuk 2, tweede uitgave (1988)(5) zal op 1 april 2002 zijn voltooid en dan zullen nieuwe maatregelen vereist zijn om een verslechtering van de geluidssituatie na 2002 te voorkomen, uitgaande van een verdere groei van het luchtvervoer in Europa.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Convention on International Multimodal Transport' ->

Date index: 2025-01-09
w