15. Points out that consumers are key players in a competitive market; expresses its belief that fac
ilitating access to information is one of the most important tools in the field of consumer protection, with special regard to the comparability of prices and
the conditions for changing supplier; considers that the transparency and predictability of published prices and tariffs must be further improved by means of the use of comprehensible and easily accessible calculation methods; stresses that in order to increase individual contr
...[+++]ibutions to achieving the EU's energy strategy goals regarding CO2 emissions, consumers should be informed about the fuel mix that makes up the energy they consume; 15. wijst erop dat consumenten belangrijke spelers zijn op een concurrerende markt; is ervan overtuigd dat het vergemakkelijken van de toegang tot informatie een van de belangrijkste middelen is op het vlak van consumentenbescherming, met bijzondere aandacht voor de vergelijkbaarheid van prijzen en de voorwaarden om van leverancier te
veranderen; is van mening dat de transparantie en voorspelbaarheid van de gepubliceerde prijzen en tarieven verder moet worden verbeterd door gebruik te maken van begrijpbare en makkelijk toegankelijke berekeningsmethoden; benadrukt dat om de individuele bijdragen voor
het bereik ...[+++]en van de strategische EU-doelstellingen inzake CO2-uitstoot te verhogen, de consumenten op de hoogte moeten zijn van het aandeel van elke energiebron in de totale brandstofmix die nodig is voor de energie die ze verbruiken;