Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Aid in the organisation of school events
Assist in the organisation of school events
Assisting in the organisation of school events
Assists in the organisation of school events
Attendance at school
Class attendance
Compensatory education
Covered riding school
Covered school
Demonstration school
Education for highly gifted children
Educational institution
Experimental school
Fix wall coverings
Install coverings of walls
Install wall coverings
Laboratory school
Observation school
Practice school
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Riding school
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Teaching institution
Truancy

Traduction de «Covered school » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




educational institution [ school | teaching institution ]

onderwijsinstelling [ school ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

schoolbezoek [ aanwezigheid van leerlingen | presentie | regelmatig volgen van de lessen | spijbelen ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

experimentele school


build in wall coverings, attach wall coverings | install coverings of walls | fix wall coverings | install wall coverings

wandbekleding aanbrengen | wandbekleding plaatsen


aid in the organisation of school events | assisting in the organisation of school events | assist in the organisation of school events | assists in the organisation of school events

helpen bij de organisatie van schoolevenementen


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

culturele ontmoetingsplaatsen in scholen promoten


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. Associated ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The programme consisted of three main schemes – Comenius, Erasmus and Grundtvig covering schools, higher education and adult learning respectively.

Het programma bestond uit drie sectorale programma's – Comenius, Erasmus en Grundtvig – die betrekking hadden op respectievelijk scholen, hoger onderwijs en volwasseneneducatie.


Integration between care and education is therefore necessary, irrespective of whether the ECEC system is split between (a) childcare from birth to age 3 and (b) pre-school education from 3 to the start of school, or is based on a unitary model covering the entire age range from birth to the start of compulsory schooling.[21]

Daarom moeten opvang en onderwijs worden geïntegreerd, ongeacht of het OOJK-stelsel is opgesplitst in a) kinderopvang van nul tot drie jaar en b) voorschools onderwijs van drie jaar tot aan de schoolleeftijd, of gebaseerd is op een eenheidsmodel dat de volledige leeftijdscategorie van de geboorte tot aan de leerplichtige leeftijd bestrijkt.[21]


Nine countries (Germany, the Netherlands, Italy, Greece, Romania, Ireland, Denmark, Belgium Flemish community and Croatia) do not explicitly cover entrepreneurship education at primary level while digital competences are addressed in primary school everywhere except Croatia.

In negen landen (Duitsland, Nederland, Italië, Griekenland, Roemenië, Ierland, Denemarken, de Vlaamse Gemeenschap van België en Kroatië) maakt ondernemerschap niet expliciet deel uit van het basisonderwijs, terwijl digitale vaardigheden overal in de lagere school worden onderwezen, behalve in Kroatië.


All Member States recognise the importance of education, and most have set goals that generally go beyond the minimum standard of primary school completion set forth in the EU Framework, covering a broader spectrum of education from pre-school[12] to secondary and even tertiary education.

Alle lidstaten erkennen het belang van onderwijs en de meeste van hen hebben doelstellingen die over het algemeen verder gaan dan de minimumnorm van voltooiing van het basisonderwijs, zoals het EU-kader die stelt, en ook betrekking hebben op andere onderwijsvormen, van kleuteronderwijs[12] tot secundair en zelfs tertiair onderwijs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, an opinion issued by the Belgian Court of Auditors in 1997 confirmed that Belgian law provides for the granting to each European school of an allocation to cover among other things furniture which is not incorporated into school buildings (chairs, tables, etc.) and the purchase of teaching equipment (e.g. blackboards).

De Rekenkamer heeft in 1997 bevestigd dat in de Belgische wet is voorzien in een dotatie voor elke Europese school voor de kosten van met name meubilair dat niet bij het gebouw hoort (zoals tafels, stoelen, e.d.) en de aankoop van onderwijsmateriaal (zoals schoolborden).


The programme covers pre-school and school education up to the end of upper secondary education, as well as the institutions and organisations providing such education.

Het Comenius-programma heeft betrekking op het kleuteronderwijs en het onderwijs tot en met de tweede cyclus van het middelbaar onderwijs, evenals de instellingen en organisaties die dit onderwijs verzorgen.


The programme covers pre-school and school education up to the end of upper secondary education, as well as the institutions and organisations providing such education.

Het Comenius-programma heeft betrekking op het kleuteronderwijs en het onderwijs tot en met de tweede cyclus van het middelbaar onderwijs, evenals de instellingen en organisaties die dit onderwijs verzorgen.


A new Tempus programme, called Tempus Plus, extended to cover school, university and adult education, as well as vocational training, which will relate to cooperation between the Member States, neighbour States of the Union and those already taking part in the Tempus programme.

Een nieuw Tempus-programma (Tempus Plus), uitgebreid tot school-, universitair en volwassenenonderwijs en beroepsopleidingen, heeft betrekking op de samenwerking tussen de lidstaten, de buurlanden van de Unie en de reeds aan Tempus deelnemende landen.


These activities may be divided into three categories, covering higher education (Erasmus), school education ("Europe at school"), and multi- sectoral measures including encouraging language learning in the Community, open and distance learning, and information.

Deze activiteiten kunnen worden ingedeeld in drie categorieën die respectievelijk het hoger onderwijs (ERASMUS), het schoolonderwijs (Europa op School) en de transversale maatregelen betreffende het bevorderen van de talenkennis in de Gemeenschap, van het leerlingwezen, van het open en afstandsonderwijs en van de informatievoorziening betreffen.


This project, worth 600,000 Ecu, will cover the cost of sending 300 tonnes of powdered milk to schools over the next six months.

Dit project, ter waarde van 600.000 ecu, zal de kosten dekken voor de verzending van 300 ton melkpoeder aan deze scholen gedurende de komende zes maanden.


w