6. Stresses that social, economic and environmental sustainability are a prerequisite for developing
and maintaining all tourism activity; urges the Commission to develop, if appropriate, after the launch of a public consultation and an impact assessment, and taking into account
the best practices from Member States, a ‘European
label’, in order to create a profile for products and services of excellence and at the same time
to enhance ...[+++] Europe’s image worldwide, while coordinating this initiative with the ‘European Heritage Label’ and the UNESCO sites; 6. benadrukt dat sociale, economische en ecologische duur
zaamheid essentiële voorwaarden zijn voor de ontwikkeling en handhaving van elke vorm van toeristische activiteit; verzoekt de Commissie met klem om, indien noodzakelijk, na een openbare raadpleging en een effectbeoordeling,
en op basis van de beste praktijken in de lidstaten, een "Europees keurmerk" te ontwikkelen, om uitmuntende producten en diensten herkenbaar te maken en
tegelijkertijd het imago van Europ ...[+++]a in de wereld te versterken, en dit initiatief op het "Europees erfgoedlabel" en de Unesco-werelderfgoedlijst af te stemmen;