Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Choose artistic materials to create artworks
Compile educational material on art therapy
Compile educational material on music therapy
Compile educational resources on music therapy
Create educational material on art therapy
Develop art therapy educational material
Develop educational materials on art therapy
Develop educational materials on music therapy
Educate patients and families about music therapy
Select artistic material to create artworks
Select artistic materials to create art
Select artistic materials to create artworks

Traduction de «Create educational material on art therapy » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
create educational material on art therapy | develop art therapy educational material | compile educational material on art therapy | develop educational materials on art therapy

lesmateriaal over kunsttherapie ontwikkelen | lesmateriaal over kunstzinnige therapie ontwikkelen


compile educational material on music therapy | compile educational resources on music therapy | develop educational materials on music therapy | educate patients and families about music therapy

lesmateriaal over muziektherapie ontwikkelen


choose artistic materials to create artworks | select artistic material to create artworks | select artistic materials to create art | select artistic materials to create artworks

artistieke materialen selecteren om kunstwerken te creëren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
61. Calls on the Commission to create incentives for competent training in the critical use of the media in the Member States to encourage the questioning of stereotypes and structures and to share best practice examples so as to review the ways in which roles have been stereotyped in the educational material used to date; calls on the Commission, in this connection, to support programmes to raise awareness of stereotypes, sexism and traditional gender roles in the education and media sector as well as to carry o ...[+++]

61. verzoekt de Commissie in de lidstaten voor prikkels te zorgen die leiden tot degelijk onderwijs in de kritische omgang met de media, zodat er kritische vragen over stereotypen en structuren worden gesteld, en goede praktijken te delen voor het nalopen van het tot dusverre gebruikte lesmateriaal op de stereotiepe invulling van rollen; verzoekt de Commissie in dit verband steun te verlenen aan programma's waarmee mensen bewust worden gemaakt van stereotypen, seksisme en de traditionele rol van man en vrouw in het onderwijs en in de media, alsook campagnes te voeren voor positieve vrouwelijke en mannelijke rolmodellen; benadrukt in di ...[+++]


61. Calls on the Commission to create incentives for competent training in the critical use of the media in the Member States to encourage the questioning of stereotypes and structures and to share best practice examples so as to review the ways in which roles have been stereotyped in the educational material used to date; calls on the Commission, in this connection, to support programmes to raise awareness of stereotypes, sexism and traditional gender roles in the education and media sector as well as to carry o ...[+++]

61. verzoekt de Commissie in de lidstaten voor prikkels te zorgen die leiden tot degelijk onderwijs in de kritische omgang met de media, zodat er kritische vragen over stereotypen en structuren worden gesteld, en goede praktijken te delen voor het nalopen van het tot dusverre gebruikte lesmateriaal op de stereotiepe invulling van rollen; verzoekt de Commissie in dit verband steun te verlenen aan programma's waarmee mensen bewust worden gemaakt van stereotypen, seksisme en de traditionele rol van man en vrouw in het onderwijs en in de media, alsook campagnes te voeren voor positieve vrouwelijke en mannelijke rolmodellen; benadrukt in di ...[+++]


61. Calls on the Commission to create incentives for competent training in the critical use of the media in the Member States to encourage the questioning of stereotypes and structures and to share best practice examples so as to review the ways in which roles have been stereotyped in the educational material used to date; calls on the Commission, in this connection, to support programmes to raise awareness of stereotypes, sexism and traditional gender roles in the education and media sector as well as to carry o ...[+++]

61. verzoekt de Commissie in de lidstaten voor prikkels te zorgen die leiden tot degelijk onderwijs in de kritische omgang met de media, zodat er kritische vragen over stereotypen en structuren worden gesteld, en goede praktijken te delen voor het nalopen van het tot dusverre gebruikte lesmateriaal op de stereotiepe invulling van rollen; verzoekt de Commissie in dit verband steun te verlenen aan programma's waarmee mensen bewust worden gemaakt van stereotypen, seksisme en de traditionele rol van man en vrouw in het onderwijs en in de media, alsook campagnes te voeren voor positieve vrouwelijke en mannelijke rolmodellen; benadrukt in di ...[+++]


14. Strongly encourages the authorities and civil society to take appropriate measures for historical reconciliation in order to overcome the divide between and within different ethnic and national groups, including citizens of Bulgarian identity; restates its call for positive progress to be made in joint celebrations of common events and figures with neighbouring EU Member States; encourages the attempts to establish joint expert committees on history and education, with the aim of contributing to an objective, fact-based interpretation of history, strengthening academic cooperation and promoting positive attitudes of young people to ...[+++]

14. dringt er krachtig bij de autoriteiten en het maatschappelijk middenveld op aan passende maatregelen voor historische verzoening te treffen, teneinde de scheidslijnen tussen en binnen verschillende etnische en nationale groeperingen, met inbegrip van burgers met een Bulgaarse nationaliteit, weg te nemen; herhaalt zijn oproep om vooruitgang te boeken ten aanzien van gezamenlijke vieringen voor gemeenschappelijke gebeurtenissen en persoonlijkheden met naburige EU-lidstaten; steunt de pogingen om gemengde deskundigencommissies met betrekking tot geschiedenis en onderwijs op te richten, met als doel bij te dragen tot een objectieve, op ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Welcoming today's vote, Androulla Vassiliou, European Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth, stated: "This investment is great news for Europe's film industry, for culture and the arts, and for the public. Creative Europe will enable our dynamic cultural sectors to create new jobs and contribute more to the EU economy.

Volgens Androulla Vassiliou, Europees commissaris voor Onderwijs, Cultuur, Meertaligheid en Jeugdzaken, "is Creatief Europa groot nieuws voor de Europese filmindustrie, voor de culturele en creatieve sector en voor het grote publiek.


This section of the Communication presents the main findings of the consultation with respect to the issues of digital preservation and dissemination of scholarly, cultural and educational material, the use of orphan works, access to knowledge for the persons with disabilities and user-created content.

In dit deel van de mededeling worden de belangrijkste resultaten van de raadpleging gepresenteerd met betrekking tot de vraagstukken van de digitale bewaring en verspreiding van wetenschappelijk, cultureel en onderwijsmateriaal, het gebruik van verweesde werken, de toegang tot kennis voor personen met een handicap en door de gebruiker zelf gemaakte inhoud.


The product concerned is susceptible for use in broadcast, news gathering, digital cinematography or professional applications. Professional applications include (but are not limited to) the use of these systems for creating educational, entertainment, promotional and documentary video material, both for internal and external distribution.

Het betrokken product kan worden gebruikt voor omroep en nieuwsgaring, het digitaal opnemen van films en voor andere professionele doeleinden, zoals onder meer voor het maken van materiaal voor onderwijs, amusement, reclame en van documentair videomateriaal, voor zowel interne als externe distributie.


The product concerned is susceptible for use in broadcast, news gathering, digital cinematography or professional applications. Professional applications include (but are not limited to) the use of these systems for creating educational, entertainment, promotional and documentary video material, both for internal and external distribution.

Het betrokken product kan worden gebruikt voor omroep en nieuwsgaring, het digitaal opnemen van films en voor andere professionele doeleinden, zoals onder meer voor het maken van materiaal voor onderwijs, amusement, reclame en van documentair videomateriaal, zowel voor interne als externe distributie.


A selective advantage exists in relation to the support programme for the development of teaching material and educational courses, as it reduces the developer's costs of creating such material or programme, compared to others who do not receive such support.

Er doet zich wel een selectief voordeel voor met betrekking tot het steunprogramma voor de ontwikkeling van lesmateriaal en onderwijscursussen, omdat hierbij de kosten van de onderneming die dergelijk materiaal of een dergelijk programma ontwikkelt worden verminderd in vergelijking met andere ondernemingen die van dergelijke steun verstoken blijven.


Such actions, structured in this way, will seek to disseminate 'good practice', create a database of educational material (lessons, evidence of learning, etc.), and develop micro-cooperation between teachers and primary and secondary schools in the various Member States;

Met deze, aldus opgezette actie wordt beoogd: de verspreiding van "good practices"; de instelling van een databank met didactisch materiaal (lesmateriaal, leertoetsen, enz.); de ontwikkeling van "microsamenwerking" tussen leraren en instellingen voor basis- en voortgezet onderwijs in de diverse lidstaten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Create educational material on art therapy' ->

Date index: 2022-11-16
w