In order to harmonise the safety level on the TEN, attention is drawn to the recommendation of UNECE (TRANS/AC.9/9, 01.12.2003 that says in part E ‘The
re are a great many tunnels already in service. Many of them wer
e built when safety considerations were less stringent than today. Obviously they cannot be adapted at reasonable cost to the dimensions suggested for new tun
nels. But safety in railway tunnels does not depend only on st
...[+++]ructural measures — it can be enhanced also through rolling stock and operational measures.Teneinde het veiligheidsniveau van de TEN te harmoniseren wordt de aandacht gevestigd op de aanbeveling van de UNECE (TRANS/AC.9/9, 1.1
2.2003, deel E: „Er zijn reeds veel tunnels in dienst. Veel
tunnels werden gebouwd toen de veiligheidseisen minder streng waren dan tegenwoordig. Het ligt voor de hand dat deze
tunnels niet tegen redelijke kosten op de afmetingen van nieuwe
tunnels gebracht kunnen worden. De veiligheid in spoorweg
tunnels is evenwel niet alleen afhankelijk van structurele maatregelen — verbeteringen kunnen evenzeer gevo
...[+++]nden worden in rollend materieel en exploitatie.