- (RO) European policies concerning the reform of traditional schools and their evolution towards the status of European Schools, with the involvement of
local and national administrative structures, require, in my opinion, three major types of reform: systemic reform, incl
uding reform of the curriculum, based on quality and effectiveness; continual reform, involving evaluation of and capitalisation on previous results, adapting them to European Schools; and a third reform, based on the responsibility and ownership of all social act
...[+++]ors.– (RO) Het Europese beleid met betrekking tot de hervorming van traditionele scholen tot Europese scholen, waarbij zowel lokale als nationale overheden worden betrokken, betekent, naar onze mening, drie soorten hervormingen die tot stand moeten worden gebracht: een systematische hervorming, m
et inbegrip van het curriculum, gebaseerd op kwaliteit en efficiëntie; een voortdurende hervorming, die een evaluatie en valorisatie inhoudt van voorheen behaalde resultaten, afgestemd op het specifieke karakter van de Europese scholen; en een derde hervorming, gebaseerd op de verantwoordelijkheid van en de toe-eigening van verantwoordelijkheid doo
...[+++]r alle maatschappelijke partijen.