Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cut glass
Cut glass plates
Cut out fats
Cut the glass
Cut-away view
Cut-out view
Low pressure safety cut-out
Making of cut-out for radiotherapy
Pressure switch cut-out period
Regulator switch cut-out period
Remove fats
Suction pressure safety cut-out
Take away fats
Use tools to cut out glass
Winterise fats

Vertaling van "Cut-out view " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


pressure switch cut-out period | regulator switch cut-out period

regelingsduur


low pressure safety cut-out | suction pressure safety cut-out

lage-drukbeveiliging | lagedrukbeveiligingsschakelaar


cut glass plates | cut the glass | cut glass | use tools to cut out glass

glas slijpen | glas snijden


Making of cut-out for radiotherapy

maken van bestralingsmasker bij radiotherapie


cut out fats | remove fats | take away fats | winterise fats

vetten winterklaar maken


carry out routine maintenance of chainsaw and cutting system | routine maintenance of chainsaw and cutting system carrying out | carry out routine maintenance of wood cutting machinery | carrying out routine maintenance of chainsaw and cutting system

routineonderhoud van houtsnijmachines uitvoeren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
60. Stresses the need to carry out a cost assessment of all EU legislation affecting the value chains of forest-based industries, with a view to cutting out all unnecessary and burdensome bureaucracy and creating an enabling framework in order to increase the industries’ long-term competitiveness in a sustainable manner, and also to support the principle that legislative proposals affecting the forestry sector and the value chains of forest-based industries should be thoroughly evaluated by means of an impact assessment;

60. benadrukt dat er een kostenanalyse moet worden gemaakt van alle EU-wetgeving die gevolgen heeft voor de waardeketens van de houtsector, teneinde alle onnodige en omslachtige bureaucratische procedures te schrappen en een gunstig kader te scheppen om het concurrentievermogen op lange termijn van de sector op duurzame wijze te versterken, en dat moet worden vastgehouden aan het beginsel dat wetgevingsvoorstellen die gevolgen hebben voor de bosbouwsector en de waardeketens van de houtsector, aan een grondige effectbeoordeling moeten worden onderworpen;


60. Stresses the need to carry out a cost assessment of all EU legislation affecting the value chains of forest-based industries, with a view to cutting out all unnecessary and burdensome bureaucracy and creating an enabling framework in order to increase the industries’ long-term competitiveness in a sustainable manner, and also to support the principle that legislative proposals affecting the forestry sector and the value chains of forest-based industries should be thoroughly evaluated by means of an impact assessment;

60. benadrukt dat er een kostenanalyse moet worden gemaakt van alle EU-wetgeving die gevolgen heeft voor de waardeketens van de houtsector, teneinde alle onnodige en omslachtige bureaucratische procedures te schrappen en een gunstig kader te scheppen om het concurrentievermogen op lange termijn van de sector op duurzame wijze te versterken, en dat moet worden vastgehouden aan het beginsel dat wetgevingsvoorstellen die gevolgen hebben voor de bosbouwsector en de waardeketens van de houtsector, aan een grondige effectbeoordeling moeten worden onderworpen;


14. Stresses the need to carry out a cost assessment of all EU legislation affecting the value chains of forest-based industries, with a view to cutting out all unnecessary and burdensome bureaucracy and creating an enabling framework to increase industry’s long-term competitiveness in a sustainable manner, and equally to support the principle that legislative proposals affecting the forestry sector and the value chains of forest-based industries should be thoroughly assessed by an impact assessment;

14. benadrukt dat er een kostenanalyse moet worden gemaakt van alle EU-wetgeving die gevolgen heeft voor de waardeketens van de houtsector, teneinde alle onnodige en lastige bureaucratische procedures te schrappen en een gunstig kader te scheppen om het concurrentievermogen op lange termijn van de sector op duurzame wijze te versterken, en dat moet worden vastgehouden aan het beginsel dat wetgevingsvoorstellen die gevolgen hebben voor de bosbouwsector en de waardeketens van de houtsector, aan een grondige effectbeoordeling moeten worden onderworpen;


29. Takes the view that there should be clear demarcation between the audit services and non-audit services that an audit firm provides to a customer, with a view to avoiding conflicts of interest as referred to in Article 22(2) of Directive 2006/43/EC and in accordance with codes of auditing practice; points out that this could restrict ‘lowballing’, the practice of offering cut-price auditing with a view to then offsetting the lower price by charging for additional services; takes the view, therefore, that the demarcation must apply to all firms and their clients; calls on the Commission, with reference to the 2002 Recommendations o ...[+++]

29. is van mening dat er een scheidslijn moet worden getrokken tussen de auditdiensten en niet-auditdiensten die een auditkantoor aan een cliënt levert, en wel met het oog op het voorkomen van belangenconflicten als bedoeld in artikel 22, lid 2, van Richtlijn 2006/43/EG en in overeenstemming met de gedragscode van de beroepsgroep; wijst erop dat aldus de kunstmatige verlaging van de prijzen van het auditkantoor („low balling”), in de hoop de lagere prijs te compenseren met het in rekening brengen van aanvullende diensten, kan worden beperkt; is derhalve van mening dat de scheiding dient te gelden voor alle auditkantoren en hun cliënten ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
takes the view that, with respect to the climate and energy target (reducing greenhouse gas emissions by 20 %, increasing the share of renewable energy sources to 20 % and improving energy efficiency by 20 %), enhanced environmental quality must remain a priority in the Structural Fund programmes in all the Member States and points out that around third of the total cohesion resources (EUR 105 billion) is being deployed to this end in the current funding period; also points out that the creation of new funding instruments in the area of climate policy at international level must not lead to cuts in resources for cohesion policy; and renews its request that ...[+++]

Wat de klimaat- en energiedoelstelling (vermindering van de broeikasgasemissies, uitbreiding van het aandeel duurzame energie en verhoging van de energie-efficiëntie met 20 %) betreft: een beter milieu moet in de structuurfondsenprogramma's van alle lidstaten een prioriteit blijven, en het CvdR stelt vast dat hiervoor in de huidige programmeringsperiode ongeveer eenderde van alle cohesiegelden (105 miljard euro) is vrijgemaakt. Voorts mag de invoering van nieuwe financieringsinstrumenten voor het klimaatbeleid in internationaal verband niet leiden tot kortingen op de middelen voor het cohesiebeleid.


In addition to what is set out by the Commission in its proposal, date of slaughter labelling on a poultrymeat product should be seen as complementary to the Commission's proposed definition in the Annex, Part II, paragraph 2. Existing technologies which have to be used, such as tempering, involve stiffening the meat with a view to its being cut (as with kebabs or cutlets) or shaped (as with hamburgers).

De vermelding van de slachtdatum op het etiket vormt een aanvulling op de definitie die de Commissie geeft in de bijlage, deel II, par. 2. Bestaande technieken die gebruikt moeten worden , zoals temperatuursbehandeling, omvatten verstijving van het vlees om dit gemakkelijker snijdbaar (zoals bij kebabs en koteletten) of vormbaar (zoals bij hamburgers) te maken.


With a view to ensuring compliance with the conditions laid down for the granting of refunds, it should be provided that the export formalities and, where appropriate, cutting and boning should only be carried out in the Member State in which the animals are slaughtered.

Om te waarborgen dat de voorwaarden voor de toekenning van de restituties in acht genomen worden, dient te worden bepaald dat het vervullen van de formaliteiten bij uitvoer en eventueel het uitsnijden of uitbenen in elk geval moeten plaatsvinden in de lidstaat waar de dieren zijn geslacht.


In view of their specific expertise, it is appropriate for official veterinarians to carry out audits and inspections of slaughterhouses, game handling establishments and certain cutting plants.

Gelet op hun specifieke deskundigheid, zijn officiële dierenartsen de aangewezen personen om controles en inspecties van slachthuizen, wildverwerkingsinrichtingen, en bepaalde snij-inrichtingen uit te voeren.


Whereas in order to facilitate monitoring by the competent authorities of compliance with the conditions laid down for the granting of special refunds the abovementioned Regulations require the use of certain procedures, in particular the identification of the products by an indelible mark or by a seal; whereas the provisions which are currently laid down in the Regulations listed above with a view to preventing the products concerned from being switched can be applied in compliance with the conditions laid down for the quantity of refunds only by requiring that the export formalities and, where appropriate, cutting and boning should be ...[+++]

Overwegende dat, om de controle door de bevoegde instanties op de naleving van de voorwaarden voor de toekenning van bijzondere restituties te vergemakkelijken, in bovengenoemde verordeningen is voorzien in bepaalde hulpmiddelen, met name identificatie van de produkten door het aanbrengen van een onuitwisbaar merkteken of door het loden merk; dat met de toepassing van de huidige maatregelen die in de bovengenoemde verordeningen zijn vastgesteld om vervanging van de produkten te voorkomen, slechts gewaarborgd kan worden dat de voorwaarden voor de toekenning van de restituties in acht genomen worden, door te bepalen dat het vervullen van ...[+++]


These usually involve the abolition of price support or a reduction to world market levels; income compensation (partial or full through direct payments; abolition of quotas and other supply management measures; direct income support payments and payments for environmental services on a national basis, with or without Community co-financing. This option certainly has the advantage that it would lead to a considerable simplification and would reduce agricultural expenditure substantially once compensation payments were phased out. Although such a radical reform may be appealing from an economist's point of ...[+++]

Die opties omvatten meestal afschaffing van de steunprijzen dan wel verlaging ervan tot het niveau van de wereldmarktprijzen; (gedeeltelijke of volledige) inkomenscompensatie via directe betalingen; afschaffing van de quota en van de andere maatregelen ter regulering van het aanbod; directe betalingen ter ondersteuning van de inkomens en betalingen voor dienstverlening op milieugebied op een nationale basis, al dan niet medegefinancierd door de Gemeenschap. Deze optie heeft zeker het voordeel dat ze zou resulteren in een sterk vereenvoudigd systeem en dat de landbouwuitgaven na geleidelijke afschaffing van de compensatiebedragen aanzi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Cut-out view' ->

Date index: 2023-10-26
w