Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DWT
Deadweight
Deadweight capacity
Deadweight tonnage
Determine tonnage of vessels
Measure ship tonnage
Measure the tonnage of ships

Vertaling van "Deadweight tonnage " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
deadweight tonnage | DWT [Abbr.]

draagvermogen | ton draagvermogen | DWT [Abbr.]


deadweight | deadweight capacity | deadweight tonnage | DWT [Abbr.]

deadweight | dead-weight | deadweight capaciteit | deadweight tonnage | doodgewicht | draagvermogen


Guidelines for Acceptance of Non-Duplicated Rudder Actuators for Tankers, Chemical Tankers and Gas Carriers of 10,000 Tons Gross Tonnage and Above but Less than 100,000 Tonnes deadweight

Richtlijnen voor het aanvaarden van enkelvoudige roeraandrijving voor tankschepen, chemicaliën- of gastankschepen van 10.000 ton bruto of meer, maar van minder dan 100.000 ton draagvermogen


determine tonnage of vessels | measure the tonnage of ships | measure ship tonnage | take measurements to identify the storage capacity of vessels

laadruimte van schepen meten | tonnage van schepen meten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For single hull tankers with a deadweight tonnage of 20 000 tonnes DWT or more, and delivered before 6 July 1996, the convention requires that they comply with the double-hull standards at the latest by the time they are 25 or 30 years old, depending on whether or not they have segregated ballast tanks.

Voor enkelwandige olietankschepen vanaf 20 000 ton draagvermogen die vóór 6 juli 1996 zijn geleverd, eist dit verdrag dat zij uiterlijk op de leeftijd van 25 respectievelijk 30 jaar, afhankelijk van het feit of zij al dan niet van gescheiden ballasttanks zijn voorzien, aan de normen inzake dubbelwandige uitvoering voldoen.


(3) Whereas the emergence of new overcapacity must be kept in check effectively in every branch of the inland waterway transport market; whereas it is therefore important that the measures to be adopted should be generally applicable and cover all cargo vessels and pusher craft; whereas there should be exemption from such measures for vessels which, because they operate solely on closed national or international markets, in no way contribute to the overcapacity on the network of linked inland waterways and provision should be made for the possibility of exempting vessels which, because their deadweight tonnage is less than 450 tonnes, ...[+++]

(3) Overwegende dat het ontstaan van nieuwe overcapaciteit in alle sectoren van de binnenvaartmarkt doeltreffend moet worden tegengegaan; dat de vast te stellen maatregelen derhalve van algemene aard moeten zijn en op alle vrachtschepen en duwboten betrekking moeten hebben; dat schepen die uitsluitend voor gesloten nationale of internationale markten zijn bedoeld ervan dienen te worden uitgesloten, aangezien die niet bijdragen tot de overcapaciteit op het net van met elkaar in verbinding staande waterwegen en dat dient te worden voorzien in de mogelijkheid om schepen met een draagvermogen van minder dan 450 ton ervan uit te sluiten, aangezien deze evenmin bijdragen ...[+++]


3. Each Member State concerned within the meaning of Article 3(1) may exclude its vessels with a deadweight tonnage of less than 450 tonnes from the scope of this Regulation.

3. Elke betrokken lidstaat in de zin van artikel 3, lid 1, kan zijn schepen met een draagvermogen van minder dan 450 ton van het toepassingsgebied van deze verordening uitsluiten.


3. The special contributions and scrapping premiums shall be calculated for cargo-carrying vessels on the basis of the deadweight tonnage and for pusher craft on the basis of the motive power of the vessel.

3. De speciale bijdragen en de slooppremies worden voor vrachtschepen berekend op basis van het laadvermogen, en voor duwboten op basis van het voortstuwingsvermogen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For single hull tankers with a deadweight tonnage of 20 000 tonnes DWT or more, and delivered before 6 July 1996, the convention requires that they comply with the double-hull standards at the latest by the time they are 25 or 30 years old, depending on whether or not they have segregated ballast tanks.

Voor enkelwandige olietankschepen vanaf 20 000 ton draagvermogen die vóór 6 juli 1996 zijn geleverd, eist dit verdrag dat zij uiterlijk op de leeftijd van 25 respectievelijk 30 jaar, afhankelijk van het feit of zij al dan niet van gescheiden ballasttanks zijn voorzien, aan de normen inzake dubbelwandige uitvoering voldoen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Deadweight tonnage' ->

Date index: 2021-09-20
w