Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DTI
Debt ratio
Debt-to-GDP ratio
Debt-to-income ratio
General government debt ratio
Government debt ratio
Government debt to GDP ratio
Public debt ratio

Traduction de «Debt-to-income ratio » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
debt-to-income ratio | DTI [Abbr.]

ratio van de schuld t.o.v. het inkomen


debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio

schuld-bbp-ratio | schuld-bbp-verhouding | schuldquote | verhouding totaal overheidstekort-BBP


government debt ratio | government debt to GDP ratio | public debt ratio

overheidsschuldquote/BBP
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
enabling the ESRB to issue EU-wide guidance to Members States on macro-prudential instruments as leverage, loan to value and debt to income ratios;

het ESRB in staat te stellen EU-brede richtsnoeren voor de lidstaten op te stellen over macroprudentiële instrumenten, zoals leverage-, lening-tegen-waarde- en schuld-tegen-inkomen-verhoudingen;


– enabling the ESRB to issue EU-wide guidance to Members States on macro-prudential instruments as leverage, loan to value and debt to income ratios;

– het ESRB in staat te stellen EU-brede richtsnoeren voor de lidstaten op te stellen over macroprudentiële instrumenten, zoals leverage-, lening-tegen-waarde- en schuld-tegen-inkomen-verhoudingen;


The deficit-to-GDP ratio for the EU as a whole is forecast to decline to 1.6% in 2017 from a forecast 2.5% this year, while its debt-to-GDP ratio is expected to fall to 85.8% in 2017 from 87.8% expected this year.

De tekortquote van de EU als geheel zal naar verwachting teruglopen van een voorspelde 2,5 % dit jaar tot 1,6 % in 2017, terwijl de EU-schuldquote waarschijnlijk zal dalen van naar schatting 87,8 % dit jaar tot 85,8 % in 2017.


In very bad times, interpreted as an output gap between -4% and -3%, all Member States with the debt-to-GDP ratio below 60% would be temporarily allowed zero adjustment, meaning that no fiscal effort would be required, whereas Member States with debt-ratios exceeding 60% would need to provide the annual adjustment of 0.25% of GDP.

In zeer slechte tijden, waarvoor een outputgap tussen -4 % en -3 % wordt aangenomen, wordt van alle lidstaten waarvan de schuldquote lager dan 60 % is, tijdelijk een nulaanpassing verwacht, hetgeen betekent dat er geen begrotingsinspanning geëist wordt, terwijl landen met een schuldquote van meer dan 60 % moeten zorgen voor een jaarlijkse aanpassing van 0,25 % van het bbp.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In normal times, interpreted as an output gap between -1.5% and +1.5%, all EU Member States with a debt-to-GDP ratio below 60% would be required to make an effort of 0.5% of GDP, whereas the Member States with debt levels above 60% of GDP would need to make an adjustment greater than 0.5% of GDP.

In normale tijden, waarvoor een outputgap tussen -1,5 % en +1,5 % wordt aangenomen, wordt van alle EU-lidstaten met een schuldquote onder 60 % een inspanning van 0,5 % van het bbp verwacht, terwijl lidstaten met een schuld van meer dan 60 % van het bbp een aanpassing van meer dan 0,5 % van het bbp moeten verrichten.


42. Welcomes the reduction of structural deficits in all programme countries since the start of their respective assistance programmes; regrets that these have not yet led to a reduction in the ratios of public debt to GDP; notes that the ratio of public debt to GDP has instead sharply increased in all programme countries, as the receipt of conditional loans naturally leads to an increase of public debt and as policy implemented has a recessive impact in the short term; further believes that the accurate estimation of fiscal multipliers is of crucial importance for fiscal adjustment to be successful in reducing the ...[+++]

42. is ingenomen met de verkleining van de structurele tekorten in alle programmalanden sinds de aanvang van hun respectieve bijstandsprogramma's; betreurt dat deze nog niet hebben geleid tot een verlaging van de schuldquotes; merkt op dat de schuldquotes juist sterk zijn toegenomen in alle programmalanden, doordat de toekenning van voorwaardelijke leningen automatisch resulteert in een stijging van de overheidsschuld en doordat het gevoerde beleid op de korte termijn een recessief effect heeft; is voorts van mening dat een accurate raming van de begrotingsmultiplicatoren van cruciaal belang is om de schuldquote door middel van budget ...[+++]


Therefore, highly indebted governments need to reduce their debt-to-GDP ratios over the medium term in full compliance with the strengthened EU governance framework. This is all the more important as high government debt ratios themselves weigh on growth.

Daarom moeten overheden met een hoge schuldenlast hun overheidsschuldquotes op de middellange termijn verlagen in volledige overeenstemming met het versterkte bestuurskader van de EU. Dit is te meer belangrijk, omdat hoge overheidsschuldquotes op zich al een negatief effect op groei hebben.


"The figures on the budget deficit and public debt of Greece for the period since 1997, as set out in the final report by Eurostat, confirm that, on the basis of ESA95, the budget deficits have been consistently above the reference value since 1997 and that the debt to GDP ratio has not diminished and approached the reference value as required by Article 104 of the Treaty.

"De cijfers betreffende het begrotingstekort en de overheidsschuld van Griekenland voor de periode sinds 1997, zoals die zijn opgenomen in het definitieve verslag van Eurostat, bevestigen dat op basis van de ESR 95-methode de begrotingstekorten sinds 1997 steeds boven de referentiewaarde hebben gelegen en dat de verhouding tussen het overheidstekort en het BBP niet is afgenomen en niet de referentiewaarde benadert zoals artikel 104 van het Verdrag voorschrijft.


The debt to GDP ratio will continue to decline in coming years. However, a slight reverse trend in the debt to GDP ratio in the long run cannot be excluded.

De schuldquote zal de komende jaren blijven afnemen, al kan op lange termijn een lichte trendombuiging niet worden uitgesloten.


Under the Initiative, the criterion for debt sustainability would be based on the debt-to-exports ratio (range 200-250% for the net present values) and/or the ratio of debt service to exports (range 2025%) (Present value covers the amount of capital and interest on the debt discounted at the market rate). Since the 1997 spring meeting of the IFI, the ratio of the debt to the tax revenues of the country has also been used as a criterion.

Als criterium voor draaglijke schuld wordt daarom overeenkomstig het initiatief de verhouding gehanteerd tussen totale schuld en exportinkomsten (de grens ligt bij 200-250% van de huidige nettowaarde) respectievelijk de verhouding tussen dienst van de schuld en exportinkomsten (grens bij 20-25%) (De huidige waarde is het tegen marktrente berekende bedrag aan kapitaal en debetrente.) Sinds de vergadering van de IFI in de lente van 1997 wordt ook de verhouding tussen totale schuld en belastinginkomsten van een land als criterium gebruikt.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Debt-to-income ratio' ->

Date index: 2022-01-01
w