18. Notes that the rapid developmen
t of e-commerce has delivered significant benefits for consumers and businesses in terms of innovation, new market opportunities and growth, improved choice, enhanced competition and lower prices; notes, however, that shops are now facing new challenges, thereby making multichannel retail strategies even more important; encourages retailers, in view of the social and cultural role of retail, to make the most of innovative technologies and to develop new business model
s for their on-line customer base while also exp ...[+++]anding the shopping experience in the brick-and-mortar shop, by inter alia, increasing service levels, both before and after the sale; 18. merkt op dat de snelle ontwikkeling van e-handel consumenten en ondernemingen aanzienli
jke voordelen heeft opgeleverd op het punt van innovatie, nieuwe marktmogelijkheden en gr
oei, ruimere keuze, meer concurrentie en lagere prijzen; merkt echter op dat winkels nu voor nieuwe uitdagingen staan, waardoor strategieën gericht op verkoop via meerdere kanalen steeds belangrijker worden; spoort de detailhandel, gezien zijn maatschappelijke en culturele rol, aan zoveel mogelijk van innovatieve technologieën gebruik te maken en nieuwe be
...[+++]drijfsmodellen voor zijn internetklantenbestand te ontwikkelen, maar ook het winkelen in een echte winkel meer tot een belevenis te maken, onder meer door de dienstverlening zowel voor als na de verkoop te verbeteren;