Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Democratic Transition Government
Democratic transition
Democratic transition process
Transition to democracy

Traduction de «Democratic transition process » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
democratic transition process

democratisch overgangsproces


democratic transition | transition to democracy

democratische transitie | overgang naar democratie


Democratic Transition Government

democratische overgangsregering
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The results of the past years provide a solid basis for the EU's continuous commitment to uphold respect for human rights and support democratic transition processes worldwide bilaterally, in partnership with other regional organisations, and at the multilateral level, especially within the United Nations.

De resultaten van de voorbije jaren bieden een solide basis voor een voortgezet engagement van de EU ten bate van de eerbiediging van de mensenrechten en de steun aan de processen van democratische overgang in de hele wereld, bilateraal, samen met andere regionale organisaties, en multilateraal, in het bijzonder binnen de Verenigde Naties.


- Specific budget line for support for democratic transition and the supervision of electoral Processes (B7-709): 4.59 million EUR earmarked for 2000.

-Specifieke begrotingslijn ter ondersteuning van het democratische overgangsproces en het toezicht op verkiezingsprocessen (B7-709): er is 4,59 miljoen euro uitgetrokken voor 2000.


46. Recognises the challenges related to democratic transitions in the Southern and Eastern Neighbourhood; notes the increasing divergence in democratic reforms across the EU neighbourhood; reiterates the importance of civil society and human rights organisations in the democratic transition process; encourages, therefore, a differentiation to be made between the Southern and Eastern dimensions of the Neighbourhood Policy in order to target the specific properties and needs of each geographical area more effectively;

46. erkent de uitdagingen die verband houden met de overgang naar democratie in de zuidelijke en oostelijke buurlanden; wijst op de toenemende divergentie met betrekking tot democratische hervormingen in de buurlanden van de EU; herhaalt dat het belangrijk is dat het maatschappelijk middenveld en mensenrechtenorganisaties bij het overgangsproces naar democratie worden betrokken; pleit er daarom voor om een onderscheid te maken tussen de zuidelijke en de oostelijke dimensie van het nabuurschapsbeleid om doeltreffender rekening te kunnen houden met de specifieke eigenschappen en behoeften van elk geografisch gebied;


45. Recognises the challenges related to democratic transitions in the Southern and Eastern Neighbourhood; notes the increasing divergence in democratic reforms across the EU neighbourhood; reiterates the importance of civil society and human rights organisations in the democratic transition process; encourages, therefore, a differentiation to be made between the Southern and Eastern dimensions of the Neighbourhood Policy in order to target the specific properties and needs of each geographical area more effectively;

45. erkent de uitdagingen die verband houden met de overgang naar democratie in de zuidelijke en oostelijke buurlanden; wijst op de toenemende divergentie met betrekking tot democratische hervormingen in de buurlanden van de EU; herhaalt dat het belangrijk is dat het maatschappelijk middenveld en mensenrechtenorganisaties bij het overgangsproces naar democratie worden betrokken; pleit er daarom voor om een onderscheid te maken tussen de zuidelijke en de oostelijke dimensie van het nabuurschapsbeleid om doeltreffender rekening te kunnen houden met de specifieke eigenschappen en behoeften van elk geografisch gebied;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Considers that support for democratic transition processes should focus on developing the institutional capacity of democratic institutions, on supporting all democratic political parties and civil society and women’s and minority rights, and on enshrining in the societies of partner countries the rule of law, human rights and fundamental freedoms, in particular the freedom of association, expression, assembly and free press and media; calls on the Union and the Member States to enhance partnerships between various organisations and sectors in society in order to hand over ownership of the European neighbourhood process to them; rea ...[+++]

6. is van mening dat de steun voor democratische overgangsprocessen gericht moet zijn op de ontwikkeling van de institutionele capaciteit van democratische instellingen, op steun voor alle democratische politieke partijen en het maatschappelijk middenveld en rechten van vrouwen en minderheden, en op het verankeren van de rechtsstaat, mensenrechten en fundamentele vrijheden, in het bijzonder de vrijheid van vereniging, meningsuiting, vergadering en vrije pers en media, in de samenlevingen van de partnerlanden; roept de Unie en de lidstaten op de partnerschappen tussen verschillende organisaties ...[+++]


80. Considers that the Union should concentrate its support on respect for human rights and fundamental freedoms, particularly women’s rights, minority rights and freedom of belief, as well as on the transition to democracy, the development of institutional capacities, judicial and security reforms, the development of all democratic political parties and NGOs, and the improvement of the business environment; is of the view that the EU should maintain current aid and assistance channelled to NGOs and civil society, as part of a strategy to engage with political actors in Egypt and to sponsor a genuine democratic transition process; welcomes the deci ...[+++]

80. is van oordeel dat de Unie haar steun vooral dient te concentreren op eerbiediging van de mensenrechten en de fundamentele vrijheden, in het bijzonder de rechten van vrouwen, de rechten van minderheden en de godsdienstvrijheid, alsmede op het democratiseringsproces, de ontwikkeling van institutionele capaciteiten, de hervorming van justitie en de veiligheidsdiensten, de ontwikkeling van alle democratische politieke partijen en ngo’s, en de verbetering van het ondernemersklimaat; is van mening dat de EU de huidige steun en bijstand voor niet-gouvernementele organisaties en het ma ...[+++]


support to civil society actors and to their role in reform processes and democratic transitions.

ondersteuning van actoren uit het maatschappelijk middenveld en van hun rol in hervormingsprocessen en democratische transities.


– (IT) Mr President, ladies and gentlemen, the spirit of this debate enables me, Baroness Ashton, to remind you that the Union for the Mediterranean’s Parliamentary Assembly concluded its meeting last week in Rome. It set out several paths that the Commission would do well to return to, in particular, in terms of its suggestions on how to support the democratic transition processes in progress.

– (IT) Mijnheer de Voorzitter, dames en heren, de aard van dit debat staat mij toe om u, mevrouw Ashton, eraan te herinneren dat de Parlementaire Vergadering van de Unie voor het Middellandse Zeegebied haar werkzaamheden vorige week in Rome heeft beëindigd, en enkele te volgen paden heeft aangeduid waarvan het nuttig zou zijn dat de Europese Commissie daarop terug komt, vooral daar waar wordt gesuggereerd hoe de huidige democratische overgangsprocessen moeten worden gesteund.


The specific provisions relating to the implementation of external actions should be adapted to the changes in the methods of implementation and a differentiated approach should be provided for when the Union is required to respond to humanitarian emergencies, international crises or the needs of third countries undergoing a process of democratic transition.

De bijzondere bepalingen betreffende de uitvoering van externe acties dienen te worden aangepast aan de wijzigingen in de wijzen van uitvoering en er dient te worden voorzien in een gedifferentieerde aanpak wanneer de Unie moet reageren op humanitaire noodsituaties, internationale crises of ten aanzien van de behoeften van derde landen die in een overgangsproces naar democratie zitten.


The specific provisions relating to the implementation of external actions should be adapted to the changes in the methods of implementation and a differentiated approach should be provided for when the Union is required to respond to humanitarian emergencies, international crises or the needs of third countries undergoing a process of democratic transition.

De bijzondere bepalingen betreffende de uitvoering van externe acties dienen te worden aangepast aan de wijzigingen in de wijzen van uitvoering en er dient te worden voorzien in een gedifferentieerde aanpak wanneer de Unie moet reageren op humanitaire noodsituaties, internationale crises of ten aanzien van de behoeften van derde landen die in een overgangsproces naar democratie zitten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Democratic transition process' ->

Date index: 2022-12-30
w