Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Determination of the key for the financial resources
Determine financial resources
Identify financial resource
Identify financial resources
Identifying financial resources

Traduction de «Determination the key for the financial resources » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
determine financial resources | identifying financial resources | identify financial resource | identify financial resources

financieringsmiddelen identificeren | geldmiddelen identificeren


determination of the key for the financial resources

verdeelsleutel voor de financiële middelen


surplus GNP-based own resource from the previous financial year

overschot vorige eigen middelen BNP


surplus VAT-based own resource from the previous financial year

overschot vorige eigen middelen btw
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
8. The decision referred to in paragraph 1 of this Article, in Article 68(8) and in Article 131(1) shall determine the measures to be applied and cover all further implementing arrangements relevant to the application of this Chapter, including the description of the eligibility conditions for the measures to be applied, the amount concerned and the financial resources to be raised.

8. Het in lid 1, in artikel 68, lid 8, en in artikel 131, lid 1, bedoelde besluit bepaalt welke maatregelen zullen worden toegepast en bevat alle nadere uitvoeringsregelingen betreffende de toepassing van dit hoofdstuk, met inbegrip van de beschrijving van de voorwaarden om in aanmerking te komen voor de toe te passen maatregelen, het betrokken bedrag en de financiële middelen die ter beschikking moeten worden gesteld.


3. Any change in the uniform rate of the VAT-based own resource, in the rate of the GNI-based own resource, in the correction granted to the United Kingdom for budgetary imbalances and in its financing referred to in Articles 4 and 5 of Decision 2014/335/EU, Euratom, and in the financing of the gross reduction granted to Denmark, the Netherlands, Austria and Sweden shall require the final adoption of an amending budget and shall give rise to readjustments of the twelfths that have been entered since the beginning of the financial year.

3. Iedere wijziging van het uniforme percentage voor de btw-middelen, van het percentage voor de bni-middelen, van de in de artikelen 4 en 5 van Besluit 2014/335/EU, Euratom bedoelde aan het Verenigd Koninkrijk toegestane correctie voor begrotingsonevenwichtigheden en de financiering daarvan, en van de financiering van de aan Denemarken, Nederland, Oostenrijk en Zweden toegestane brutovermindering wordt gerechtvaardigd door de definitieve vaststelling van een gewijzigde begroting; de sedert het begin van het begrotingsjaar geboekte t ...[+++]


4. Users acquiring Plant Genetic Resources for Food and Agriculture (PGRFA) in a country that is a Party to the Nagoya Protocol which has determined that PGRFA under its management and control and in the public domain, not contained in Annex I to the International Treaty on Plant Genetic Resources for Food and Agriculture (ITPGRFA), will also be subject to the terms and conditions of the standard material transfer agreement for the purposes set out under the ITPGRFA, shall be considered to have exercised due diligence in accordance wi ...[+++]

4. Gebruikers die plantgenetische hulpbronnen voor voedsel en landbouw (Plant Genetic Resources for Food and Agriculture — PGRFA) verwerven in een land dat partij is bij het Protocol van Nagoya dat heeft bepaald dat PGRFA die onder zijn beheer en controle vallen en tot het publiek domein behoren en niet in bijlage I bij het Internationaal Verdrag inzake plantgenetische hulpbronnen voor voedsel e ...[+++]


The very difficult situation facing young people requires decisive intervention and investment of appropriate financial resources, but in the current economic situation in Europe, with the prevailing policy of financial consolidation, those funds must be properly targeted and bring about a visible improvement in the situation.

De heel moeilijke situatie van jongeren vereist beslist een interventie en investering met de desbetreffende financiële middelen. Gezien de huidige economische situatie in Europa en het prevalerende financiële consolidatiebeleid, dienen deze middelen doelgericht te worden ingezet om een zichtbare verbetering van de situatie teweeg te brengen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, this is confirmed by the fundamental principle of budgetary discipline, whereby ‘the Union shall not adopt any act which is likely to have appreciable implications for the budget without providing an assurance that the expenditure arising from such an act is capable of being financed within the limit of the Union’s own resources and in compliance with the multiannual financial ...[+++]

Dit wordt bovendien bevestigd in het grondbeginsel van de begrotingsdiscipline: “de Unie [stelt] geen handelingen vast die aanzienlijke gevolgen kunnen hebben voor de begroting, zonder de verzekering te geven dat de uitgaven die uit die handelingen voortvloeien, gefinancierd kunnen worden binnen de grenzen van de eigen middelen van de Unie en met inachtneming van het in artikel 270 bis bedoelde meerjarig financieel kader


a contract for the sale of goods by auction shall be governed by the law of the country where the auction takes place, if such a place can be determined.

een overeenkomst met betrekking tot de veiling van goederen wordt beheerst door het recht van het land waar de veiling plaatsvindt, indien die plaats kan worden bepaald.


As my second observation, I would like to stress that I fully agree with the rapporteur in that GDP should remain the measure of determining Member State eligibility, as GDP has been the most reliable indicator of the level of development known to date. At Member State level, national authorities may use other indicators when distributing the resources, but at EU level, GDP must be retained as the benchmark of eligibility for aid.

Het tweede punt dat ik wil benadrukken is dat ik het volledig eens ben met de rapporteur als hij stelt dat het bbp het belangrijkste criterium moet blijven om te bepalen welke regio’s voor steun in aanmerking komen, omdat het bbp tot op heden nog steeds de betrouwbaarste indicator van het ontwikkelingsniveau is. Op lidstaatniveau kunnen nationale autoriteiten andere indicatoren toepassen bij verdeling van de middelen, maar op EU-niveau moet het bbp de maatstaf zijn voor subsidiabiliteit.


– This year’s budget debate again underlines the need to agree a meaningful system of own resources for the EU. The annual squabbling over the budgets between the European institutions leads to chaotic decision making and creates an acrimonious diversion, which could be so easily avoided through an own resources system, such as allocating part of the revenue from an EU financial transaction tax, a tax on aviation fuel or a carbon tax to fund the EU budget.

– (EN) Het begrotingsdebat van dit jaar onderstreept maar weer eens dat we het nodig eens moeten worden over een zinvol systeem van eigen middelen van de EU. Het jaarlijkse gekibbel over de begrotingen tussen de Europese instellingen leidt tot chaotische besluitvorming en leidt de aandacht af van wat echt belangrijk is, wat gemakkelijk zou kunnen worden voorkomen door een systeem van eigen middelen op te zetten, bijvoorbeeld door een deel van de inkomsten van een EU-belasting op financiële transacties, een belasting op vliegtuigbrands ...[+++]


The key marker will undoubtedly be when an agreement is reached about the financial perspectives, because that must provide the framework for Europe to function in the next few years. Much as I agree with Mr Cohn-Bendit that those financial resources will probably be too low to allow Europe to carry out its task properly, it does strike me as crucial that an agreement be first and foremost reached on those financial resources.

Het belangrijkste signaal zal ongetwijfeld zijn dat men een akkoord bereikt over de financiële perspectieven, want dit moet het kader bieden om de komende jaren Europa verder te laten werken, en ook al ben ik het met mijnheer Cohn-Bendit eens dat wellicht die financiële middelen te laag zullen zijn om Europa écht zijn taak te kunnen laten doen, lijkt het mij toch op de eerste plaats van groot belang dat er een akkoord zou komen over die financiële middelen.


During the three-year period referred to in the first subparagraph, the annual allocation of resources under Regulation (EC) No 1267/1999 shall be determined on the basis of an indicative ratio of 65 % to 75 % of total resources in the case of Romania and 25 % to 35 % of total resources in the case of Bulgaria.

Gedurende de in de eerste alinea bedoelde driejarige periode wordt de jaarlijkse toewijzing van de middelen in het kader van Verordening (EG) nr. 1267/1999 vastgesteld op basis van een indicatieve marge van 65 %-75 % van de totale middelen in het geval van Roemenië en van 25 %-35 % van de totale middelen in het geval van Bulgarije.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Determination the key for the financial resources' ->

Date index: 2021-05-14
w