Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Dialog management component
Dialogue between management and labour
Dialogue between management and labour at Union level
Dialogue between the social partners
Dialogue management component
Language processor
Social dialogue

Traduction de «Dialogue management component » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dialog management component | dialogue management component | language processor

dialoogsysteem


dialogue between management and labour at Community level | dialogue between management and labour at Union level

dialoog tussen de sociale partners op communautair niveau


dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialoog tussen de sociale partners | sociaal overleg | sociale dialoog
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Implementation phase (2004-2006) focusing on: (i) a structured dialogue between users and providers; (ii) the development of cost-beneficial services capable of reaching an operational status; (iii) space component design activities, leading to their procurement; (iv) in-situ component assessment and subsequent upgrading; (v) enabling data integration and information management activities, with the objective of improving cohe ...[+++]

- tijdens de tenuitvoerleggingsfase (2004-2006) zal de nadruk liggen op: (i) het voeren van een gestructureerde dialoog tussen gebruikers en leveranciers; (ii) het ontwikkelen van kosteneffectieve diensten die voldoende potentieel hebben om de operationele fase te bereiken; (iii) het ontwerpen van ruimtecomponenten met het oog op de aanschaf ervan; (iv) het evalueren en dienovereenkomstig verbeteren van in-situ-componenten; (v) het bevorderen van data-integratie en informatiebeheer met het oog op een betere coherentie en toegang; ...[+++]


The Commission will: (29) Use its structured dialogue with leading international and European sport organisations and other sport stakeholders to encourage them and their members to participate in the Eco Management Audit Scheme (EMAS) and Community Eco-Label Award schemes, and promote these voluntary schemes during major sport events; (30) Promote green procurement in its political dialogue with Member States and other concerned parties; (31) Raise awareness, through guidance developed in cooperation with relevant stakeholders (pol ...[+++]

De Commissie zal: 29) toonaangevende internationale en Europese sportorganisaties en hun leden en andere stakeholders uit de sportwereld via haar gestructureerde dialoog aanmoedigen deel te nemen aan het communautair milieubeheer- en milieuauditsysteem (EMAS) en de communautaire systemen voor de toekenning van milieukeuren, en deze vrijwillige systemen tijdens grote sportevenementen te promoten; 30) milieuvriendelijke aankopen promoten tijdens haar politieke dialoog met lidstaten en andere betrokken partijen; 31) via leidraden die in samenwerking met stakeholders (beleidsma ...[+++]


5. Calls for interfaith dialogue to be taken into account as a component of intercultural dialogue, a precondition for peace, and an essential tool of conflict management, focusing on the dignity of the individual and on the need to uphold human rights around the world, with particular reference to freedom of thought, conscience and religion and religious minorities’ right to protection;

5. dringt erop aan dat de interreligieuze dialoog wordt beschouwd als een onderdeel van de interculturele dialoog, een noodzakelijke voorwaarde voor vrede, en een essentieel hulpmiddel voor conflictbeheersing, met de nadruk op de waardigheid van het individu en het feit dat de mensenrechten in de hele wereld in ere gehouden moeten worden, met name de vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst en het recht op bescherming van religieuze minderheden;


The sectoral concentration advocated by the Commission must not jeopardise the benefits of budget support, which, because it can be used in any area, encourages beneficiary countries to improve their ability to manage their public finances more effectively. Budget support should therefore still be an important component of the 11th EDF, subject to closer dialogue with the beneficiary countries on human rights issues.

De door de Commissie gewenste thematische concentratie mag niet de positieve effecten in gevaar brengen die teweeg zijn gebracht door het gebruik van begrotingssteun, die het door het algemene en transversale karakter ervan mogelijk maakt om de capaciteit voor een goed beheer van de overheidsfinanciën van begunstigde landen te doen toenemen. Daarom moet begrotingssteun een belangrijke plaats innemen in het elfde EOF, en tegelijkertijd dient de dialoog inzake mensenrechten die met de landen die deze steun ontvangen wordt gevoerd, te wo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
53. Is concerned by the Court of Auditors’ finding that the design and implementation of the four components of GBS programmes (i.e. funding, capacity-building support, condi­tions and dialogue) do not ensure that their potential impact is optimised; calls on the Commission to follow the Court of Auditors’ recommendations by determining the amounts to be allocated to individual GBS programmes in a better supported and more transparent manner, by focusing its capacity-building on priority needs, by strengthening its ...[+++]

53. is bezorgd door de vaststelling van de Rekenkamer dat het ontwerp en de uitvoering van de vier onderdelen van de ABS-programma's – financiering, steun voor capaciteitsopbouw, voorwaarden en dialoog – niet de optimale impact van die onderdelen garanderen; verzoekt de Commissie de aanbevelingen van de Rekenkamer op te volgen door de aan afzonderlijke ABS-programma’s toe te kennen bedragen op een beter onderbouwde en doorzichtiger manier vast te stellen, haar capaciteitsopbouw toe te spitsen op prioritaire behoeften, haar beheer van prestatiegerichte voorwaarden wat betreft algemene ...[+++]


53. Is concerned by the Court of Auditors' finding that the design and implementation of the four components of GBS programmes (i.e. funding, capacity-building support, conditions and dialogue) do not ensure that their potential impact is optimised; calls on the Commission to follow the Court of Auditors' recommendations by determining the amounts to be allocated to individual GBS programmes in a better supported and more transparent manner, by focusing its capacity-building on priority needs, by strengthening its ...[+++]

53. is bezorgd door de vaststelling van de Rekenkamer dat het ontwerp en de uitvoering van de vier onderdelen van de ABS-programma's – financiering, steun voor capaciteitsopbouw, voorwaarden en dialoog – niet de optimale impact van die onderdelen garanderen; verzoekt de Commissie de aanbevelingen van de Rekenkamer op te volgen door de aan afzonderlijke ABS-programma's toe te kennen bedragen op een beter onderbouwde en doorzichtiger manier vast te stellen, haar capaciteitsopbouw toe te spitsen op prioritaire behoeften, haar beheer van prestatiegerichte voorwaarden wat betreft algemene ...[+++]


36. Calls on the Council and the Commission to use bilateral and regional trade negotiations to address trade commitments that have direct environmental benefits; considers that the EU, together with the Member States, needs to intensify dialogue with emerging economies in order to turn the dialogue in areas of mutual concern, such as climate change, waste management and illegal logging, into the implementation of joint programmes; supports the Commission's proposal to establish a Sustainable Development Forum, open to the participa ...[+++]

36. roept de Raad en de Commissie ertoe op tijdens bilaterale en regionale handelsbesprekingen ook handelsverplichtingen aan de orde te stellen die directe milieuvoordelen opleveren; is van oordeel dat de EU samen met de lidstaten de dialoog met opkomende economieën moet intensiveren om te zorgen dat de gesprekken die worden gevoerd op gebieden van wederzijds belang, zoals klimaatverandering, afvalbeheer en illegale houtkap, daadwerkelijk resulteren in gezamenlijk uit te voeren programma's; steunt het voorstel van de Commissie om bij elke handelsovereenkomst een forum voor duurzame ontwikkeling in te stellen waaraan ook maatschappelijk ...[+++]


The Commission will: (29) Use its structured dialogue with leading international and European sport organisations and other sport stakeholders to encourage them and their members to participate in the Eco Management Audit Scheme (EMAS) and Community Eco-Label Award schemes, and promote these voluntary schemes during major sport events; (30) Promote green procurement in its political dialogue with Member States and other concerned parties; (31) Raise awareness, through guidance developed in cooperation with relevant stakeholders (pol ...[+++]

De Commissie zal: 29) toonaangevende internationale en Europese sportorganisaties en hun leden en andere stakeholders uit de sportwereld via haar gestructureerde dialoog aanmoedigen deel te nemen aan het communautair milieubeheer- en milieuauditsysteem (EMAS) en de communautaire systemen voor de toekenning van milieukeuren, en deze vrijwillige systemen tijdens grote sportevenementen te promoten; 30) milieuvriendelijke aankopen promoten tijdens haar politieke dialoog met lidstaten en andere betrokken partijen; 31) via leidraden die in samenwerking met stakeholders (beleidsma ...[+++]


- Implementation phase (2004-2006) focusing on: (i) a structured dialogue between users and providers; (ii) the development of cost-beneficial services capable of reaching an operational status; (iii) space component design activities, leading to their procurement; (iv) in-situ component assessment and subsequent upgrading; (v) enabling data integration and information management activities, with the objective of improving cohe ...[+++]

- tijdens de tenuitvoerleggingsfase (2004-2006) zal de nadruk liggen op: (i) het voeren van een gestructureerde dialoog tussen gebruikers en leveranciers; (ii) het ontwikkelen van kosteneffectieve diensten die voldoende potentieel hebben om de operationele fase te bereiken; (iii) het ontwerpen van ruimtecomponenten met het oog op de aanschaf ervan; (iv) het evalueren en dienovereenkomstig verbeteren van in-situ-componenten; (v) het bevorderen van data-integratie en informatiebeheer met het oog op een betere coherentie en toegang; ...[+++]


4. EMPHASISES that decent work is both an employment and social protection issue as well as a governance issue; RECOGNISES in particular the need to promote country-led Decent Work Country Programmes through development cooperation – including policy dialogue on employment impacts of economic policies and governance, budget support measures and capacity building, in particular institutional capacity building - which is well-coordinated and harmonised between the European Commission, the Member States and other international development partners and relevant actors, including the ILO and other UN agencies as well as the international fin ...[+++]

4. BENADRUKT dat fatsoenlijk werk zowel een zaak is van werkgelegenheid en sociale bescherming als van bestuur; ERKENT in het bijzonder de noodzaak om nationaal aangestuurde landenprogramma's voor fatsoenlijk werk te bevorderen door middel van ontwikkelingssamenwerking - met inbegrip van een beleidsdialoog over de invloed van economisch beleid en bestuur op de werkgelegenheid, van begrotingssteun en, met name institutionele, capaciteitsopbouw -, welke samenwerking goed moet worden gecoördineerd en geharmoniseerd tussen de Europese Commissie, de lidstaten en de andere internationale ontwikkelingspartners en betrokken actoren, met inbegri ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Dialogue management component' ->

Date index: 2023-06-16
w