Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DC motor
DC motor with brushes
Direct current
Direct current motor
Direct current shock
Direct current to back
Direct-current motor with brushes
Mania with mood-congruent psychotic symptoms
Manic stupor
Mood-incongruent psychotic symptoms
Three-phase DC motor
Three-phase direct-current motor

Vertaling van "Direct current motor " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
DC motor with brushes | direct-current motor with brushes

gelijkstroommotor met borstels




three-phase DC motor | three-phase direct-current motor

gelijkstroommotor met een driefasen-wikkeling


Direct current shock

toedienen van cardiale gelijkstroomstoot






endemic conditions associated with environmental iodine deficiency either directly or as a consequence of maternal iodine deficiency. Some of the conditions have no current hypothyroidism but are the consequence of inadequate thyroid hormone secretion in the developing fetus. Environmental goitrogens may be associated.

endemische aandoeningen samenhangend met jodiumtekort in de omgeving, hetzij rechtstreeks, hetzij als gevolg van jodiumtekort bij de moeder. Sommige van deze aandoeningen gaan niet gepaard met een gelijktijdige hypothyroïdie maar zijn het gevolg van onvoldoende secretie van schildklierhormoon bij de zich ontwikkelende foetus. Struma veroorzakende stoffen in de omgeving kunnen hierbij een rol spelen.


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandi ...[+++]


Definition: In addition to the clinical picture described in F30.1, delusions (usually grandiose) or hallucinations (usually of voices speaking directly to the patient) are present, or the excitement, excessive motor activity, and flight of ideas are so extreme that the subject is incomprehensible or inaccessible to ordinary communication. | Mania with:mood-congruent psychotic symptoms | mood-incongruent psychotic symptoms | Manic stupor

Omschrijving: Naast het klinische beeld beschreven onder F30.1, zijn er wanen (doorgaans van een grootheidskarakter) of hallucinaties (doorgaans van stemmen die zich direct tot de betrokkene richten) of zijn de opwinding, overmatige motorische activiteit en gedachtenvlucht zo extreem dat de betrokkene onbegrijpelijk is of ontoegankelijk voor normale communicatie. | Neventerm: | manie met | psychotische symptomen in overeenstemming met de stemming (stemmingscongruent) | manie met | psychotische symptomen niet in overeenstemming met de ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
driven by ‘on-off' single phase alternate current (AC) or ‘brushless direct current’ (BLDC) variable speed motors

aangedreven door „aan-uit” eenfasewisselstroommotoren (AC) of „borstelloze gelijkstroommotoren” (BLDC) met variabele snelheid


(3) A Commission report on the application, effects and adequacy of Regulation (EC) No 842/2006 concluded that the current provisions of the Regulation, if fully applied, combined with Directive 2006/40/EC relating to emissions from air-conditioning systems in motor vehicles (the ‘MAC Directive’), have the potential to stabilise EU-27 emissions of fluorinated greenhouse gases at their current levels by 2050.

(3) In een verslag van de Commissie over de toepassing, effecten en adequaatheid van Verordening (EG) nr. 842/2006 is geconcludeerd dat de huidige bepalingen van de verordening, indien volledig toegepast, in combinatie met Richtlijn 2006/40/EG betreffende emissies van klimaatregelingsapparatuur in motorvoertuigen ("MAC-richtlijn"), tot 2050 een stabilisering van de emissies van gefluoreerde broeikasgassen van de EU27 op hun huidig niveau kunnen bewerkstelligen.


11. Calls on the Commission to ensure that distributors, including from the motor vehicle sector, benefit from the same level of contractual protection throughout the EU as commercial agents currently do; believes that such an alignment could be achieved by amending Directive 86/653/EEC and partially extending its scope of application to include all distribution agreements;

11. verzoekt de Commissie erop toe te zien dat distributeurs, o.m. uit de motorvoertuigensector, in de gehele EU aanspraak kunnen maken op hetzelfde niveau van bescherming van overeenkomsten als momenteel geldt voor handelsagenten; is van mening dat deze aanpassing kan worden verwezenlijkt door wijziging van Richtlijn 86/653/EEG en door het toepassingsgebied daarvan ten dele uit te breiden tot alle distributieovereenkomsten;


11. Calls on the Commission to ensure that distributors, including from the motor vehicle sector, benefit from the same level of contractual protection throughout the EU as commercial agents currently do; believes that such an alignment could be achieved by amending Directive 86/653/EEC and partially extending its scope of application to include all distribution agreements;

11. verzoekt de Commissie erop toe te zien dat distributeurs, o.m. uit de motorvoertuigensector, in de gehele EU aanspraak kunnen maken op hetzelfde niveau van bescherming van overeenkomsten als momenteel geldt voor handelsagenten; is van mening dat deze aanpassing kan worden verwezenlijkt door wijziging van richtlijn 86/653/EEG en door het toepassingsgebied daarvan ten dele uit te breiden tot alle distributieovereenkomsten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Motor fuels direct from sunlight, solid-state (digital) light sources that last for decades, batteries that store electricity at ten times the current density. These are some of the technologies of the future. But to master them we have to explore new levels of complexity in the physical and chemical phenomena that control how materials perform and interact[9].

Motorbrandstoffen die rechtstreeks door zonlicht worden gemaakt, (digitale) halfgeleider-lichtbronnen die tientallen jaren meegaan, batterijen die elektriciteit in een tienmaal hogere dichtheid kunnen opslaan dan de huidige - dit zijn enkele van de technologieën van de toekomst, maar om die technologieën te kunnen beheersen moeten we nieuwe, complexe natuurkundige en scheikundige verschijnselen onderzoeken die bepalen hoe materialen zich gedragen en op elkaar reageren[9].


Namely these three sets of questions: the first being to look into whether the national penalty provisions are effectively implemented across the European Union; then to look at how the claims representative system set up under the directive functions and whether there is a need to harmonise across the European Union; and finally to look at perhaps the most important and controversial issue that is intimately connected to questions raised by consumers which is whether the current availability of voluntary legal expenses sc ...[+++]

Met name ging het om deze serie vragen: ten eerste het kijken naar de vraag of nationale strafbepalingen effectief ten uitvoer worden gelegd door de Europese Unie; vervolgens het kijken op welke wijze het systeem van de schaderegelaar is opgezet onder de richtinggevende functies en of er een behoefte aan harmonisatie is in de Europese Unie; en ten slotte het kijken naar het belangrijkste en meest controversiële vraagstuk dat sterk verbonden is met vragen die door consumenten worden gesteld over de beschikbaarheid van een vrijwillige rechtsbijstandverzekering in Europa die zou moeten worden omgezet in een verplichte verzekering ter dekk ...[+++]


Also classified as motor vehicles, however, are two-, three- and four-wheeled vehicles covered by Directive 92/61/EEC belonging to category L. Because they have positive ignition engines fuelled by petrol, they are also covered by the Regulation, under the current wording of Article 2.

Ook als motorvoertuigen worden evenwel geclassificeerd twee, drie en vierwielsvoertuigen die vallen onder Richtlijn 92/61/EEG die behoren tot categorie L. Omdat zij positieve verbrandingsmotoren hebben die op olie lopen, vallen zij ook onder de verordening in de bestaande formulering van artikel 2.


In addition, the Commission is currently proposing a general provision in the Directive for the approval of motor vehicles, enabling manufacturers to act as testing laboratories provided that the type-approval authority has acknowledged the necessary competence.

Daarnaast werkt de Commissie momenteel aan een voorstel om een algemene bepaling op te nemen in de richtlijn betreffende de goedkeuring van motorvoertuigen, die het voor fabrikanten mogelijk maakt om op te treden als testlaboratoria, op voorwaarde dat de autoriteit die het type moet goedkeuren de competentievereisten onderkent.


In addition, the Commission is currently preparing a general BREF[21] on energy efficiency in the context of the IPPC Directive[22] that will provide information which can be used for developing best practice for energy systems that are used in a large number of industrial processes (motor systems, pump systems, approaches to energy efficiency etc.).

Bovendien werkt de Commissie momenteel aan een algemeen BREF[21] inzake energie-efficiëntie in de context van de IPPC-richtlijn[22], waarmee informatie zal worden verstrekt die kan worden gebruikt voor de ontwikkeling van de beste praktijk op het gebied van energiesystemen die toepassing vinden in een groot aantal industriële processen (motorsystemen, pompsystemen, energie-efficiëntiebenaderingen, enz.).


The Commission is currently investigating what measures can be taken at the European level to introduce in-service control of the noise performance of motorcycles under the framework provided by Directive 96/96/EC [14] on roadworthiness testing for motor vehicles.

De Commissie gaat thans na welke maatregelen op Europees niveau kunnen worden genomen om de controle van in gebruik zijnde motorfietsen op geluidsprestatie in te voeren binnen het kader dat wordt geboden door Richtlijn 96/96/EG [14] inzake de technische controle van motorvoertuigen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Direct current motor' ->

Date index: 2021-04-20
w