Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Docker
Tail-docker
Working Party on Dockers

Vertaling van "Docker " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE






Docker/freight handler

dokwerker en/of vrachtafhandelaar


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such restrictions included the existence of an exclusive "pool regime" for the recruitment of dockers, restrictions concerning the type of work contract and the composition of teams of workers.

Bij deze beperkingen ging het onder meer om het bestaan van een exclusieve "pool"-regeling voor de aanwerving van havenarbeiders, beperkingen van het type arbeidsovereenkomst en de samenstelling van teams van werknemers.


It brings together the European Sea Ports Organisation, the European Federation of Private Port Terminal Operators, the European Transport Federation and the International Dockers Coordination Europe, representing dockers and port workers in European ports.

Het bestaat uit vertegenwoordigers van de Organisatie van de zeehavens in de Europese Unie (ESPO), de Europese Federatie van private haventerminalexploitanten (FERORT), de Europese vervoersfederatie (ETF) en de International Dockers Coordination Europe, dat de dokwerkers en arbeiders in de Europese havens vertegenwoordigt.


In the 22 EU maritime states, 2,200 port operators currently employ around 110,000 port dockers.

In de 22 maritieme EU-lidstaten bieden 2 200 havenexploitanten op dit moment werk aan ongeveer 110 000 havenarbeiders.


2,200 port operators currently employ around 110,000 port dockers.

Op dit moment bieden 2 200 havenexploitanten werk aan circa 110 000 havenarbeiders.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
DG MOVE also held meetings with the two main Unions of port workers, the International Dockers Council (IDC) and the dock workers' section of the European Transport Workers Federation (ETF).

Daarnaast heeft het DG MOVE gesproken met de twee belangrijkste vakbonden van havenarbeiders, de International Dockers Council (IDC) en de afdeling voor havenarbeiders van de European Transport Workers Federation (ETF).


Ports: Reasoned opinion addressed to Spain for non-compliance with the EU Treaty of the regime organising the recruitment of port workers (dockers)

Havens: Een met redenen omkleed advies voor Spanje omdat zijn systeem voor de aanwerving van havenarbeiders in strijd met het EU-Verdrag is


The Commission has sent today a reasoned opinion to Spain for obliging cargo-handling companies in several Spanish ports to financially participate in the capital of private companies managing the provision of dockers and not to allow them to resort to the market to employ their staff, unless the workforce proposed by this private company is not suitable or not sufficient.

De Commissie heeft Spanje vandaag een met redenen omkleed advies gestuurd omdat dit land laad- en losbedrijven in diverse Spaanse havens verplicht financieel bij te dragen aan het kapitaal van particuliere arbeidsbemiddelingsbedrijven voor havenarbeiders; zij mogen zelf geen personeel op de markt aantrekken, tenzij de door het particuliere bedrijf aangeboden arbeiders niet geschikt zijn of het aanbod ontoereikend is.


As regards dockers, the Commission states that the French Court of Auditors, in its July 2006 public-domain subject report ‘French ports faced with changes on maritime transport: the urgency of action’ notes the total cost per person of the 2004 social plan, namely EUR 145 000 per departure to autonomous ports and EUR 209 000 per departure from the port of Marseille.

Voor wat betreft de havenarbeiders wijst de Commissie erop dat de Rekenkamer in haar openbaar themaverslag van juli 2006 over de noodzaak van de Franse havens om gelet op de veranderingen in het zeevervoer tot actie over te gaan, aangeeft dat de totale kosten per persoon van het sociaal plan 2004 145 000 EUR per vertrek voor de autonome havens en 209 000 EUR per vertrek voor de haven van Marseille bedroegen.


For example the case of the Liverpool dockers has still not been resolved after a period of over two years: 329 dockers were illegally made redundant by the firm 'Mersey Docks Harbour Company' (MDHC) of which the state is a 14% shareholder for going on strike in support of five workers sacked for refusing to undertake non remunerated supplementary hours.

De zaak van de dokwerkers van Liverpool, die al meer dan twee jaar aansleept, is nog steeds niet geregeld. Omdat zij in staking zijn gegaan om hun steun te betuigen aan vijf ontslagen werknemers die hadden geweigerd onbetaalde overuren te presteren, werden 329 dokwerkers van de firma "Mersey Docks Harbour Company", waarin de staat voor 14% participeert, ten onrechte ontslagen.


State Aid NN 134/93 - France The Commission decided today not to raise any objections to a French law granting aid for payments to dockers who became redundant due to a restructuring programme for the French ports.

Staatssteun nr. NN 134/93 Frankrijk De Commissie besloot vandaag geen bezwaar te maken tegen een Franse wet waarbij steun wordt verleend voor uitkeringen aan dokwerkers die moeten afvloeien tengevolge van een herstructureringsprogramma voor de Franse havens.




Anderen hebben gezocht naar : docker     docker freight handler     working party on dockers     tail-docker     Docker     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Docker' ->

Date index: 2021-08-29
w