Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Complete documentation for dangerous goods
Directorate 2 - Document Management
Directorate 2 - Information and Knowledge Management
Directorate 2 - Transparency
Directorate for Transparency
Document management
Document management technique
Documentation management
Documentation manager
EDM
EDMS
Electronic data management
Electronic document management
Electronic document management system
Environmental management
Environmental policy
Head of Sector Document Management and Publications
ICT documentation manager
ICT documentation managers
IT documentation manager
Machine-readable data
Maintenance of records
Manage dangerous goods documentation
Manage documentation for dangerous goods
Manage hazardous goods documentation
Manage manufacturing documentation
Managing manufacturing documentation
Manufacturing documentation managing
Overseeing manufacturing documentation

Traduction de «Documentation management » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
electronic document management [ EDM | EDMS | electronic data management | electronic document management system | Machine-readable data(ECLAS) ]

elektronisch document management [ EDM | EDMS | electronic data management | elektronisch document management systeem | geautomatiseerd gegevensbeheer ]


documentation manager | ICT documentation managers | ICT documentation manager | IT documentation manager

it documentation manager | technical communication manager | documentation manager | ict documentation manager


document management [ document management technique ]

documentenbeheer


complete documentation for dangerous goods | manage dangerous goods documentation | manage documentation for dangerous goods | manage hazardous goods documentation

documentatie voor gevaarlijke goederen beheren


manufacturing documentation managing | overseeing manufacturing documentation | manage manufacturing documentation | managing manufacturing documentation

productiedocumentatie beheren


document management | documentation management | maintenance of records

verwerking van documenten


Head of Sector Document Management and Publications | Head of Sector for Document Management and Publications

Sectorhoofd Documentbeheer en Publikaties


Directorate 2 - Document Management | Directorate 2 - Information and Knowledge Management | Directorate 2 - Transparency | Directorate for Transparency

directoraat 2 - Documentbeheer | directoraat 2 - Informatie- en Kennisbeheer | directoraat 2 - Transparantie | directoraat Transparantie


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


A well-defined entity within the group of auto inflammatory disorders, it is a rare disease with 49 cases documented so far. It affects mainly young adults and is characterised by recurrent attacks of fever and deep abscess-like collections, most fre

corticosteroïdesensitief aseptisch abces-syndroom
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A General Assistance Document, through which the Commission informed the Phare Management Committee of the co-ordination of pre-accession aid in 2004, was presented to Member States at the Phare Management Committee on 10 June 2004. In particular, this document provided the indicative financial allocations for the year for each country in relation to the three instruments, information on co-ordination with EIB and IFIs and about progress and perspectives for decentralised management.

Op de vergadering van het Phare-beheerscomité van 10 juni 2004 heeft de Commissie de lidstaten een algemene nota over steunverlening voorgelegd, waarin zij verslag uitbracht van de coördinatie van de pretoetredingssteun in 2004 en met name informatie verstrekte over de jaarlijkse indicatieve financiële toewijzingen aan ieder land voor de drie instrumenten, over de coördinatie met de EIB en de IFI’s en over de vooruitgang en de vooruitzichten in verband met gedecentraliseerd beheer.


3. The Commission shall be empowered to adopt delegated acts, in accordance with Article 142 concerning the management and control of financial instruments pursuant to Article 33(1)(b), including controls to be performed by managing and audit authorities, arrangements for keeping supporting documents, elements to be evidenced by supporting documents, and management and control and audit arrangements.

3. De Commissie is bevoegd overeenkomstig artikel 142 gedelegeerde handelingen vast te stellen met betrekking tot het beheer van en de controle op financieringsinstrumenten overeenkomstig artikel 33, lid 1, onder b), inclusief de controles die moeten worden uitgevoerd door de beheers- en auditautoriteiten, de regelingen voor het bijhouden van ondersteunende documenten, de elementen die uit de ondersteunende documenten moeten blijken en de regelingen voor beheer en controle en voor audits .


The Commission has repeatedly announced in its documents and work programme that it will adopt, as a strategic initiative, a proposal to create a legal framework for the collective management of copyright to enable multi-territorial and pan-European licensing. In its 2011 IPR Strategy the Commission promised to submit proposals in 2011. Most recently it announced, in the Communication on Annual Growth Survey 2012, that a ‘fast-track future proposal’ was to be made in the first quarter of 2012, with agreement being reached by Parliamen ...[+++]

De Commissie heeft in haar documenten en werkprogramma herhaaldelijk voorstellen aangekondigd voor de ontwikkeling van een wettelijk kader voor het collectieve beheer van auteursrechten, als strategisch initiatief dat multi-territoriale en pan-Europese verlening van licenties mogelijk moet maken; in haar IPR-Strategie van 2011 zegde de Commissie toe om in 2011 met voorstellen te zullen komen; laatstelijk nog heeft zij in haar Mededeling over het jaarlijks groeiverslag voor 2012 aangekondigd dat een "spoedvoorstel" in het eerste kwartaal van 2012 te verwachten is, waarover het Parlement ...[+++]


4. Where a management company is authorised pursuant to Directive 2009/65/EC (UCITS management company) and applies for authorisation as an AIFM under this Directive, the competent authorities shall not require the UCITS management company to provide information or documents which the UCITS management company has already provided when applying for authorisation under Directive 2009/65/EC, provided that such information or documents remain up-to-date.

4. Wanneer een beheermaatschappij over een vergunning beschikt uit hoofde van Richtlijn 2009/65/EG (hierna een „icbe-beheermaatschappij” genoemd) en uit hoofde van onderhavige richtlijn een aanvraag indient voor een vergunning als abi-beheerder, mogen de bevoegde autoriteiten niet verlangen dat de icbe-beheermaatschappij informatie of stukken verstrekt die zij reeds heeft verstrekt toen zij een vergunning aanvroeg uit hoofde van Richtlijn 2009/65/EG, op voorwaarde dat deze informatie of stukken nog actueel zijn.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(a) have an establishment situated in that Member State with premises in which it keeps its core business, in particular its accounting documents, personnel management documents, documents containing data relating to driving time and rest and any other document to which the competent authority must have access in order to verify compliance with the conditions laid down in this Regulation. Member States may require that establishments on their territory have also other documents available at their premises at any time;

(a) beschikken over een vestiging in die lidstaat met ruimten waarin zij de documenten inzake haar hoofdactiviteiten bewaart, met name de boekhoudkundige bescheiden, documenten inzake personeelsbeleid, documenten met gegevens over de rij- en rusttijden en alle andere documenten waartoe de bevoegde instantie toegang moet krijgen om te kunnen controleren of aan de voorwaarden van deze verordening is voldaan. de lidstaten kunnen verlangen dat vestigingen op hun grondgebied ook andere documenten te allen tijde in hun ruimten beschikbaar houden;


2. Based on the attestation referred to in Articles 16 and 17, the competent authorities of the UCITS home Member State may request from the competent authorities of the management company’s home Member State clarification and information regarding the documentation referred to in paragraph 1 and on whether the type of fund for which authorisation is requested falls within the scope of the management company’s authorisation. Where applicable, the competent authorities of the management ...[+++]

2. Op grond van de in de artikelen 16 en 17 bedoelde verklaring, mogen de bevoegde autoriteiten van de lidstaat van herkomst van de icbe opheldering en informatie vragen met betrekking tot de in het eerste lid bedoelde documentatie, en tevens of het fondstype, waarvoor een vergunning wordt gevraagd, valt onder de reikwijdte van de vergunning van de beheermaatschappij. Voorzover van toepassing, brengen de bevoegde autoriteiten in de lidstaat van herkomst van de beheermaatschappij binnen 10 werkdagen na het eerste verzoek advies uit.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0458 - EN - 2008/458/EC: Commission Decision of 5 March 2008 laying down rules for the implementation of Decision No 575/2007/EC of the European Parliament and of the Council establishing the European Return Fund for the period 2008 to 2013 as part of the General programme Solidarity and Management of Migration Flows as regards Member States' management and control systems, the rules for administrative and financial management and the eligibility of expenditure on projects c ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0458 - EN - 2008/458/EG: Beschikking van de Commissie van 5 maart 2008 tot vaststelling van regels voor de uitvoering van Beschikking nr. 575/2007/EG van het Europees Parlement en de Raad tot oprichting van het Europees Terugkeerfonds voor de periode 2008-2013 als onderdeel van het algemeen programma Solidariteit en beheer van de migratiestromen wat betreft de beheers- en controlesystemen van de lidstaten, de regels voor administratief en financieel beheer en de subsidiabiliteit van de uitgaven voor door het Fonds medegefinancierde projecten (Kennisgeving geschied onder nummer ...[+++]


The Joint Managing Authority and the various project beneficiaries and partners shall, for seven years from the date of payment of the balance for the programme or for a project, keep all documents related to the joint operational programme or a project, in particular the reports and supporting documents as well as accounts, accounting documents and any other document relating to the financing of the joint operational programme (including, for the Joint Managing Authority, all documents relating to the selection and to contracts) and of the project.

De gemeenschappelijke beheersautoriteit en de verschillende begunstigden en partners van de projecten moeten gedurende zeven jaar, te rekenen vanaf de betaling van het saldo van het programma of het project, alle documenten betreffende het gemeenschappelijke operationele programma en het project, met name de verslagen, bewijsstukken, jaarrekeningen, boekhoudkundige bescheiden en andere documenten betreffende de financiering van het gemeenschappelijke operationele programma (inclusief, voor de gemeenschappelijke beheersautoriteit, alle documenten betreffende de selectie- en gunningsprocedure) of van het project bewaren.


It is often difficult for financial intermediaries working in small countries to avoid conflicts of interest. And the requirement to simply reveal that conflict of interest helps neither the consumer, nor the financial company, as the consumer does not understand what is being revealed and the company has to fill in additional documentation in order to explain. In truth it would be better if a conflict of interest was appropriately managed and it is important to guarantee this legally.

Voor financiële tussenpersonen die in kleine landen opereren is het vaak moeilijk belangenconflicten te vermijden, en met de eis dit belangenconflict simpelweg openbaar te maken, is noch de consument, noch de financiële instelling geholpen, omdat de consument niet begrijpt wat er nu precies openbaar gemaakt wordt en de instelling extra formulieren moet invullen om het belangenconflict toe te lichten. In werkelijkheid zou het beter zijn als een belangenconflict goed beheerd werd, en het is belangrijk dit door middel van wetgeving te waarborgen.


increase in cooperation on safeguarding the authenticity, long-term preservation and availability of electronic documents and archives, in particular by updating and extending the current requirements for setting up electronic document and archive management systems such as MoReq (Model requirements for electronic documents and archives management systems), which promote better public administration, and by continuing to organise DLM forums on electronic documents and archives.

meer samenwerking bij het beschermen van de authenticiteit, behoud en beschikbaarheid op de lange termijn van elektronische documenten en archieven, in het bijzonder middels het moderniseren en uitbreiden van de huidige eisen voor het opzetten van elektronische document- en archiefbeheersystemen zoals MoReq (Model Requirements for electronic documents and archives management systems (modeleisen voor elektronische document- en archiefbeheersystemen)), ter verbetering van overheidsdiensten, en door DLM-fora over elektronische documenten ...[+++]


w