Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EEVC
European Enhanced Vehicle Committee
European Enhanced Vehicle-safety Committee
European Experimental Vehicles Committee

Vertaling van "EEVC " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
European Enhanced Vehicle Committee | European Enhanced Vehicle-safety Committee | EEVC [Abbr.]

Europees Comité versterking verkeersveiligheid van voertuigen


European Experimental Vehicles Committee | EEVC [Abbr.]

Comité Europese Experimentele Voertuigen | EEVC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These devices already form part of vehicle assessment under the EuroNCAP programme, and the EEVC [25] will draw up a standard to evaluate performance.

Deze verklikkers zijn al opgenomen in de beoordeling van voertuigen in het kader van het EuroNCAP-programma, en het EEVC [25] zal een norm opstellen om de prestaties ervan te beoordelen.


(3) Those tests are based on the scientific work performed by the European Enhanced Vehicle Committee (EEVC); whereas the technical prescriptions to carry them out should also be based on the recommendations by the EEVC.

(3) Deze tests zijn gebaseerd op het wetenschappelijk werk dat door het European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) is verricht; de technische voorschriften die nodig zijn om deze tests uit te voeren, moeten eveneens op de aanbevelingen van het EEVC worden gebaseerd,


Any research-based adaptation to technical progress of the EEVC test methods should be carried out within the framework of the Committee provided by the Whole Type Approval System to this effect, the Committee for Adaptation to Technical Progress (CATP).The tests used should in any case result in the same level of protection as the EEVC requirements and give protection against injury in all the body regions covered by EEVC.

Op onderzoek gebaseerde aanpassingen van de EEVC-testmethoden aan de technische vooruitgang dienen te worden uitgevoerd door het comité dat te dien einde is ingesteld in het kader van het typegoedkeuringsstelsel, te weten het Comité voor de aanpassing aan de technische vooruitgang. De gebruikte tests dienen in ieder geval hetzelfde beschermingsniveau op te leveren als de EEVC-voorschriften en bescherming te bieden tegen letsel aan alle door het EEVC bestreken lichaamsdelen.


For 2008 the requirement for new types of car at least to comply with the ACEA or EEVC tests can be accepted. In addition, it must be made clear that as from 31 December 2009 it will no longer be possible to issue any licences for new cars which do not comply with the JRC/ACEA or EEVC tests.

Voor 2008 kan ingestemd worden met de opdracht nieuwe types wagens minstens te laten voldoen aan de ACEA- of EEVC-tests Bovendien moet duidelijk gesteld worden dat er vanaf 31 december 2009 geen licenties kunnen worden verstrekt voor nieuwe wagens die niet voldoen aan de JRC/ACEA- of EECV-tests.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(3) Pedestrian protection objectives can be achieved by a combination of active and passive safety measures; whereas the recommendations by the European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) of June 1999 are the subject of a wide consensus generally accepted in this area; whereas those recommendations propose performance requirements for the frontal structures of certain categories of motor vehicles to reduce their aggressiveness; whereas this Directive presents tests and limit values based on the EEVC recommendations.

(3) De doelstellingen inzake de bescherming van voetgangers kunnen met een combinatie van actieve en passieve veiligheidsmaatregelen worden bereikt. De desbetreffende aanbevelingen van het European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) van juni 1999 worden breed gedragen. In deze aanbevelingen worden prestatie-eisen voor de frontconstructies van bepaalde categorieën motorvoertuigen voorgesteld om de agressiviteit ervan te verminderen. Deze richtlijn presenteert tests en grenswaarden die op de aanbevelingen van het EEVC zijn gebaseerd.


(3) Pedestrian protection objectives can be achieved by active or passive safety measures; whereas the recommendations by the European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) of June 1999 are generally accepted in this area; whereas those recommendations propose performance requirements for the frontal structures of certain categories of motor vehicles to reduce their aggressiveness; whereas this Directive presents tests and limit values based on the EEVC recommendations.

(3) De doelstellingen inzake de bescherming van voetgangers kunnen met actieve of passieve veiligheidsmaatregelen worden bereikt. De desbetreffende aanbevelingen van het European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) van juni 1999 worden over het algemeen aanvaard. In deze aanbevelingen worden prestatie-eisen voor de frontconstructies van bepaalde categorieën motorvoertuigen voorgesteld om de agressiviteit ervan te verminderen. Deze richtlijn presenteert tests en grenswaarden die op de aanbevelingen van het EEVC zijn gebaseerd.


(4) Pedestrian protection objectives can be achieved by a combination of active and passive safety measures; the recommendations by the European Enhanced Vehicle-Safety Committee (EEVC) of June 1999 are the subject of a wide consensus in this area; those recommendations propose performance requirements for the frontal structures of certain categories of motor vehicles to reduce their aggressiveness; this Directive presents tests and limit values based on the EEVC recommendations.

(4) De doelstellingen inzake de bescherming van voetgangers kunnen met een combinatie van actieve en passieve veiligheidsmaatregelen worden bereikt. De desbetreffende aanbevelingen van het European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) van juni 1999 worden breed gedragen. In deze aanbevelingen worden prestatie-eisen voor de frontconstructies van bepaalde categorieën motorvoertuigen voorgesteld om de agressiviteit ervan te verminderen. Deze richtlijn presenteert tests en grenswaarden die op de aanbevelingen van het EEVC zijn gebaseerd.


2. Recalls the 24-year history of pedestrian-friendly car fronts to date, with EU and national funding of research in this field, the work of the European Enhanced Vehicle-Safety Committee (EEVC) and its different working groups, contradictory benefit studies by several national road safety institutes on one side and the European Association of Automotive Manufacturers (ACEA) on the other, debates on test methods, the presentation at a relatively early stage of cars which to a considerable extent already meet the EEVC criteria, the aborted attempts by the Commission to come forward with a legislative proposal and the subsequent promises ...[+++]

2. herinnert aan de 24 jaar lange turbulente geschiedenis van voor voetgangers veiliger voorkanten van voertuigen, met EU- en nationale steunmaatregelen voor onderzoek op dit terrein, het werk van de EEVC en zijn diverse werkgroepen, onderling tegenstrijdige nutsonderzoeken van diverse nationale verkeersveiligheidsinstituten enerzijds en van de ACEA anderzijds, debatten over testmethoden, de presentatie in een relatief vroeg stadium van auto's die reeds in aanzienlijke mate beantwoordden aan de EECV-criteria, de mislukte pogingen van de Commissie om met een wetgevingsvoorstel te komen en de daaropvolgende beloften in diverse mededelingen ...[+++]


5) Compliance with the European Enhanced Safety Vehicle Committee (EEVC) targets for pedestrian safety for all new types of vehicles in 2010 and for all new vehicles progressively from 2012, but not later than from the end of 2014, through EEVC technical prescriptions or other measures which are at least equivalent (at least equal protective effects), subject to a feasibility assessment.

5) Als uit een haalbaarheidsstudie blijkt dat dit mogelijk is, zal de industrie tegen 2010 de doelstellingen van het European Enhanced Safety Vehicle Committee (EEVC) met betrekking tot de veiligheid van voetgangers naleven voor alle nieuwe voertuigtypen, en vanaf 2012 en uiterlijk tegen eind 2014 voor alle nieuwe voertuigen. Zij zal dit doen door de technische voorschriften van de EEVC toe te passen of andere maatregelen van gelijke werking (die minstens een gelijkwaardige bescherming bieden) te treffen.


The assessment will be based on the findings of independent bodies, and it will also cover the date of application of the EEVC requirements for those vehicles which in exceptional cases might not be able to meet the EEVC requirements by the established dates.

In de studie, die op de bevindingen van onafhankelijke organen zal worden gebaseerd, zal eveneens worden aangegeven tegen welke datum de voertuigen die in uitzonderlijke gevallen niet tegen de vastgestelde datum aan de EEVC-vereisten kunnen voldoen, aan deze vereisten moeten beantwoorden.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'EEVC' ->

Date index: 2023-04-15
w