In order to bring about a more equitable balance between the costs funded by individuals and society and the benefits accrued by each,[23] and to contribute to providing universities with the extra funding they need, many countries are turning to the main direct bene
ficiaries of higher education, the students, to invest in their own future
s by paying tuition fees (e.g. BE, ES, IE, NL, AT, PT, UK, LI).[24] Evidence also suggests tha
...[+++]t the market effects of tuition fees may improve the quality of teaching and management in universities, and reinforce student motivation.[25] Om de door de afzonderlijke belastingbetaler en de samenleving opgebrachte kosten en b
aten rechtvaardiger over iedereen[23] te verdelen en er mede voor te zorgen dat universiteiten het extra geld krijgen dat zij nodig hebben, vragen tal van landen degenen die rechtstreeks van het hoger onderwijs profiteren, d.w.z. de studenten,
nu om zelf door de betaling van collegegeld in de eigen toekomst te investeren (bijv. BE, ES, IE, NL, AT, PT, UK, LI).[24] Uit cijfers valt verder op te maken dat de marktwerking van het collegegeld ook een pos
...[+++]itief effect kan hebben op zowel de kwaliteit van het onderwijs en bestuur van universiteiten als op de motivatie van studenten.[25]