Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carry out learning activities
Change in asthma management plan
Conduct activities in education
Conduct educational activities
Directive planning
Economic plan
Economic planning
Economic programming
Education planning
Educational Planning Office
Educational planning
Family planning
IIEP
Implement educational art activities
Indicative planning
Information and advice on human sexual reproduction
Information on birth control
International Institute for Educational Planning
Introductory plan for primary education
Normative planning
Plan art activities that are educational
Plan art educational activities
Plan educational art activities
Plan educational events
Planning
Sex education

Traduction de «Educational planning » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Educational Planning Office

Onderwijs Planbureau | Onderwijsplanbureau


plan art activities that are educational | plan educational art activities | implement educational art activities | plan art educational activities

educatieve activiteiten rond kunst plannen | onderwijsactiviteiten rond kunst plannen


carry out learning activities | plan educational events | conduct activities in education | conduct educational activities

educatieve activiteiten organiseren | onderwijsactiviteiten organiseren


education planning

educatieve planning | onderwijsplanning


introductory plan for primary education

invoeringsplan basisvorming


economic planning [ directive planning | economic programming | indicative planning | normative planning | planning | economic plan(GEMET) ]

economische planning [ bindende planning | economisch programma | indicatieve planning | planning | richtende planning ]


International Institute for Educational Planning [ IIEP ]

Internationaal instituut voor onderwijsplanning [ IIEP ]


family planning | information and advice on human sexual reproduction | information on birth control | sex education

seksuele opvoeding | seksuele voorlichting


Change in asthma management plan

aanpassing in zorgplan voor astma
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To improve the transparency and coherence of ET 2020 activities, the Commission — in cooperation with the Member States (including the trio of Council Presidencies) — will prepare an ET 2020 indicative rolling Work Plan, integrating and providing a clear overview of key activities and peer learning events planned for the informal meetings of senior officials, i.e. during the meetings of the Directors General for schools, for vocational education and training and for higher education (‘DG meetings’) and the High-Level Group on Educatio ...[+++]

om de transparantie en de samenhang van ET 2020-activiteiten te vergroten, zal de Commissie in samenwerking met de lidstaten (met inbegrip van de drie Raadsvoorzitterschappen) een indicatief voortschrijdend werkprogramma voor ET 2020 opstellen waarin een duidelijk overzicht wordt gegeven van belangrijke activiteiten en peer-learningevenementen die voor de informele werkgroepen van hoge ambtenaren zijn gepland, d.w.z. de vergaderingen van de directeuren-generaal voor scholen, beroepsonderwijs en -opleiding, en hoger onderwijs (DG-bijeenkomsten), de groep op hoog niveau voor onderwijs en opleiding, de ET 2020-werkgroepen, de EKK-adviesgroe ...[+++]


Whereas many of the Action Plan's recommendations have been taken up at national level, a limited number will need additional efforts in order to achieve the intended impact — in particular to extend language teaching to all educational paths (including vocational education), to increase the variety of languages taught, to promote language-friendly schools, to exploit the potential of adult education and informal learning, and to raise the motivation to learn languages.

Weliswaar zijn veel van de aanbevelingen in het actieplan op nationaal niveau opgepakt, maar voor enkele zijn aanvullende inspanningen nodig om het bedoelde effect te bereiken – met name om het taalonderwijs tot alle onderwijstrajecten uit te breiden (ook het beroepsonderwijs), het taalaanbod te verruimen, taalvriendelijke scholen te promoten, de mogelijkheden van volwasseneneducatie en informeel leren te benutten, en de motivatie om talen te leren te vergroten.


In November 2015, the Council and the Commission decided to boost cooperation on inclusive education, equality, equity, non-discrimination and the promotion of civic competences under the Education and Training 2020 strategic framework for European cooperation in education and trainingand the EU Work Plan for Youth 2016-2018

In november 2015 hebben de Raad en de Commissie besloten de samenwerking op het gebied van onderwijs, gelijkheid, rechtvaardigheid, non-discriminatie en de bevordering van burgerschapscompetenties te intensiveren in het kader van het strategisch kader "Onderwijs en opleiding 2020" voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding en het EU-werkplan voor jeugdzaken voor 2016-2018


- adoption by the Council of Education Ministers, meeting in Brussels on 12 February 2001, of the Report on the concrete future objectives of education systems, which include the use of information and communication technology. This report, presented to the Stockholm European Council, constitutes the general policy framework for the Action Plan.

- goedkeuring door de Onderwijsraad op 12 februari 2001 in Brussel van het Verslag "De concrete doelstellingen van de onderwijsstelsels" (één van de in dit verslag genoemde doelstellingen is het gebruik van de informatie- en communicatietechnologieën), met het oog op presentatie van het verslag aan de Europese Raad van Stockholm. Dit verslag vormt het algemene politieke kader voor het actieplan.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Making mobility a reality for all: by building on the positive experiences of the Erasmus+ programme and the European Solidarity Corps and expanding participation in them as well as by creating an EU Student Card to offer a new user-friendly way to store information on a person's academic records; The mutual recognition of diplomas: by initiating a new 'Sorbonne process', building on the "Bologna process", to prepare the ground for the mutual recognition of higher education and school leaving diplomas; Greater cooperation on curricula development: by making recommendations to ensure education systems impart all the knowledge, skills an ...[+++]

Mobiliteit voor iedereen: door voort te bouwen op de positieve ervaringen van het programma Erasmus+ en het Europees Solidariteitskorps, de deelname aan deze initiatieven te verruimen en een Europese studentenkaart te ontwikkelen om informatie over iemands academische achtergrond op een nieuwe en gebruiksvriendelijke manier op te slaan; De wederzijdse erkenning van diploma's:door een nieuw "Sorbonne-proces" op te starten dat voortbouwt op het "Bologna-proces" om het pad te effenen voor de wederzijdse erkenning van diploma's hoger onderwijs en einddiploma's; Meer samenwerking bij de ontwikkeling van leerplannen: door aanbevelingen te do ...[+++]


Encourage the development of a coordinated approach to entrepreneurship education throughout the education and training system, including for instance by connecting ministries of education and other relevant ministries, by facilitating the involvement of businesses and entrepreneurs — as well as the non-profit sector — in all levels of planning and implementation (including partnerships between education and training institutions and business), and by encouraging specific evaluation and monitoring.

de ontwikkeling van een gecoördineerde aanpak van onderwijs in ondernemerschap in het gehele onderwijs- en opleidingssysteem te stimuleren, onder meer door de ministeries van Onderwijs en andere bevoegde ministeries met elkaar in verbinding te brengen, door het gemakkelijker te maken dat bedrijven, ondernemers en de non-profitsector bij alle niveaus van planning en uitvoering (met inbegrip van partnerschappen tussen onderwijs- en opleidingsinstellingen en bedrijven) worden betrokken, en door specifieke evaluatie en monitoring te stimuleren;


· Boost entrepreneurial training for young people and adults in education by means of Structural Funds resources in line with national job plan, .notably the European Social Fund (ESF) in line with National Job Plans, particularly as a tool for second chance education for those not engaged in education, employment or training.

· ondernemerschapsopleiding voor jongeren en volwassenen te stimuleren via middelen uit de structuurfondsen in lijn met het nationaal werkgelegenheidsplan, met name uit het Europees Sociaal Fonds in lijn met de nationale werkgelgenheidsplannen, in het bijzonder als instrument voor tweedekansonderwijs voor wie geen werk heeft en evenmin onderwijs of een opleiding volgt; ten volle voordeel te trekken uit de opleidingsmogelijkheden in het kader van het fonds voor plattelandsontwikkeling - Europees Landbouwfonds voor plattelandsontwikkel ...[+++]


Subsequent to the adoption of Leonardo da Vinci II in April 1999, a number of policy initiatives have been launched with a major impact on vocational training policy and consequently on Leonardo da Vinci II : the Lisbon strategy of March 2000, which accords an important role to education and training for the achievement of its goals [4]; the communication of the Commission on 'Making a European Area of Lifelong Learning a Reality' [5], setting a new paradigm for education and training; the report of the Education Council and the Eur ...[+++]

Nadat Leonardo da Vinci II in april 1999 was aangenomen, werden enkele beleidsinitiatieven gelanceerd die van grote invloed waren op het beleid inzake beroepsopleidingen en bijgevolg op Leonardo da Vinci II: de strategie van Lissabon (maart 2000), waarin onderwijs en opleiding een belangrijke rol toebedeeld hebben gekregen in de verwezenlijking van de doelstellingen van de strategie [4]; de mededeling van de Commissie getiteld 'Een Europese ruimte voor levenslang leren realiseren [5], waarin een nieuw model voor onderwijs en opleiding wordt gepresenteerd; het verslag van de Raad Onderwijs en de Europese Commissie over de gemeenschappel ...[+++]


As mentioned in Part 1, two closely interlinked processes in the field of education and training were launched in 2001 and 2002, which are closely related to the objectives of the Action Plan for Skills and Mobility: the comprehensive work programme on the future objectives of education and training systems ("Education Training 2010") which aims to foster the convergence of national policies towards the main EU objectives in these areas; and the enhanced European co-operation in vocational education and training called for by the 'Co ...[+++]

Zoals vermeld in deel 1, zijn in 2001 en 2002 twee processen op het gebied van onderwijs en opleiding opgestart die nauw met elkaar en met de doelstellingen van het actieplan voor vaardigheden en mobiliteit verbonden zijn: het omvangrijk werkprogramma voor de toekomstige doelstellingen voor de onderwijs- en opleidingsstelsels ("Onderwijs en Opleiding 2010"), dat tot doel heeft de convergentie van het beleid van de lidstaten met belangrijkste doelstellingen van de EU op dit gebied te bevorderen, en de verbeterde Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding waartoe wordt opgeroepen in de "Verklaring van Kopenhagen".


It also falls within the framework of the specific future objectives for education systems in the Education and Training 2010 work programme, the action plan for skills and mobility and the action plan promoting language learning and linguistic diversity.

Het programma beantwoordt ook aan de concrete doelstellingen van de onderwijsstelsels voor de toekomst, het werkprogramma "Onderwijs en opleiding 2010", het actieplan voor vaardigheden en mobiliteit en het actieplan ter bevordering van het leren van talen en de taalverscheidenheid.


w