Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arrange engine on test stand
Arrange the positioning of engines on test stands
Build relationships with well test engineers
Building of relationships with well test engineers
Engine dynamometer
Engine dynamometer test
Ensure the positioning of engines on test stands
Flight test engineer
Flight test performance engineer
Flight test technician
Flight testing engineer
Liaise with well test engineers
Liaison with well test engineers
Position engine on test stand
Test engine

Traduction de «Engine dynamometer test » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




arrange engine on test stand | arrange the positioning of engines on test stands | ensure the positioning of engines on test stands | position engine on test stand

motor op testbank plaatsen


flight test performance engineer | flight testing engineer | flight test engineer | flight test technician

ingenieur testvluchten | testvluchtingenieur


building of relationships with well test engineers | liaison with well test engineers | build relationships with well test engineers | liaise with well test engineers

samenwerken met ingenieurs die boorputtests uitvoeren


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
5. An engine that is representative of the engine type or, where applicable, of the parent engine of the engine family, or an engine selected in accordance with the second subparagraph of paragraph 3, shall be tested on a dynamometer using the applicable non-road steady-state test cycle identified in Tables IV-1 to IV-10 of Annex IV. The manufacturer may choose whether to conduct that test using the discrete-mode or the ramped-modal test method.

5. Een motor die representatief is voor het motortype of, waar van toepassing, de basismotor van de motorfamilie, of een motor die is geselecteerd overeenkomstig lid 3, tweede alinea, wordt getest op een dynamometer met gebruikmaking van de toepasselijke testcyclus in statische toestand (niet voor wegverkeer) zoals vermeld in tabellen IV-1 tot en met IV-10 in bijlage IV. De fabrikant kan voor het uitvoeren van de tests kiezen voor de specifieke modus of de modus met overgangen.


9. Except for engines type-approved pursuant to Article 34(5) and (6), variable-speed engines of category NRE having a net power that is greater than or equal to 19 kW but not more than 560 kW shall, in addition to fulfilling the requirements of paragraph 5 of this Article, also be tested on a dynamometer using the transient test cycle identified in Table IV-11 of Annex IV.

9. Met uitzondering van motoren waarvoor overeenkomstig artikel 34, leden 5 en 6, een typegoedkeuring is verleend, worden motoren met variabel toerental uit de categorie NRE met een nettovermogen van minimaal 19 kW en maximaal 560 kW in aanvulling op de voorschriften van lid 5 van dit artikel, ook getest op een dynamometer met een transiënte testcyclus zoals vastgesteld in tabel IV-11 van bijlage IV.


10. Engines of sub-categories NRS-v-2b and NRS-v-3 having a maximum speed of less than or equal to 3 400 rpm shall, in addition to fulfilling the requirements of paragraph 5, also be tested on a dynamometer using the transient test cycle identified in Table IV-12 of Annex IV.

10. Motoren uit de subcategorieën NRS-v-2b en NRS-v-3 met een maximaal toerental van minder dan of gelijk aan 3 400 tpm worden in aanvulling op de voorschriften van lid 5, ook getest op een dynamometer met een transiënte testcyclus zoals vastgesteld in tabel IV-12 van bijlage IV.


If an engine dynamometer test is to be carried out the manufacturer shall run consecutive ETC test cycles in order to demonstrate that the torque limiter will operate, including its activation, in accordance with the requirements of section 6.5, and in particular with those of section 6.5.5.2 and 6.5.5.3.

In het geval van een motordynamometertest laat de fabrikant het systeem opeenvolgende ETC-testcycli doorlopen om aan te tonen dat de koppelbegrenzer in werking treedt zoals vereist in punt 6.5, en met name in de punten 6.5.5.2 en 6.5.5.3.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As part of the application for type-approval provided for in section 3 of this Annex, the manufacturer shall demonstrate the operation of the torque limiter either by tests on an engine dynamometer or by a vehicle test.

In het kader van de typegoedkeuringsaanvraag in punt 3 moet de fabrikant de werking van de koppelbegrenzer aantonen hetzij aan de hand van tests op een motordynamometer, hetzij door een voertuigtest.


4.4.2. If the engine is tested with an eddy-current dynamometer, it is recommended that the number of points, where the difference is smaller than - 5% of the peak torque, does not exceed 30 (where Tsp is the demanded torque, is the derivative of the engine speed and· ΘD is the rotational inertia of the eddy-current dynamometer).

4.4.2. Indien de motor met een wervelstroomdynamometer wordt getest, wordt aanbevolen dat het aantal punten met een verschil dat kleiner is dan -5% van het maximumkoppel, niet groter wordt dan 30 (waarbij T sp het gevraagde koppel is, de afgeleide van het motortoerental en Θ D de rotatietraagheid van de wervelstroomdynamometer).


The following equipment shall be used for emission tests of engines on engine dynamometers:

De volgende uitrusting moet voor emissietests van motoren op motordynamometers worden gebruikt.


The following equipment shall be used for emission tests of engines on engine dynamometers.

Voor de emissietests van motoren op motordynamometers wordt de volgende apparatuur gebruikt.


An engine dynamometer shall be used with adequate characteristics to perform the test cycles described in Appendices 1 and 2 to this Annex.

Voor de uitvoering van de in de aanhangsels 1 en 2 van deze bijlage beschreven testcycli wordt een motordynamometer met toereikende kenmerken gebruikt.


1.1.1. If the engine is tested on a dynamometer, it must be tested as soon as possible following the test to check opacity under steady-state operation over the fuel-load curve.

1.1.1. Bij beproeving van een motor op een proefbank moet deze proef worden uitgevoerd zo snel mogelijk na de proef betreffende de controle van de opaciteit bij volle belasting en constant toerental.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Engine dynamometer test' ->

Date index: 2022-11-28
w