Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anxiety neurosis
Consider environmental impact of pipeline projects
Diminish environmental impact of pipeline projects
Eco-balance
Ecological assessment
Ecological balance sheet
Effect on the environment
Environmental Projects Commission
Environmental assessment
Environmental damage
Environmental effect
Environmental footprint
Environmental impact
Environmental impact assessment
Environmental impact statement
Environmental impact study
Environmental project
Environmental sustainability
JEP
Joint environmental project
Manage bridge construction projects
Manage bridge development projects
Mitigate environmental impact of pipeline projects
Pipeline environmental impact manager
Pipeline environmental project manager
Pipeline environmental project supervisor
Reaction
State
Supervisor of pipeline environmental projects

Traduction de «Environmental project » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pipeline environmental project supervisor | supervisor of pipeline environmental projects | pipeline environmental impact manager | pipeline environmental project manager

milieutechnisch projectleider pijpleidingen


Environmental Projects Commission

Commissie milieu projecten (TNO)


joint environmental project | JEP [Abbr.]

gemeenschappelijk milieuproject


environmental project

project op het gebied van het milieu


diminish environmental impact of pipeline projects | perform activities to ensure environmental protection during pipeline projects | consider environmental impact of pipeline projects | mitigate environmental impact of pipeline projects

milieu-effecten van pijpleidingsprojecten beperken | milieu-effecten van pijpleidingsprojecten verminderen


endemic conditions associated with environmental iodine deficiency either directly or as a consequence of maternal iodine deficiency. Some of the conditions have no current hypothyroidism but are the consequence of inadequate thyroid hormone secretion in the developing fetus. Environmental goitrogens may be associated.

endemische aandoeningen samenhangend met jodiumtekort in de omgeving, hetzij rechtstreeks, hetzij als gevolg van jodiumtekort bij de moeder. Sommige van deze aandoeningen gaan niet gepaard met een gelijktijdige hypothyroïdie maar zijn het gevolg van onvoldoende secretie van schildklierhormoon bij de zich ontwikkelende foetus. Struma veroorzakende stoffen in de omgeving kunnen hierbij een rol spelen.


conduct project management activities for bridge construction projects | manage bridge development projects | manage bridge construction projects | undertake project management for bridge development projects

bruggenbouwprojecten beheren


environmental impact [ eco-balance | ecological assessment | ecological balance sheet | effect on the environment | environmental assessment | environmental effect | environmental footprint | Environmental assessment(ECLAS) | environmental assessment(GEMET) | environmental damage(GEMET) | environmental impact statement(GEMET) | environmental impact study(GEMET) | Environmental sustainability(STW) | environmental impact assessment(UNBIS) ]

invloed op het milieu [ ecologische balans | mer | milieueffect | milieueffectrapport | milieuvoetafdruk ]


Definition: Disorders in which manifestation of anxiety is the major symptom and is not restricted to any particular environmental situation. Depressive and obsessional symptoms, and even some elements of phobic anxiety, may also be present, provided that they are clearly secondary or less severe.

Omschrijving: Stoornissen waarbij de uiting van angst het belangrijkste symptoom is en niet beperkt is tot een bepaalde situatie. Depressieve en obsessieve symptomen en zelfs elementen van fobische angst, kunnen eveneens aanwezig zijn, mits zij duidelijk secundair of minder ernstig zijn.


Definition: Anxiety that is generalized and persistent but not restricted to, or even strongly predominating in, any particular environmental circumstances (i.e. it is free-floating ). The dominant symptoms are variable but include complaints of persistent nervousness, trembling, muscular tensions, sweating, lightheadedness, palpitations, dizziness, and epigastric discomfort. Fears that the patient or a relative will shortly become ill or have an accident are often expressed. | Anxiety:neurosis | reaction | state

Omschrijving: Angst die gegeneraliseerd en aanhoudend is, maar niet beperkt tot een bepaalde situatie of daar zelfs maar in overheerst (d.w.z. hij is 'free-floating'). De belangrijkste symptomen zijn wisselend, maar omvatten klachten over voortdurende zenuwachtigheid, beven, spierspanningen, zweten, licht gevoel in het hoofd, hartkloppingen, duizeligheid en een onbehaaglijk gevoel in de maagstreek. Angsten dat de patiënt of een familielid spoedig ziek zal worden of een ongeluk zal krijgen worden vaak genoemd. | Neventerm: | angstneurose | angstreactie | angsttoestand
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To reach a balance in the budget allocation between transport and the environment in Spain over the period 1993-99, the Cohesion Fund sought to provide greater financial assistance to environmental projects so that over the period 1997-99 the breakdown would be 55% to environmental projects and 45% to transport projects (see list of projects in Annex III).

Om in Spanje een evenwichtige verdeling van de begrotingsbedragen tussen vervoer en milieu te bereiken over de hele periode 1993-1999, heeft het Cohesiefonds meer financiële bijstand voor milieuprojecten willen verlenen, zodat over de hele periode 1997-1999 55% van de bijstand zou zijn verleend voor milieuprojecten en 45% voor vervoersprojecten (zie de lijst met projecten in bijlage III).


The projects accepted in 2000, including the technical assistance projects, were divided fairly evenly between the environmental and transport sectors: 39 environmental projects received over 46 % of the 2000 budget, and 36 transport projects received over 53 % of the 2000 budget.

De in 2000 geaccepteerde projecten, met inbegrip van de projecten voor technische bijstand, waren tamelijk gelijk verdeeld tussen milieu en vervoer; 39 milieuprojecten kregen meer dan 46% van de begroting 2000 en de 36 vervoersprojecten kregen ruim 53% van de begroting 2000.


The projects accepted in 2000, including the technical assistance projects, were divided fairly equally between the environmental and transport sectors: 39 environmental projects received over 46% of the 2000 budget, and 36 transport projects received over 53 % of the 2000 budget.

De vastleggingen in 2000, inclusief voor technische bijstand uit begrotingsartikel B7-020, waren tamelijk gelijk verdeeld over de sectoren milieu en vervoer: iets meer dan 46 % van deze vastleggingen was bestemd voor 39 milieuprojecten, terwijl ruim 53 % ervan naar 36 vervoersprojecten ging.


A database of environmental projects in the Candidate Countries is also being developed, to help them identify and prepare priority projects for the medium and long term.

Momenteel wordt tevens gewerkt aan de ontwikkeling van een gegevensbank betreffende milieuprojecten in de kandidaat-lidstaten, teneinde deze landen te helpen bij het vaststellen en voorbereiden van projecten die op de middellange en lange termijn prioriteit hebben.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The amounts committed from the 2001 B7-020 budget were divided fairly equally between environmental and transport sectors: 52 % was allocated to environmental projects, whilst transport projects received 48 %.

De vanuit begrotingslijn B7-020 voor 2001 toegewezen bedragen waren redelijk gelijkmatig verdeeld tussen de sectoren milieu en vervoer: 52 % voor milieu projecten en 48 % voor vervoersprojecten.


3. Calls on the Commission to ensure that third countries involved in projects in the macro-region comply with the relevant Union acquis in order to guarantee sustainable exploitation of the Union’s resources; recommends that agreements and conventions be used to involve countries outside the EU in European Union environmental projects; notes also that good governance mechanisms are crucial for the implementation of environmental policy;

3. verzoekt de Commissie ervoor te zorgen dat derde landen die bij projecten in de macroregio betrokken zijn, aan het desbetreffende acquis van de Unie voldoen om een duurzame exploitatie van de rijkdommen van de Unie te garanderen; beveelt aan overeenkomsten en verdragen te gebruiken om landen buiten de EU bij milieuprojecten van de Europese Unie te betrekken; wijst er verder op dat goede bestuursmechanismen van essentieel belang zijn voor de uitvoering van milieubeleid;


17. Regrets the delays in project selection for strategic areas such as the rail sector, certain energy and environmental investments, the digital economy, social inclusion, governance and capacity building, and calls for a thorough analysis of the causes of these delays, while also inviting the Member States to involve their regions in closer monitoring of areas where efforts need reinforcement; highlights on the other hand the higher absorption rate of environmental projects in European Territorial Cooperation programmes, and points to the clear added value of cooperation in this context; underlines, however, that Member States may h ...[+++]

17. betreurt de vertragingen bij de projectselectie voor strategische terreinen als de spoorwegsector, bepaalde investeringen in energie- en milieuprojecten, de digitale economie, sociale integratie, bestuur en capaciteitsopbouw, en verzoekt om een grondige analyse van de oorzaken van deze vertragingen; roept in dit verband de lidstaten op om de regio's erbij te betrekken, teneinde meer inzicht te verkrijgen in de vraag op welke terreinen de inspanningen moeten worden geïntensiveerd; vestigt anderzijds de aandacht op de hogere absorptiegraad van milieuprojecten in programma's in het kader van de „Europese territoriale samenwerking” en ...[+++]


76a. Welcomes the efforts being made in Lithuania to implement the Wild Birds and Habitats Directives, and the recent selection of around 300 Natura 2000 sites; urges the Lithuanian authorities and the Commission to ensure that all EU-funded infrastructure development conforms with the EU environmental acquis; calls on Lithuania to submit further environmental projects for ISPA funding, in order to redress the balance between funding for transport and environmental projects;

76 bis. verwelkomt de inspanningen die in Litouwen verricht worden om de vogelstand- en habitatrichtlijnen te implementeren, alsook de recente selectie van ongeveer 300 Natura 2000-gebieden; dringt er bij de Litouwse overheid en de Commissie op aan dat alle door de EU gefinancierde infrastructuurontwikkeling in overeenstemming is met het communautair milieuacquis; roept Litouwen op nog meer milieuprojecten in te dienen voor ISPA-financiering, om het evenwicht tussen de steun voor vervoerprojecten en de financiering van milieuprojecten te herstellen;


26. Greatly welcomes the increased lending for environmental projects, including renewable energy, as well as the new emphasis on environmental issues in general, and the endorsement of the Kyoto objectives on mitigating climate change, in particular; believes, however, that these commitments must be transformed into clear priorities at project level; demands, in particular, that funding of transport projects be assessed in the light of environmental objectives and commitments;

26. verwelkomt niet alleen de toename in leningen die worden toegewezen aan milieuprojecten, met inbegrip van duurzame energie, maar ook de nieuwe nadruk op milieukwesties in het algemeen en de steun aan de Kyoto-doelstellingen met betrekking tot de afremming van klimaatverandering in het bijzonder; is evenwel van mening dat deze commitments moeten worden omgezet in duidelijke prioriteiten op projectniveau; wenst in het bijzonder dat de financiering van projecten in de vervoerssector wordt beoordeeld in het licht van milieudoelstellingen en -commitments;


74. Considers it essential that companies based in the EU comply with EU environmental standards when operating and/or investing in the candidate countries, asks the Commission to negotiate such an 'environmental code of conduct' with UNICE; emphasises that all EU pre-accession aid should be compatible with the EU approach of integrating environmental considerations into other policies and to this end requests the Commission to make and publish environmental impact assessments of all EU-financed pre-accession projects and plans, including loans from the EIB, prior to putting these funds into operation, and demands that in making such loans within the candidate countries of Central and Eastern Europe, the EIB greatly improve the transparenc ...[+++]

74. acht het van essentieel belang dat in de EU gevestigde ondernemingen de EU-milieunormen naleven bij hun werkzaamheden en/of investeringen in de kandidaatlanden; verzoekt de Commissie met UNICE te onderhandelen over een dergelijke "milieugedragscode”; wijst erop dat alle EU pretoetredingssteun compatibel dient te zijn met de EU-aanpak van integratie van milieuoverwegingen in andere beleidssectoren en verzoekt de Commissie milieueffectrapportages te verrichten en te publiceren van alle door de EU gefinancierde pretoetredingsprojecten en -plannen met inbegrip van leningen van de EIB, voordat deze fondsen beschikbaar worden gesteld; dringt erop aan dat de EIB als zij dergelijke leningen verstrekt aan kandidaatlanden in Midden- en Oost-Eu ...[+++]


w