“Notwithstanding paragraph 1(a), oil tankers of catego
ry 2 or 3 which are equipped only with double floors or double plating not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, or with double hulled areas not used for the transport of oil and extending for the whole length of the cargo tank, but which do not meet the conditions for exemption from the provisions of paragraph 1 c of the revised Regulation 13 G of Annex I of MARPOL 73/78, may continue to be operated after the date referred to in paragraph 1a, but no longer than the annivers
ary of the vessel’s delivery ...[+++] in the year 2015 or the date on which the vessel reaches the age of 25 years from its date of delivery, whichever is the sooner”."1 bis. Onverminderd het bepaalde in lid 1, onder a) mogen olietankers van categorie 2 of 3 die slechts b
eschikken over niet voor vervoer van olie gebruikte dubbele bodemruimten of dubbele scheepshuiden die zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken of over niet voor vervoer van olie gebruikte dubbelwandige ruimten die zich over de gehele lengte van de ladingtank uitstrekken, maar niet aan de voorwaarden voor een vrijstelling van de bepalingen in lid 1, onder c) van het herziene Voorschrift 13G van bijlage I bij MARPOL 73/78 voldoen, na de in lid 1, onder a) genoemde datum in de vaart blijven, mits daarbij noch de verjaarda
...[+++]g van de oplevering in 2015 noch de dag waarop het schip de leeftijd van 25 jaar bereikt – gerekend vanaf de opleveringsdatum – overschreden wordt, waarbij de vroegste van deze data als uitgangspunt geldt".