Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EEVC
European Enhanced Vehicle Committee
European Enhanced Vehicle-safety Committee
European Experimental Vehicles Committee

Traduction de «European Enhanced Vehicle-safety Committee » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European Enhanced Vehicle Committee | European Enhanced Vehicle-safety Committee | EEVC [Abbr.]

Europees Comité versterking verkeersveiligheid van voertuigen


Steering Committee of an Advisory Nature on the Action Programme for the European Year of Safety,Hygiene and Health at Work

Stuurgroep van raadgevende aard inzake het actieprogramma voor het Europees jaar voor de veiligheid,de hygiëne en de gezondheid op het werk


European Experimental Vehicles Committee

Europees Comité voor experimentele voertuigen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[25] European Enhanced Vehicle Safety Committee, which receives Community funding.

[25] Het European Enhanced Vehicle-Safety Committee, dat een communautaire financiering geniet.


The potential contribution of the introduction of Intelligent Vehicle Safety Systems for enhancing road safety and security has already been demonstrated by the industry in a number of European research and technological development (RTD) projects.

Hoe groot de bijdrage is die de introductie van intelligente veiligheidssystemen voor voertuigen tot de verbetering van de verkeersveiligheid kan leveren, is al gebleken bij een aantal Europese OTO-projecten in de industrie.


The Commission proposes further measures, through a standardisation mandate and in collaboration with industry, to initiate a process in the European Standardisation Organisations to analyse the specific needs and priorities of the Intelligent Vehicle Safety Systems for accelerated standardisation in ISO, CEN and ETSI of emerging communications protocols for the vehicle-vehicle and vehicle-infrastructure communications, and for promotion of the development of open platforms, open system architecture, and standard software, communicati ...[+++]

De Commissie stelt nieuwe maatregelen voor zodat de Europese normalisatie-instellingen op basis van een normalisatiemandaat in samenwerking met de industrie kunnen beginnen met de analyse van de specifieke behoeften en prioriteiten ten aanzien van intelligente veiligheidssystemen voor voertuigen met het oog op een versnelde vaststelling van de normen door ISO, CEN en ETSI voor nieuwe protocollen voor communicatie tussen voertuigen onderling en tussen voertuigen en de verkeersinfrastructuur, de promotie van de ontwikkeling van open pla ...[+++]


Under the terms of this Directive, certain vehicles are required to pass a number of performance tests in two phases: phase I (which is based on recommendations from the Joint Research Centre) started in October 2005 and phase II (which is based on European Enhanced Vehicle-safety Committee recommendations) will start in 2010.

Krachtens deze richtlijn moeten bepaalde voertuigen een aantal prestatietests in twee fasen ondergaan: fase I (die gebaseerd is op aanbevelingen van het Gemeenschappelijk Centrum voor onderzoek) is gestart in oktober 2005 en fase II (die gebaseerd is op aanbevelingen van het European Enhanced Vehicle-safety Committee) zal van start gaan in 2010.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. In order to ensure that a high level of functional safety is attained, the Commission shall adopt delegated acts in accordance with Article 75 on the specific requirements listed in Annex II (B) regarding the functional safety of vehicles and where applicable, base itself on the enhanced functional safety requirements laid down in Annex VIII. The first such delegated acts shall be adopted by 31 December 2014.

5. Om voor een hoog niveau van functionele veiligheid te kunnen zorgen, stelt de Commissie overeenkomstig artikel 75 gedelegeerde handelingen vast betreffende de in bijlage II, onder B, vermelde specifieke voorschriften voor de functionele veiligheid van voertuigen en baseert zij zich, indien van toepassing, op de in bijlage VIII vermelde verhoogde functionele veiligheidsvereisten. De eerste van deze gedelegeerde handelingen worden uiterlijk 31 december 2014 vastgesteld.


(3) Pedestrian protection objectives can be achieved by a combination of active and passive safety measures; whereas the recommendations by the European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) of June 1999 are the subject of a wide consensus generally accepted in this area; whereas those recommendations propose performance requirements for the frontal structures of certain categories of motor vehicles to reduce their aggressiveness; whereas this Directive presents tests and limit values based on the EEVC recommendations.

(3) De doelstellingen inzake de bescherming van voetgangers kunnen met een combinatie van actieve en passieve veiligheidsmaatregelen worden bereikt. De desbetreffende aanbevelingen van het European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) van juni 1999 worden breed gedragen. In deze aanbevelingen worden prestatie-eisen voor de frontconstructies van bepaalde categorieën motorvoertuigen voorgesteld om de agressiviteit ervan te verminderen. Deze richtlijn presenteert tests en grenswaarden die op de aanbevelingen van het EEVC zijn gebaseerd.


(3) Pedestrian protection objectives can be achieved by active or passive safety measures; whereas the recommendations by the European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) of June 1999 are generally accepted in this area; whereas those recommendations propose performance requirements for the frontal structures of certain categories of motor vehicles to reduce their aggressiveness; whereas this Directive presents tests and limit values based on the EEVC recommendations.

(3) De doelstellingen inzake de bescherming van voetgangers kunnen met actieve of passieve veiligheidsmaatregelen worden bereikt. De desbetreffende aanbevelingen van het European Enhanced Vehicle-safety Committee (EEVC) van juni 1999 worden over het algemeen aanvaard. In deze aanbevelingen worden prestatie-eisen voor de frontconstructies van bepaalde categorieën motorvoertuigen voorgesteld om de agressiviteit ervan te verminderen. Deze richtlijn presenteert tests en grenswaarden die op de aanbevelingen van het EEVC zijn gebaseerd.


Given that this directive establishes EEVC as the long-term benchmark for the EU in the field of in-crash pedestrian protection, your rapporteur wishes to underline the need for those Member States which have not already done so, to join the European Enhanced Vehicle Safety Committee.

Gelet op het feit dat in deze richtlijn het EEVC wordt aangewezen als ijkpunt op lange termijn voor de EU op het gebied van bescherming van voetgangers tijdens botsingen, wil de rapporteur onderstrepen dat het van belang is dat de lidstaten die dit nog niet hebben gedaan, zich aansluiten bij het European Enhanced Vehicle-safety Committee.


2. Recalls the 24-year history of pedestrian-friendly car fronts to date, with EU and national funding of research in this field, the work of the European Enhanced Vehicle-Safety Committee (EEVC) and its different working groups, contradictory benefit studies by several national road safety institutes on one side and the European Association of Automotive Manufacturers (ACEA) on the other, debates on test methods, the presentation at a relatively early stage of cars which to a considerable extent already meet the EEVC criteria, the aborted attempts by the Commission to come forward with a legislative proposal and the subsequent promises ...[+++]

2. herinnert aan de 24 jaar lange turbulente geschiedenis van voor voetgangers veiliger voorkanten van voertuigen, met EU- en nationale steunmaatregelen voor onderzoek op dit terrein, het werk van de EEVC en zijn diverse werkgroepen, onderling tegenstrijdige nutsonderzoeken van diverse nationale verkeersveiligheidsinstituten enerzijds en van de ACEA anderzijds, debatten over testmethoden, de presentatie in een relatief vroeg stadium van auto's die reeds in aanzienlijke mate beantwoordden aan de EECV-criteria, de mislukte pogingen van de Commissie om met een wetgevingsvoorstel te komen en de daaropvolgende beloften in diverse mededelingen ...[+++]


Although the potential of priority area IV ‘Linking the vehicle with the transport infrastructure’ to contribute to enhancing road safety and reducing traffic congestion is acknowledged by Member States, activities are still in the research/testing/piloting phase.

Hoewel het potentieel van prioritair gebied IV "Koppeling van het voertuig aan de vervoersinfrastructuur" om bij te dragen tot de verbetering van de verkeersveiligheid en vermindering van verkeerscongestie door de lidstaten wordt erkend, bevinden de activiteiten zich nog steeds in de onderzoeks-/test-/proeffase.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'European Enhanced Vehicle-safety Committee' ->

Date index: 2023-08-04
w