Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EMIR
European Market Infrastructure Regulation
TEN-E Regulation

Vertaling van "European Market Infrastructure Regulation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
European Market Infrastructure Regulation | Regulation (EU) No 648/2012 of the European Parliament and of the Council of 4 July 2012 on OTC derivatives, central counterparties and trade repositories | EMIR [Abbr.]

verordening Europese marktinfrastructuur


Regulation (EU) No 347/2013 on guidelines for trans-European energy infrastructure and repealing Decision No 1364/2006/EC and amending Regulations (EC) No 713/2009, (EC) No 714/2009 and (EC) No 715/2009 | TEN-E Regulation

TEN-E-verordening | Verordening (EU) nr. 347/2013 betreffende richtsnoeren voor de trans-Europese energie-infrastructuur en tot intrekking van Beschikking nr. 1364/2006/EG en tot wijziging van de Verordeningen (EG) nr. 713/2009, (EG) nr. 714/2009 en (EG) nr. 715/2009


Committee for the implementation of the Regulation on the Community legal framework for a European Research Infrastructure Consortium (ERIC)

Comité voor de uitvoering van de verordening betreffende een communautair rechtskader voor een consortium voor een Europese onderzoeksinfrastructuur (ERIC)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Since the financial crisis, the demand for collateral has increased, driven by market demand for more secured funding as well as new regulatory requirements, such as set out in the European Market Infrastructure Regulation (EMIR)[30] and Capital Requirements Regulation (CRR).[31] With demand for collateral rising, there are risks that the same securities are being reused to support multiple transactions as was the case pre-crisis and work is underway internationally to look at these issues.

Sinds de financiële crisis is de vraag naar zekerheid gestegen, gedreven door de vraag van de markt naar meer gedekte financiering alsook nieuwe regelgevingsvereisten, als vastgesteld in de verordening Europese marktinfrastructuur (EMIR)[30] en de verordening kapitaalvereisten (CRR)[31]. Met de stijgende vraag naar zekerheid zijn er risico's dat dezelfde effecten worden hergebruikt om meerdere transacties te ondersteunen, zoals het geval was vóór de crisis, en internationaal zijn werkzaamheden aan de gang om naar deze kwesties te kijk ...[+++]


The ECB recommendation and today's Commission opinion are to be seen in particular in the context of the Commission's legislative proposal of 13 June 2017 to review the European Market Infrastructure Regulation (EMIR) (Regulation No 468/2012).

De aanbeveling van de ECB en het advies van de Commissie van vandaag moeten met name worden gezien in de context van het wetgevingsvoorstel van de Commissie van 13 juni 2017 tot herziening van de verordening Europese marktinfrastructuur (EMIR) (Verordening nr. 468/2012).


Proposal for a regulation amending European Market Infrastructure Regulation (EMIR)

Voorstel voor een verordening tot wijziging van de verordening Europese marktinfrastructuur (EMIR)


This important change will enable the ECB to fully perform the tasks conferred on it by the recent Commission proposal to amend the European Market Infrastructure Regulation (EMIR).

Dankzij deze belangrijke wijziging zal de ECB volledig de taken kunnen uitvoeren die haar bij het recente Commissievoorstel tot wijziging van de verordening Europese marktinfrastructuur (EMIR) worden toegedeeld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Communication on further changes to European Market Infrastructure Regulation (EMIR)

Mededeling over verdere wijzigingen van de verordening Europese marktinfrastructuur (EMIR)


Since the financial crisis, the demand for collateral has increased, driven by market demand for more secured funding as well as new regulatory requirements, such as set out in the European Market Infrastructure Regulation (EMIR)[30] and Capital Requirements Regulation (CRR).[31] With demand for collateral rising, there are risks that the same securities are being reused to support multiple transactions as was the case pre-crisis and work is underway internationally to look at these issues.

Sinds de financiële crisis is de vraag naar zekerheid gestegen, gedreven door de vraag van de markt naar meer gedekte financiering alsook nieuwe regelgevingsvereisten, als vastgesteld in de verordening Europese marktinfrastructuur (EMIR)[30] en de verordening kapitaalvereisten (CRR)[31]. Met de stijgende vraag naar zekerheid zijn er risico's dat dezelfde effecten worden hergebruikt om meerdere transacties te ondersteunen, zoals het geval was vóór de crisis, en internationaal zijn werkzaamheden aan de gang om naar deze kwesties te kijk ...[+++]


With regard to the transparency of the shadow banking system, efforts regarding the collection and sharing of reliable and complete data are complemented by initiatives to develop a monitoring framework for shadow banking risks and central repositories for derivatives under EMIR (12) (the European Market Infrastructure Regulation), to review the Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) (13), to implement the Legal Entity Identifier (LEI) and to enhance the transparency of securities financing transactions.

Ter wille van transparantie binnen het schaduwbankieren moeten de pogingen tot verzameling en uitwisseling van betrouwbare en geïntegreerde gegevens aangevuld worden met de uitwerking van een kader voor follow-up van de gevaren van schaduwbankieren en van centrale registers voor derivaten in het kader van de EMIR (12)-verordening, de herziening van de richtlijn inzake markten voor financiële instrumenten (MiFID) (13), de toepassing van een identificatienummer voor juridische entiteiten (Legal Entity Identifier) en meer transparantie bij effectenfinancieringstransacties.


The Committee welcomes the efforts to boost transparency and in particular the specific measures aimed at providing a monitoring framework for shadow banking risks in the EU, the development of central repositories for derivatives under EMIR (4) (the European Market Infrastructure Regulation), the review of the Markets in Financial Instruments Directive (MiFID) (5), the implementation of the Legal Entity Identifier (LEI) and the increased transparency of securities financing transactions.

Positief is het streven naar meer transparantie, en met name naar concrete acties voor een kader voor follow-up van schaduwbankieren in de EU, de uitwerking van centrale registers voor derivaten in het kader van EMIR (4), de herziening van de richtlijn inzake markten voor financiële instrumenten (MiFID) (5), de toepassing van een identificatienummer voor juridische entiteiten (Legal Entity Identifier) en meer transparantie bij effectenfinancieringstransacties.


[35] Proposal for a Markets in Financial Instruments Regulation COM(2011) 652, European Market Infrastructure Regulation (EU) No 648/2012, Market Abuse Directive 2003/6/EC amended by Directive 2008/26/EC and Directive 2010/78/EU.

[34] Voorstel voor een verordening betreffende markten in financiële instrumenten (COM(2011) 652); verordening betreffende de Europese marktinfrastructuur (Verordening (EU) nr. 648/2012); richtlijn machtsmisbruik (Richtlijn 2003/6/EG) zoals gewijzigd bij de Richtlijnen 2008/26/EG en 2010/78/EU.


The regulation (known as ‘EMIR’ - European market infrastructure regulation), lays down rules regarding OTC derivative contracts, central counterparties and trade repositories, in line with the G20 commitments made in Pittsburgh in September 2009.

In deze verordening (bekend als „EMIR” - European Market Infrastructure Regulation (verordening Europese marktinfrastructuur)) staan regels met betrekking tot otc-derivatencontracten, centrale tegenpartijen en transactieregisters, in overeenstemming met de G20-verbintenissen die in september 2009 in Pittsburgh zijn overeengekomen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'European Market Infrastructure Regulation' ->

Date index: 2022-09-04
w