Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
European high-speed rail network
European high-speed train network
European network of high speed trains
High speed
High-speed train
High-speed transport
Rapid-transit railway

Traduction de «European high-speed train network » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European high-speed rail network | European high-speed train network | European network of high speed trains

Europees net van hoge-snelheidstreinen | Europees snelspoorwegnet | net van supersnelle treinverbindingen


European high-speed rail network | European high-speed train network

Europees net van hogesnelheidstreinen


high-speed transport [ high speed | high-speed train | rapid-transit railway | high-speed train(GEMET) ]

snelvervoer [ hoge snelheid | supersnelle trein ]


Committee on the Establishment of a European Network of High Speed Trains

Comité voor de totstandbrenging van een net van supersnelle treinverbindingen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
launching new priority projects, such as the Stuttgart-Munich-Salzburg/Linz-Vienna TGV/combined transport link, the Fehmarn Belt linking Denmark and Germany, improving navigability on the Danube between Straubing and Vilshofen, the Galileo radionavigation project, the Iberian high-speed train network and addition of the Verona-Naples and Bologna-Milan rail links plus extension of the southern European TGV network to N?mes in France.

het opstarten van nieuwe prioritaire projecten, zoals de HST-/gecombineerd-vervoer-verbinding Stuttgart-München-Salzburg/Linz-Wenen, de Fehmarnbelt (gecombineerde brug en tunnel tussen Duitsland en Denemarken), de verbetering van de bevaarbaarheid van de Donau tussen Straubing en Vilshofen, het satellietnavigatieproject Galileo, het Iberische HST-netwerk, de spoorverbinding Verona-Napels en Bologna-Milaan en het doortrekken van de Zuid-Europese hogesnelheidslijn naar Nîmes.


Without prejudice of the legislation applicable to the trans-European high-speed network, links can be provided through stretches of high-speed lines, provided paths are allocated to freight trains.

Onverminderd de toepasselijke regelgeving inzake het trans-Europese hogesnelheidsnet kunnen verbindingen worden gemaakt via hogesnelheidsbaanvakken wanneer rijpaden worden voorzien voor goederentreinen.


the equipment that may be necessary in future to allow trains other than high-speed trains to run on the lines of the trans-European high-speed rail system, is not to impede the running of the trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI,

eventueel benodigde apparatuur voor andere treinen op de lijnen van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem mag geen beletsel vormen voor het inzetten van interoperabele treinstellen;


On the lines of Ireland and Northern Ireland networks, the minimum usable length for passenger platforms and stabling tracks used by high-speed trains is set at 215 m.

De nuttige minimumlengte van de reizigersperrons alsmede opstel- en rangeerspoor op de spoorwegnetten van de Ierse Republiek en Noord-Ierland op hogesnelheidslijnen is vastgesteld op 215 m.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the equipment that may be necessary in future to allow trains other than high-speed trains to run on the lines of the trans-European high-speed rail system, is not to impede the running of the trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI,

eventueel benodigde apparatuur voor andere treinen op de lijnen van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem mag geen beletsel vormen voor het inzetten van interoperabele treinstellen.


Special conditions are permitted for running such trains, provided they do not entail restrictions for high-speed trains not equipped with tilting.

Bijzondere voorwaarden zijn toegestaan voor het inzetten van zulke treinen tenzij dit belemmeringen voor niet met kantelmechanismen uitgevoerde hogesnelheidstreinen tot gevolg heeft.


In the transition period between the current (pre-unified) situation and the universal application of control-command class A interfaces(5), there will be a number of interoperability solutions in the framework of this TSI, for both the European high-speed infrastructure including connecting lines and the European high speed trains.

In de overgangsfase tussen de huidige situatie (waarin nog geen sprake is van een uniform systeem) en een situatie waarin interfaces van Klasse A(5) voor besturing en seingeving algemeen worden toegepast, zal er in het kader van deze TSI zowel voor de Europese hogesnelheidsinfrastructuur, met inbegrip van aansluitende lijnen, als voor Europese hogesnelheidstreinen een aantal interoperabiliteitsoplossingen naast elkaar bestaan.


-Major technological projects are also creating markets for European industry and potential exports of technology; the 'priority projects' of the trans-European networks, will alone generate a market of EUR30 billion for rolling stock and signalling equipment for high-speed trains.

- De grote technologieprojecten scheppen bovendien markten voor de Europese industrie en een uitvoerpotentieel voor technologie. Alleen al de 'prioritaire projecten' van het trans-Europese netwerk zullen bijvoorbeeld een markt opleveren van 30 miljard euro voor het rollend materieel en voor de spoorwegsignalering voor hogesnelheidstreinen.


This Annex presents the train-protection, control and warning systems and radio systems that predate the introduction of the class A train control systems and radio systems and that are authorised for use on the European high-speed network up to speed limits defined by the responsible Member State.

Deze bijlage presenteert de systemen van treinbeveiliging, treinbesturing en waarschuwing en de radiosystemen die vóór de invoering van de treinbesturingssystemen en radiosystemen van klasse A in gebruik waren en die op het Europees hogesnelheidsnet zijn toegestaan tot door de verantwoordelijke lidstaten te definiëren maximumsnelheden.


(4) By 2050, complete a European high-speed rail network. Triple the length of the existing high-speed rail network by 2030 and maintain a dense railway network in all Member States. By 2050 the majority of medium-distance passenger transport should go by rail.

40. het Europese hogesnelheidsnet tegen 2050 voltooien; de lengte van het bestaande hogesnelheidsnet tegen 2030 verdrievoudigen en in alle lidstaten een dicht spoornet in stand houden; tegen 2050 moet meer dan de helft van het passagiersvervoer over middellange afstand per spoor gebeuren;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'European high-speed train network' ->

Date index: 2024-02-21
w