Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural tariff
Bargain price
Community farm price
Cost
Cost price
Cut-rate price
Develop cost-plus pricing models
Dumping price
EC farm price
EXW
EXW price
Energy price predicting
Energy prices predicting
Ex works
Ex-factory price
Ex-works price
Farm prices
First price
Forecast energy prices
Give-away price
Market prices
Net price
Plan cost-plus pricing models
Predicting energy prices
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Price for the marketing year
Price system
Prices of wood products studying
Prices policy
Prime price
Ruinous price
Self price
Study prices of wood products
Study wood product prices
Studying prices of wood products

Vertaling van "Ex-works price " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
ex-factory price | ex-works price | EXW price [Abbr.]

prijs af fabriek | prijs af-producent




farm prices [ Community farm price | EC farm price | price for the marketing year | Agricultural tariff(STW) ]

landbouwprijs [ communautaire landbouwprijs ]


prices policy [ price system ]

prijsbeleid [ prijsregels | prijsstelsel ]




cost | cost price | first price | net price | prime price | self price

kostprijs


bargain price | cut-rate price | dumping price | give-away price | ruinous price

spotprijs


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

cost-plusprijsstellingsmodellen maken | modellen van kostprijs plus winstopslag maken


prices of wood products studying | study wood product prices | study prices of wood products | studying prices of wood products

prijzen van houtproducten bestuderen


energy price predicting | energy prices predicting | forecast energy prices | predicting energy prices

energieprijzen voorspellen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Provides clarification that it relates to working and not calendar days. In addition, the reimbursement should relate to ticket price, as defined in Article 2 (s), and not flight price.

Voorziet in de verduidelijking dat het om werkdagen gaat, niet kalenderdagen (Tweede zin niet van toepassing op de NL versie)


At a time when 16 million Europeans are out of work, prices are soaring and speculative shocks are shaking the continent, the Council is placing the burden of sacrifice on labour and workers instead of on capital, and that is unacceptable.

Terwijl 16 miljoen Europeanen werkloos zijn, de prijzen de pan uit rijzen en speculatiegolven het continent op zijn grondvesten doen schudden, laat de Raad de werknemers offers brengen in plaats van het kapitaal, en dat is onaanvaardbaar.


6. RECALLS that a measure applied to aviation and maritime transport should have the primary goal to allow for the sector to contribute through mitigation to the 2 degree objective established by the UNFCCC; REITERATES that the carbon pricing of global aviation and maritime transportation would generate the necessary price signal to efficiently achieve more emission reductions from these sectors and could generate large financial flows, as highlighted in the AGF and the G20 reports; In this context, TAKES NOTE of the Commission's work on carbon pricing o ...[+++]

6. HERINNERT ERAAN dat een maatregel die geldt voor het zeevervoer en de luchtvaart primair bedoeld moet zijn om de sector in staat te stellen door mitigatie bij te dragen tot de 2°C-doelstelling die in het kader van het UNFCCC is vastgesteld; HERHAALT dat het vaststellen van een koolstofprijs voor het wereldwijde lucht- en zeevervoer het noodzake­lijke prijssignaal zou afgeven om in die sectoren grotere emissiereducties te bereiken en grote financiële stromen zou kunnen genereren, zoals in het verslag van de AGF en de G20 is opgemerkt; NEEMT in dit verband NOTA van de werkzaamheden die de Commissie heeft verricht inzake de invoering van een koolstofprijs voor het internationale lucht- en zeevervoer, en van de opties die in het kader van ...[+++]


REITERATES that the carbon pricing of global aviation and maritime transportation would generate the necessary price signal to efficiently achieve more emission reductions from these sectors and that carbon pricing of global aviation and maritime transportation have as well the potential to generate large financial flows; INVITES the Commission to prepare a reflection paper by June on carbon pricing of global aviation and maritime transportation taking into account the developments in IMO and ICAO and previous work by AGF and by the W ...[+++]

HERHAALT dat een koolstofheffing voor de emissies van het wereldwijde lucht- en zeevervoer het prijssignaal zou afgeven dat nodig is om in deze sectoren daadwerkelijk tot meer emissiereducties te komen en dat een koolstofheffing op het wereldwijde lucht- en zeevervoer goed zou kunnen zijn voor grote financiële stromen; VERZOEKT de Commissie om uiterlijk juni dit jaar met een discussienota over koolstofheffing op het wereldwijde lucht- en zeevervoer te komen, rekening houdend met de ontwikkelingen in de IMO en de ICAO en de werkzaamheden die de AGF, de Wereldbank en andere internationale organisaties eerder voor de G20 hebben verricht; BEKLEMTOONT dat rekening moet worden gehouden met de nationale begrotingsregels en de beginselen en bepal ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The closing down of certain parts of the nuclear power plant in Kozloduy lead to an increase in generation at thermal power plants, electricity prices went up. This increases emissions, yet the low GHG allowances work like penalties and consumers are paying the increased price.

De sluiting van bepaalde delen van de nucleaire krachtcentrale in Kozloduy leidde tot een uitbreiding van thermische krachtcentrales en stijging van de elektriciteitsprijs. Dit heeft geresulteerd in een verhoogde CO2-uitstoot, maar toch werken de lage de BKG-emissierechten als boeten en de consumenten draaien op voor de prijsverhoging.


(g) The undesirable developments and low prices in the road transport sector are partly attributable to the fact that loopholes in the legislation, or the absence of legislation in some countries, are used to ensure that, while professional drivers work at low prices, they do so in unacceptable conditions. The introduction of uniform driver certification, compulsory basic and further training and tighter controls will therefore have a positive economic effect on the entire sector.

(g) De negatieve ontwikkelingen en de lage prijzen bij het wegvervoer zijn onder meer daaraan te wijten dat leemten in de wetgeving of het ontbreken van wetgeving in bepaalde landen benut wordt om het beroep van vrachtwagenchauffeur weliswaar tegen lage tarieven, echter onder onaanvaardbare omstandigheden uit te oefenen. De invoering van een uniform chauffeurscertificaat, verplichte opleiding en bijscholing en versterking van de controles zullen derhalve positieve economische gevolgen voor de gehele sector hebben.


Almost all investigations list unduly high taxes and social security contributions as a cause. However, the Committee lists further causes such as poverty, frivolous bidding procedures, giveaway prices for subcontractors, inflexible employment legislation and poor administrative practice, as well as a clear decline in the perception of undeclared work as something illegal and illicit.

In bijna alle onderzoeken werd de hoge belasting- en premiedruk als reden aangevoerd, maar onze commissie heeft een reeks andere oorzaken opgesomd, zoals armoede, niet-serieuze aanbestedingsprocedures, dumpingprijzen in combinatie met onderaanneming, inflexibele arbeidsrechtelijke bepalingen en slechte bestuurlijke praktijken, alsmede een duidelijk afgenomen bewustzijn van het feit dat zwartwerk illegaal en onwettig is.


In order to remedy this situation and reduce the risks of distortion of competition at present created by the Member States' different systems of taxation in this area, the Seventh VAT Directive provides that throughout the Community sales of second-hand goods and works of art will be taxed, at the standard rate of VAT, on the vendor's commercial margin (the difference between the price at which the vendor has purchased the good and the price at which he resells it) and not on the entire value; the place of taxation will be the vendo ...[+++]

Om in deze situatie te voorzien en het gevaar van concurrentiedistorsie dat thans voortvloeit uit de verschillende belastingsystemen van de Lid-Staten op dit gebied weg te nemen, is in de Zevende BTW-Richtlijn bepaald dat verkopen van gebruikte goederen en kunstvoorwerpen in de gehele Gemeenschap over de winstmarge van de verkoper (verschil tussen de prijs waartegen de verkoper het goed heeft gekocht en prijs waartegen hij het verkoopt) zullen worden belast en niet over de totale waarde en zulks in het land van de verkoper en tegen het normale BTW-tarief.


Thus, in order to end all forms of double taxation, the Seventh VAT Directive provides that throughout the Community sales of second-hand goods and works of art will be taxed, in the country of the vendor and at the standard rate of VAT, on the basis of the vendor's profit margin (the difference between the price at which he bought the good and the price at which he resells it), and not on the basis of the full value.

Zo bepaalt de Zevende BTW-Richtlijn om alle dubbele belastingheffing te voorkomen dat bij verkopen van tweedehandsgoederen en kunstwerken in de gehele Gemeenschap in het land van de verkoper en tegen het gewone BTW-tarief belasting wordt geheven op de winstmarge van de verkoper (verschil tussen de prijs waartegen de verkoper het goed heeft gekocht en de prijs waartegen hij dit weer verkoopt), en niet op de totale waarde.


These usually involve the abolition of price support or a reduction to world market levels; income compensation (partial or full through direct payments; abolition of quotas and other supply management measures; direct income support payments and payments for environmental services on a national basis, with or without Community co-financing. This option certainly has the advantage that it would lead to a considerable simplification and would reduce agricultural expenditure substantially once compensation payments were phased out. Although such a radical reform may be appealing from an economist's point of view, it would imply a number ...[+++]

Die opties omvatten meestal afschaffing van de steunprijzen dan wel verlaging ervan tot het niveau van de wereldmarktprijzen; (gedeeltelijke of volledige) inkomenscompensatie via directe betalingen; afschaffing van de quota en van de andere maatregelen ter regulering van het aanbod; directe betalingen ter ondersteuning van de inkomens en betalingen voor dienstverlening op milieugebied op een nationale basis, al dan niet medegefinancierd door de Gemeenschap. Deze optie heeft zeker het voordeel dat ze zou resulteren in een sterk vereenvoudigd systeem en dat de landbouwuitgaven na geleidelijke afschaffing van de compensatiebedragen aanzienlijk lager zouden liggen. Hoewel een dergelijke radicale hervorming vanuit het standpunt van economen a ...[+++]


w