Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aircraft body
Assess manufacture of aircraft
Body examined by medicolegal authority
Body identified by dental examination
Check aircraft cargo before loading
Conduct quality assurance checks on aircraft cargo
Examination of body site
Examine aircraft cargo for damage
Examine aircraft manufacturing
Examine aircraft's body
Examine manufacture of aircraft
Fuselage
Inspect aircraft cargo for damage
Inspect aircraft manufacturing
Inspect aircraft's body
Look over aircraft's body
Scrutinise aircraft's body
Wide body aircraft
Wide fuselage aircraft
Wide-bodied aircraft
Widebody aircraft

Vertaling van "Examine aircraft's body " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
examine aircraft's body | look over aircraft's body | inspect aircraft's body | scrutinise aircraft's body

romp van vliegtuigen inspecteren


examine aircraft manufacturing | examine manufacture of aircraft | assess manufacture of aircraft | inspect aircraft manufacturing

productie van vliegtuigen controleren


examine aircraft cargo for damage | inspect aircraft cargo for damage | check aircraft cargo before loading | conduct quality assurance checks on aircraft cargo

kwaliteitscontroles op vracht van vliegtuigen uitvoeren


wide body aircraft | wide fuselage aircraft | wide-bodied aircraft

breedrompvliegtuig | groot vliegtuig


wide-bodied aircraft | widebody aircraft

mammoetvliegtuig




Body examined by medicolegal authority

lichaam onderzocht door gemeentelijke lijkschouwer


Body identified by dental examination

lichaam geïdentificeerd door middel van gebitsonderzoek




Abnormal findings on examination of other body fluids, substances and tissues, without diagnosis

afwijkende bevindingen bij onderzoek van overige lichaamsvloeistoffen, stoffen en weefsels, zonder diagnose
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The available measures may if necessary include the withdrawal of marginally compliant aircraft. Member States, or airport managing bodies, as appropriate, may offer economic incentives to encourage aircraft operators to use less noisy aircraft during the transitional period referred to in point (4) of Article 2.

De beschikbare maatregelen kunnen, indien nodig, het uit dienst nemen van marginaal conforme luchtvaartuigen omvatten. lidstaten of luchthavenbeheerinstanties kunnen, al naar het geval, financiële prikkels bieden om exploitanten van luchtvaartuigen aan te moedigen minder luidruchtige luchtvaartuigen te gebruiken gedurende de in artikel 2, punt 4, bedoelde overgangsperiode.


The available measures may if necessary include the withdrawal of marginally compliant aircraft. Member States, or airport managing bodies, as appropriate, may offer economic incentives to encourage aircraft operators to use less noisy aircraft during the transitional period referred to in point (4) of Article 2.

De beschikbare maatregelen kunnen, indien nodig, het uit dienst nemen van marginaal conforme luchtvaartuigen omvatten. lidstaten of luchthavenbeheerinstanties kunnen, al naar het geval, financiële prikkels bieden om exploitanten van luchtvaartuigen aan te moedigen minder luidruchtige luchtvaartuigen te gebruiken gedurende de in artikel 2, punt 4, bedoelde overgangsperiode.


Notified bodies should examine the requirements regarding design and construction and the ESHR prior to examining the general requirements set out in Part I of Annex 1 to Directive 90/385/EEC, in Part A of Annex I to Directive 93/42/EEC and in Part A of Annex I to Directive 98/79/EC.

Aangemelde instanties onderzoeken of de eisen betreffende het ontwerp en de constructie, alsook de essentiële voorschriften inzake veiligheid en gezondheid zijn nageleefd, alvorens te onderzoeken of aan de algemene eisen van deel I van bijlage 1 bij Richtlijn 90/385/EEG, deel I van bijlage I bij Richtlijn 93/42/EEG en deel A van bijlage I bij Richtlijn 98/79/EG is voldaan.


Where the manufacturer has applied for a design dossier examination or for a type examination (hereinafter jointly referred to as ‘product assessment’), notified bodies should verify the conformity of the device under all product related aspects referred to in Directive 90/385/EEC, Directive 93/42/EEC and Directive 98/79/EC for detecting any non-compliance of the device and should apply Annex I.

Ingeval de fabrikant een aanvraag heeft ingediend voor een onderzoek van het dossier met betrekking tot het ontwerp of voor een typeonderzoek (hierna gezamenlijk „productbeoordeling” genoemd), zouden de aangemelde instanties om alle tekortkomingen van het hulpmiddel vast te stellen de conformiteit van het hulpmiddel voor alle met het product verband houdende aspecten als bedoeld in de Richtlijnen 90/385/EEG, 93/42/EEG en 98/79/EG moeten controleren, en zouden zij bijlage I moeten toepassen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Notwithstanding paragraph (c), ratings on aircraft other than large aircraft may also be granted, subject to satisfactory completion of the relevant category B1, B2 or C aircraft type examination and demonstration of practical experience on the aircraft type, unless the Agency has determined that the aircraft is complex, where paragraph (c) approved type training is required.

Ongeacht paragraaf c) mogen ook bevoegdverklaringen worden toegestaan op luchtvaartuigen anders dan grote luchtvaartuigen, mits het relevante examen voor categorie B1-, B2- of C-luchtvaartuigtype op bevredigende wijze wordt voltooid en praktische ervaring op het luchtvaartuigtype wordt aangetoond, tenzij het Agentschap bepaald heeft dat het luchtvaartuig complex is en dat de goedgekeurde typetraining overeenkomstig paragraaf c) vereist is.


In order to maintain a high uniform level of aviation safety in Europe, it is necessary to maintain the current requirements and procedures on the continuing airworthiness of aircraft and aeronautical products, parts and appliances and on the approval of organisations and personnel involved in these tasks, in particular in relation to the training, examination, knowledge and experience requirements for the issuance of aircraft maintenance licenses for aircraft not involved in commercial air transport.

Om een hoog uniform niveau van luchtvaartveiligheid in Europa te behouden, moeten de huidige eisen en procedures betreffende de permanente luchtwaardigheid van luchtvaartuigen en luchtvaartproducten, -onderdelen en -uitrustingsstukken, en betreffende de goedkeuring van bij voornoemde taken betrokken organisaties en personen, in stand worden gehouden, met name wat betreft de opleidings-, examinerings-, kennis- en ervaringsvereisten voor de afgifte van onderhoudslicenties voor luchtvaartuigen die niet voor commercieel luchtvervoer worden gebruikt.


In the case of a category C rating on aircraft other than large aircraft, for a person qualified by holding an academic degree as specified in point 66.A.30 (a) 5, the first relevant aircraft type examination shall be at the category B1 or B2 level.

In het geval van een categorie C-bevoegdverklaring voor andere dan grote luchtvaartuigen voor iemand met een academische opleiding zoals uiteengezet in punt 66.A.30 (a), onder 5, betreft het eerste relevante examen voor luchtvaartuigtypen de typen op categorie B1- of B2-niveau.


3. The Joint Supervisory Body shall be competent to examine questions relating to implementation and interpretation in connection with Europol’s activities as regards the processing and use of personal data, to examine questions relating to checks carried out independently by the national supervisory bodies of the Member States or relating to the exercise of the right of access, and to draw up harmonised proposals for common solutions to existing problems.

3. Het gemeenschappelijk controleorgaan is bevoegd een onderzoek in te stellen naar toepassings- of interpretatiekwesties in verband met de werkzaamheden van Europol op het gebied van het verwerken en gebruiken van persoonsgegevens, naar kwesties in verband met de door de nationale controleorganen van de lidstaten onafhankelijk uitgevoerde controles of in verband met de uitoefening van het recht op kennisneming, alsook om geharmoniseerde voorstellen uit te werken voor gemeenschappelijke oplossingen voor bestaande problemen.


(c) "ramp inspection" means the examination of third-country aircraft in accordance with Annex II.

c) "platforminspectie": onderzoek volgens de bepalingen van bijlage II van luchtvaartuigen uit derde landen,


It also covers an examination of the feasibility of introducing an aircraft noise certification scheme, which will be better adapted to modern aircraft and the operational procedures they use as well as the issue of transitional rules for phase-out of aircraft.

Het programma voorziet ook in een onderzoek naar de haalbaarheid van de invoering van een geluidscertificeringsprogramma voor vliegtuigen, dat beter is aangepast aan moderne vliegtuigen en de operationele procedures waar zij gebruik van maken, alsmede in de uitvaardiging van overgangsregels voor de geleidelijke buitenbedrijfstelling van vliegtuigen.


w