Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A laboratory-based science
Alcoholic hallucinosis
Assess students' preliminary learning experiences
Assesses students' preliminary learning experiences
Assessing students' preliminary learning experiences
Based on experience
CBL
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Computer based learning
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Empiric
Experience-based learning
Experiential learning
Gauge students' preliminary learning experiences
Jealousy
Laboratory-based learning
Laboratory-based sciences
Laboratory-based skills
Lack of learning and play experience
Learning by doing
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Standards for web-based e-learning
WBL
Work-based learning
Workplace learning
Workplace-based learning

Traduction de «Experience-based learning » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
experience-based learning | experiential learning | learning by doing

ervaringsleren


work-based learning | workplace learning | workplace-based learning | WBL [Abbr.]

werkplekleren


a laboratory-based science | laboratory-based skills | laboratory-based learning | laboratory-based sciences

laboratoriumgebaseerde wetenschappen


computer based learning | CBL [Abbr.]

computerondersteund leren


assesses students' preliminary learning experiences | assessing students' preliminary learning experiences | assess students' preliminary learning experiences | gauge students' preliminary learning experiences

voorafgaande leerervaringen van studenten beoordelen | voorafgaande leerervaringen van studenten evalueren


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Lack of learning and play experience

gebrek aan leer- en speelervaring


standards for web-based e-learning

standaarden voor CBT | standaarden voor online leren | standaarden en specificaties voor de communicatie tussen clientinhoud en het hostsysteem | standaarden voor webgebaseerd online leren


empiric | based on experience

empirisch | wat op waarneming berust
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Action learning and experience-based learning are alternative approaches to learning that may increase the ability to retain knowledge and are more helpful in developing practical skills as opposed to expertise in a particular subject.

Praktijk- en ervaringsgerichte leermethoden zijn alternatieve benaderingen die het vermogen om kennis te behouden kunnen vergroten en de ontwikkeling van praktische vaardigheden beter ondersteunen, in tegenstelling tot deskundigheid op een bepaald gebied.


VET providers should use experience-based learning and expose learners to non-routine work and non-typical situations.

Aanbieders van beroepsonderwijs en –opleiding moeten gebruik maken van ervaringsleren en moeten lerenden blootstellen aan afwisselend werk en atypische situaties.


Facilitate and stimulate the involvement of entrepreneurs in the learning process, as well as draw on past graduates’ experience, for example by inviting entrepreneurs into education and training institutions to discuss their experiences with students, teachers and trainers or by providing opportunities for work-based learning, traineeships and apprenticeships.

de betrokkenheid van ondernemers bij het leerproces te faciliteren en te stimuleren, en de ervaring van afgestudeerden te benutten, bijvoorbeeld door ondernemers naar onderwijs- en opleidingsinstellingen uit te nodigen om hun ervaringen met studenten, leerkrachten en opleiders te bespreken of door mogelijkheden inzake werkplekleren, stages en leerlingplaatsen te bieden.


Project- and problem-based learning, on-the-job experiences or community service learning increase young people's motivation, put subject content into context, and offer opportunities for the development of social, civic, and entrepreneurship competences. Science, technologies, engineering and mathematics (STEM) education is more effective when linked to economic, environmental and social challenges or to arts and design, demonstrating its relevance for daily life.

Door project- en probleemgebaseerd leren, ervaring op de werkplek of leren tijdens gemeenschapsdienst raken jongeren meer gemotiveerd, wordt de inhoud van vakken in de juiste context geplaatst en worden kansen geboden voor de ontwikkeling van sociale, burgerschaps- en ondernemerscompetenties Het onderwijs in STEM-vakken (wetenschap, technologie, techniek en wiskunde) is effectiever wanneer het is gekoppeld aan economische, sociale en milieu-uitdagingen of aan kunst en ontwerp, waardoor de relevantie ervan voor het dagelijkse leven wordt aangetoond


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– Knowledge Alliances between, in particular, higher education institutions and the world of work promoting creativity, innovation, experience-based education and entrepreneurship by offering relevant learning opportunities, including developing new curricula and training methods;

– kennisallianties tussen met name instellingen voor hoger onderwijs en de arbeidsmarkt die creativiteit, innovatie, op ervaring gebaseerd onderwijs en ondernemerschap bevorderen door relevante leermogelijkheden aan te bieden, met inbegrip van de ontwikkeling van nieuwe lesprogramma's en leermethoden;


5. Stresses the need to provide a rights-based and gender-sensitive learning environment for all learners, both in terms of curriculum and pedagogy, in which children (girls in particular) can learn about their rights and experience democratic processes in schools and in informal learning environments; considers that this type of learning should pay special attention to gender equality, non-discrimination and European citizenship;

5. benadrukt dat het nodig is te zorgen voor een op rechten gebaseerde en genderbewuste leeromgeving voor alle leerders, zowel op het vlak van onderwijsprogramma als pedagogie, waarbinnen kinderen (en met name meisjes) kunnen leren over hun rechten en ervaringen kunnen opdoen met democratische processen in scholen en informele leeromgevingen; is van mening dat in het kader van dit soort leren bijzondere aandacht dient te worden besteed aan de gelijkheid van vrouwen en mannen, non-discriminatie en Europees burgerschap;


26. Stresses that more efforts should go into sharing experiences of democratic reforms, drawing on the rich experience that European countries have in the process of establishing and protecting democratic regimes based on respect for fundamental values and the rule of law, especially by Member States who could build both on their experience of EU integration and on their close relations with EaP countries, while acknowledging the specificities of individual countries, highlighting the expected mutual benefits and reaching a balance between conditionality and solidarity, also in the interests of the EU's own further development; suggest ...[+++]

26. benadrukt dat er meer moet worden ingezet op het uitwisselen van ervaringen met democratische hervormingen, waarbij wordt geput uit de ruime ervaring van de Europese landen met het opzetten en beschermen van democratische stelsels die stoelen op eerbied voor de fundamentele waarden en de rechtsstaat, in het bijzonder door de lidstaten die uit zowel hun ervaring met de EU-integratie als hun nauwe betrekkingen met de landen van het Oostelijk Partnerschap kunnen putten, waarbij de eigenheden van de individuele landen moeten worden erkend, de verwachte wederzijdse voordelen in de verf moeten worden gezet en een evenwicht tussen condition ...[+++]


– We Greens have supported the text because paragraph 99 (on private/capital-funded systems) was deleted, and because the rest of the text has taken some positive Green points on board. For instance, measures concerning the retirement age should be based on the needs of the persons concerned; periods spent working, learning, caring or volunteering are complementary and provide valuable experience at all ages; there is a need to combat age discrimination and to set country specific targets for access to training and lifelong learning ...[+++]

− (EN) Wij groenen hebben de tekst gesteund omdat paragraaf 99 (over door privékapitaal gefinancierde stelsels) is geschrapt en omdat in de rest van de tekst enkele positieve punten van de groenen zijn verwerkt, bijvoorbeeld dat maatregelen ten aanzien van de pensioenleeftijd eigenlijk gebaseerd moeten zijn op de behoeften van de betrokken personen, dat perioden die aan werk, scholing, zorg of vrijwilligerswerk worden besteed elkaar aanvullen en waardevolle ervaring opleveren voor mensen van alle leeftijden, dat leeftijdsdiscriminatie moet worden bestreden en dat landspecifieke doelen moeten worden bepaald voor beschikbaarheid van opleiding en levenlang leren voo ...[+++]


Moreover, the EQF shifts the focus away from the approach based on learning inputs, such as the length of a learning experience or the type of institution, to a learning outcomes-based approach.

Daarnaast verlegt het EKK zijn aandacht van de benadering die gebaseerd is op leerinvoer, zoals de duur van de onderwijservaring of de soort instelling, naar een benadering die gebaseerd is op leerresultaten.


Such partnerships could also be helpful in introducing experience-based learning methods, encouraging experimentation and adapting curricula.

Deze partnerschappen kunnen ook nuttig zijn om methodes van ervarend leren in te voeren, het experimenteren aan te moedigen en de curricula aan te passen.


w