Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arranging auditions
Audit
Auditing
Auditing
Book auditions
Compliance audit
Conformity audit
External audit
External audit phases
External auditing
External auditing
Financial audit
Financial auditing
Independent external auditing
Organise auditioning
Organise auditions
Performance audit
Performance auditing
Regularity audit
Regularity audit
Regularity auditing
Sound financial management audit
VFM
Value for money audit
Value-for-money audit

Traduction de «External auditing » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


external audit (nom neutre) | external auditing (nom neutre)

externe audit (nom masculin)




independent external auditing

onafhankelijke externe controle


performance audit [ performance auditing | sound financial management audit | value for money audit | value-for-money audit | VFM ]

prestatiecontrole [ doelmatigheidsaudit | doelmatigheidscontrole | prestatieaudit | prestatie-audit | VFM-audit ]


auditing

verificatie van de rekeningen [ controle van de rekeningen ]


financial audit [ financial auditing | regularity audit | regularity auditing ]

financiële audit [ rechtmatigheidscontrole | rechtmatigheidsonderzoek ]


book auditions | organise auditioning | arranging auditions | organise auditions

audities organiseren


compliance audit (nom neutre) | conformity audit (nom neutre) | regularity audit (nom neutre)

conformiteitsaudit (nom masculin) | overeenstemmingsaudit (nom masculin)


audit (nom neutre) | auditing (nom neutre)

audit (nom masculin)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
be subject to an independent external audit, performed in accordance with internationally accepted auditing standards by an audit service functionally independent of the entity or person concerned;

zich te onderwerpen aan onafhankelijke externe accountantscontrole, uitgevoerd volgens internationaal aanvaarde controlenormen door een instantie die functioneel onafhankelijk is van de betrokken entiteit of persoon;


29. Takes the view that there should be clear demarcation between the audit services and non-audit services that an audit firm provides to a customer, with a view to avoiding conflicts of interest as referred to in Article 22(2) of Directive 2006/43/EC and in accordance with codes of auditing practice; points out that this could restrict ‘lowballing’, the practice of offering cut-price auditing with a view to then offsetting the lower price by charging for additional services; takes the view, therefore, that the demarcation must apply to all firms and their clients; calls on the Commission, with reference to the 2002 Recommendations o ...[+++]

29. is van mening dat er een scheidslijn moet worden getrokken tussen de auditdiensten en niet-auditdiensten die een auditkantoor aan een cliënt levert, en wel met het oog op het voorkomen van belangenconflicten als bedoeld in artikel 22, lid 2, van Richtlijn 2006/43/EG en in overeenstemming met de gedragscode van de beroepsgroep; wijst erop dat aldus de kunstmatige verlaging van de prijzen van het auditkantoor („low balling”), in de hoop de lagere prijs te compenseren met het in rekening brengen van aanvullende diensten, kan worden beperkt; is derhalve van mening dat de scheiding dient te gelden voor alle auditkantoren en hun cliënten; verzoekt de Commissie onder verwijzing naar de aanbevelingen van 2002 inzake de met de wettelijke control ...[+++]


- accountability, independent internal and external audits (which are facilitated by the publication of reports on the use of public funds; efficient, effective external auditing; auditees taking into account the reports and recommendations of external audit bodies; taking suitable steps to remedy any deficiencies identified, and continuous monitoring of the implementation of the auditors’ recommendations).

- verantwoordingsplicht, onafhankelijke interne en externe controle (de bewerkstelliging hiervan wordt gediend door het openbaar maken van rapportages en verslagen over de besteding van overheidsgelden; een doelmatig en doeltreffend functionerende externe accountantscontrole; de inachtneming van de verslagen en adviezen van onafhankelijke, externe controle-instanties door de gecontroleerde instellingen; het treffen van de juiste maatregelen ter correctie van de blootgelegde gebreken; voortdurend bijhouden of de adviezen van de controleurs worden opgevolgd).


While Serbia is still at the early stages in the introduction of good practices in public internal financial control and external audit, some progress can be reported with the establishment of financial control Central Harmonisation Unit and the first audit of the state accounts by the State Audit Institution.

Hoewel Servië nog in de beginfase verkeert wat de invoering van goede werkmethoden voor de interne financiële controle bij de overheid en externe audit betreft, kan enige vooruitgang worden gemeld: er is een centrale harmonisatie-eenheid voor financiële controle opgericht en de nationale rekenkamer heeft de eerste audit van de staatsrekeningen verricht.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The External Audit Law, which would bring external audits into line with relevant international standards, has not been adopted.

De wet inzake externe audit, die de regeling voor externe audits in overeenstemming brengt met de internationale normen, is nog niet goedgekeurd.


5. The independent external audit referred to in Article 56(1)(d) of the Financial Regulation shall be at least performed by an audit service functionally independent of the entity to which the Commission entrusts implementation tasks and shall perform its duties in accordance with internationally accepted auditing standards’.

5. De in artikel 56, lid 1, onder d), van het Financieel Reglement bedoelde onafhankelijke externe controle wordt ten minste verricht door een controledienst die functioneel onafhankelijk is van de entiteit waaraan de Commissie uitvoeringstaken toevertrouwt, en die zijn taken overeenkomstig internationaal aanvaarde normen voor accountantsonderzoek uitoefent”.


In particular, the acquis requires the existence of effective and transparent financial management and control systems as well as functionally independent internal audit systems; an independent external audit of the public internal financial control systems in the public sector (Supreme Audit Institution); an appropriate financial control mechanism for EU funds; and the administrative capacity to give effective and equivalent protection to EC financial interests.

Het acquis verlangt met name het bestaan van effectieve en transparante systemen voor financiële controle en beheer, alsmede operationeel onafhankelijke systemen voor interne boekhoudkundige controle; een onafhankelijk systeem voor de externe boekhoudkundige controle van de systemen voor interne financiële controle in de publieke sector (rekenkamer), goede mechanismen voor de financiële controle in verband met EU-fondsen en voldoende bestuurlijke capaciteit om de financiële belangen van de EU goed te beschermen.


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament's administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; instructs its Bureau to ensure that Parliament's implementating rules of the Financial Regulation include a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and properly regulated; recalls the remarks by the Court of Auditors that the differing audit procedures employed by the various auditors mean t ...[+++]

43. wijst erop dat er sprake is van een spanningsveld tussen de noodzaak enerzijds een scheiding aan te brengen tussen de verantwoordelijkheden van de administratie van het Parlement en die van de fracties en anderzijds het Financieel Reglement dat niet uitdrukkelijk voorziet in een dergelijke scheiding; gelast zijn Bureau ervoor te zorgen dat in de uitvoeringsregels van het Financieel Reglement een bepaling wordt opgenomen waarin de specifieke status van de fracties wordt vastgelegd, zodat hun bijzondere verantwoordelijkheden helder en correct kunnen worden geregeld door het Bureau van het Parlement; herinnert aan de opmerkingen van de Rekenkamer dat het feit dat de diverse controleurs uiteenlopende controleprocedures hanteren, betekent ...[+++]


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament's administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; instructs its Bureau to ensure that Parliament's implementating rules of the Financial Regulation include a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and properly regulated; recalls the remarks by the Court of Auditors that the differing audit procedures employed by the various auditors mean t ...[+++]

43. wijst erop dat er sprake is van een spanningsveld tussen de noodzaak enerzijds een scheiding aan te brengen tussen de verantwoordelijkheden van de administratie van het Parlement en die van de fracties en anderzijds het Financieel Reglement dat niet uitdrukkelijk voorziet in een dergelijke scheiding; gelast zijn Bureau ervoor te zorgen dat in de uitvoeringsregels van het Financieel Reglement een bepaling wordt opgenomen waarin de specifieke status van de fracties wordt vastgelegd, zodat hun bijzondere verantwoordelijkheden helder en correct kunnen worden geregeld door het Bureau van het Parlement; herinnert aan de opmerkingen van de Rekenkamer dat het feit dat de diverse controleurs uiteenlopende controleprocedures hanteren, betekent ...[+++]


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament’s administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; asks the Commission to include, in its proposal for implementation rules to the Financial Regulation, a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and properly regulated; recalls the remarks by the Court of Auditors that the differing audit procedures employed by the various auditors mean t ...[+++]

43. wijst erop dat er sprake is van een spanningsveld tussen de noodzaak enerzijds een scheiding aan te brengen tussen de verantwoordelijkheden van de administratie van het Parlement en die van de fracties en anderzijds het Financieel Reglement dat niet uitdrukkelijk voorziet in een dergelijke scheiding; verzoekt de Commissie in haar voorstel inzake uitvoeringsregels voor het Financieel Reglement een bepaling op te nemen waarin de specifieke status van de fracties wordt vastgelegd, zodat hun bijzondere verantwoordelijkheden helder en correct kunnen worden geregeld; herinnert aan de opmerkingen van de Rekenkamer dat het feit dat de diverse controleurs uiteenlopende controleprocedures hanteren, betekent dat de efficiëntie bij de beoordeling ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'External auditing' ->

Date index: 2023-07-16
w