Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ASCII-file conversion
Data conversion for export
Data conversion for import
Export format conversion
File conversion for data import
File conversion for export
Import format conversion

Traduction de «File conversion for export » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
data conversion for export | export format conversion | file conversion for export

bestandsconversie voor export


data conversion for import | file conversion for data import | import format conversion

bestandsconversie voor import


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
When the price comparison requires a conversion of currencies, such conversion shall be made using the rate of exchange on the date of sale, except that when a sale of foreign currency on forward markets is directly linked to the export sale involved the rate of exchange in the forward sale shall be used.

Wanneer ten behoeve van de prijsvergelijking valuta dienen te worden omgerekend, wordt daarvoor de wisselkoers op de datum van verkoop gebruikt. Is de verkoop van vreemde valuta op de termijnmarkt rechtstreeks aan de betrokken verkoop voor uitvoer gekoppeld, dan dient de bij de termijnverkoop gebruikte wisselkoers te worden toegepast.


119. Commends the Commission on its publication in June 2013 of the ICT (information and communication technologies) Sector Guide on Implementing the UN Guiding Principles on Business and Human Rights; remains concerned, however, at the trade in products and services aimed at denying internet access, enabling mass surveillance and monitoring of internet traffic and mobile communications, filtering search results or intruding on private conversations; draws attention to the Commission communication of 24 April 2014 entitled ‘The ...[+++]

119. uit zijn waardering voor het feit dat de Commissie in juni 2013 de ICT-sectorgids over de uitvoering van de VN-richtsnoeren inzake bedrijfsleven en mensenrechten heeft gepubliceerd; blijft echter bezorgd over de handel in producten en diensten die dienen om de toegang tot het internet te blokkeren of de massabewaking en -monitoring van internetverkeer en mobiele communicatie, het filteren van zoekresultaten of de inmenging in privégesprekken mogelijk maken; herinnert aan de mededeling van de Commissie van 24 april 2014 met als ...[+++]


I. whereas the international arms trade is considered by Transparency International to be one of the three most corrupt businesses in the world; whereas investigations by the Bonn International Conversion Centre have revealed that in Germany in 2011, for example, 5 149 of the 17 568 arms export licences issued, or just under 30 %, for export to 76 countries, allegedly violated one or more of the eight criteria;

I. overwegende dat de internationale wapenhandel door Transparancy International wordt beschouwd als een van de drie meest corrupte sectoren ter wereld; overwegende dat onderzoek van het Internationales Konversionszentrum Bonn heeft aangetoond dat bijvoorbeeld Duitsland in 2011 van de 17 568 verleende vergunningen voor de uitvoer van wapengoederen naar 76 verschillende landen kennelijk in 5 149 oftewel 30% van de gevallen niet heeft voldaan aan een of meer van de acht criteria;


39. Considers that the effective global control of arms exports can only be achieved by an international arms trade control regime and calls, therefore, upon Member States to promote stringent international rules on arms exports in view of the 2006 UN Review Conference on Small Arms and to work towards a legally binding, international Arms Trade Treaty, including measures for the conversion and restructuring of enterprises producin ...[+++]

39. is van mening dat een doeltreffende mondiale wapenexportcontrole alleen mogelijk is met een internationale regulering van de controle op de wapenhandel en verzoekt de lidstaten bijgevolg in de aanloop naar de VN-toetsingsconferentie inzake handwapens van 2006 hun steun te geven aan strenge internationale regels inzake wapenexport en te werken aan een wettelijk bindend internationaal verdrag inzake wapenhandel, waarin maatregelen moeten worden opgenomen voor de conversie en herstructurering ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
38. Considers that the effective global control of arms exports can only be achieved by an international arms trade control regime and calls, therefore, upon Member States to promote stringent international rules on arms exports in view of the 2006 UN Review Conference on Small Arms and to work towards a legally binding, international Arms Trade Treaty, including measures for the conversion and restructuring of enterprises producin ...[+++]

38. is van mening dat een doeltreffende mondiale wapenexportcontrole alleen mogelijk is met een internationale regulering van de controle op de wapenhandel en verzoekt de lidstaten bijgevolg in de aanloop naar de VN-toetsingsconferentie inzake handwapens van 2006 hun steun te geven aan strenge internationale regels inzake wapenexport en te werken aan een wettelijk bindend internationaal verdrag inzake wapenhandel, waarin maatregelen moeten worden opgenomen voor de conversie en herstructurering ...[+++]


Reduction of the institutional support price from €632/t to €421 in two steps over three years Reduction of the minimum price for sugar beet from € 43.6/t to € 27.4 in two steps over three years Abolishing public intervention, replaced by a private storage scheme Reduction of EU production quota by 2.8 million t (from 17.4 mio t to 14.6 mio t) over four years Reduction of subsidised exports by 2 mio t (from 2.4 mio t to 0.4 mio t) New, decoupled payment for sugar beet farmers to partially compensate (60%) income losses Quotas transferable between operators of different Memb ...[+++]

Verlaging van de institutionele ondersteuningsprijs van 632 euro/t naar 421 euro/t in twee fasen, over drie jaar Vermindering van de minimumprijs voor suikerbieten van 43,6 euro/t naar 27,4 euro/t in twee fasen, over drie jaar Afschaffing van de openbare interventie die wordt vervangen door een regeling inzake particuliere opslag Verlaging van de EU-productiequota met 2,8 miljoen ton (van 17,4 naar 14,6 miljoen ton) over vier jaar Verlaging van de gesubsidieerde uitvoer met 2 miljoen ton (van 2,4 naar 0,4 miljoen ton) Nieuwe, losgekoppelde betalingen aan suikerbietentelers, als gedeeltelijke compensatie (60%) voor het inkomensverlies Tus ...[+++]


By adopting these acts, it will be possible for firms to profit from the advantages of the Community trade mark through the Madrid Protocol and vice versa by allowing Community trade mark applicants and holders of such trade marks to apply for international protection of their trade marks through the filing of an international application under the Madrid Protocol and, conversely, holders of international registrations under the Ma ...[+++]

Door de aanneming van deze besluiten zullen ondernemingen kunnen profiteren van de voordelen van het Gemeenschapsmerk via het Protocol van Madrid en vice versa doordat aanvragers van het Gemeenschapsmerk en houders van deze merken het recht hebben internationale bescherming van hun merk aan te vragen door de indiening van een internationale aanvraag in de zin van het Procotol van Madrid en omgekeerd de houders van een internationale inschrijving overeenkomstig het Protocol van Madrid bescherming van hun merk op grond van het stelsel van het Gemeenschapsmerk kunnen aanvragen.


After a brief examination of the proposal for a directive concerning cocoa and chocolate products intended for human consumption, the Council agreed to continue its work on this file once the Commission presents the awaited study on the impact of the proposal on the cocoa-exporting countries.

Na een korte bespreking van het voorstel voor een richtlijn over cacao en chocoladeproducten kwam de Raad overeen zijn besprekingen terzake voort te zetten zodra de Commissie de verwachte studie over het effect van het voorstel op de cacao-exporterende landen voorlegt.


9. These goals could be achieved through measures such as: - development, in the framework of existing mechanisms, of an open, stable and substantial relationship of dialogue and partnership between the Union and Russia in the field of security, including relevant aspects of disarmament, non-proliferation, arms export controls and conflict prevention and management; - examination with Russia of the feasibility of joint initiatives on issues of common interest in the field of security and disarmament and on new challenges (such as pre ...[+++]

9. Deze doelstellingen kunnen verwezenlijkt worden door maatregelen zoals : - het in het kader van het bestaand instrumentarium ontwikkelen van een open, stabiele en substantiële dialoog en partnerschapsrelatie tussen de Unie en Rusland op het gebied van de veiligheid, met inbegrip van relevante aspecten op het gebied van ontwapening, non- proliferatie, controle op wapenuitvoer ; conflictpreventie en - beheersing ; - bestudering, met Rusland, van de haalbaarheid van gezamenlijke initiatieven inzake aangelegenheden van wederzijds belang op het gebied van veiligheid en ontwapening en inzake nieuwe uitdagingen (zoals de preventie van ille ...[+++]


In Art. 4(6), it is stated that aid in the form of credit facilities for the building or conversion of vessels complying with the OECD Understanding on Export Credits for Ships shall not be counted as aid under the ceiling.

In artikel 4, lid 6, wordt gesteld dat steun in de vorm van kredietfaciliteiten voor de bouw of verbouwing van schepen die voldoen aan de OESO-Overeenkomst inzake Exportkredieten voor schepen, voor het plafond niet wordt meegerekend.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'File conversion for export' ->

Date index: 2022-11-03
w