Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Capital markets
Finance adviser
Financial Services Regulator
Financial activity
Financial broker
Financial market
Financial services
Financial services adviser
Financial services manager
Financial services sales agent
IFSC
IFSRA
International Financial Service Centre
International Financial Services Centre
International financial market
Investment broker
Irish Financial Services Regulatory Authority
Junior stock broker
Management of financial circumstance
Offer banking services
Offer economic services
Offer financial services
Post office banking
Post office financial services
Postal-cheque service
Securities broker
Securities market

Traduction de «Financial services » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Financial Services Regulator | Irish Financial Services Regulatory Authority | IFSRA [Abbr.]

IFSRA [Abbr.]




financial services sales agent | investment broker | junior stock broker | securities broker

bankmedewerker effectenadministratie | bankmedewerkster effectenadministratie | effectenmakelaar | effectenverkoopster


DG Financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union | Directorate-General for Financial Stability, Financial Services and Capital Markets Union

DG Financiële Stabiliteit, Financiële Diensten en Kapitaalmarktenunie | directoraat-generaal Financiële Stabiliteit, Financiële Diensten en Kapitaalmarktenunie


post office financial services [ postal-cheque service | post office banking ]

financiële dienst van de post [ postgirodienst | uitoefening van het bankbedrijf door de post ]


finance adviser | financial services manager | financial broker | financial services adviser

effectenmakelaar | hypotheekadviseur | financieel makelaar | hypotheekmakelaar


International Financial Service Centre | International Financial Services Centre | IFSC [Abbr.]

IFSC [Abbr.]


offer economic services | offer banking services | offer financial services

financiële diensten aanbieden


Management of financial circumstance

management van financiën


financial market [ financial activity | international financial market | securities market | International financial market(STW) | capital markets(UNBIS) ]

geldmarkt [ financiële activiteit | internationale geldmarkt ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
i. to achieve an agreement that contains an ambitious yet balanced annex covering the provision of all types of financial services, in particular banking and insurance, that goes beyond the GATS annex on Financial Services and that fosters long-term sustainable growth in line with Europe 2020 Strategy goals; to aim at reinforcing the stability of the financial system and single financial institutions, guaranteeing full consistency with the post-crisis regulatory environment, and guaranteeing fair competition between financial services providers; to achieve an agreement that brings value and protection to European consumers in the form ...[+++]

i. tot een overeenkomst te komen die een ambitieuze maar evenwichtige bijlage bevat met betrekking tot de verlening van alle soorten financiële diensten, met name bankieren en verzekeringen, die verder gaat dan de GATS-bijlage met betrekking tot financiële diensten en die duurzame groei op de lange termijn bevordert, in overeenstemming met de doelstellingen van de Europa 2020-strategie; zich te richten op versterking van de stabiliteit van het financiële stelsel en afzonderlijke financiële instellingen, met garantie van volledige consistentie met het regelgevingskader van na de crisis en met garantie van eerlijke concurrentie tussen aan ...[+++]


i. to urge the negotiating parties to establish regulatory disciplines in the area of financial services going beyond the WTO’s GATS Annex on Financial Services, which already covers all TiSA parties as WTO members, as well as deeper commitments going beyond the sui generis Understanding on Commitments in Financial Services, which is not mandatory for WTO members and therefore only covers a very limited set of TiSA parties; to aim at including in the chapter of TiSA on financial services a prudential carve-out building on the version agreed in the Canada-EU Trade Agreement which steps up the carve-out laid down in Article 2(a) of the GA ...[+++]

i. bij de onderhandelende partijen aan te dringen op het vaststellen van regels op het gebied van financiële diensten die verdergaan dan de GATS-bijlage van de WTO betreffende financiële diensten, die reeds door alle TiSA-partijen is ondertekend in hun hoedanigheid als leden van de WTO, alsook op hardere verbintenissen die verdergaan dan het unieke Memorandum van overeenstemming inzake verbintenissen betreffende financiële diensten, dat voor WTO-leden niet bindend is en derhalve slechts op een zeer beperkt aantal TiSA-partijen van toepassing is; te trachten om in het TiSA-hoofdstuk inzake financiële diensten een prudentiële uitzonderingsbepaling op te nemen die voortbouwt op de in de handelsovereenkomst tussen Canada en de EU overe ...[+++]


13. Stresses that, for the creation of an internal market for financial services for consumers and SMEs, the establishment of Community-wide competition and cross-border provision of financial services are among the basic preconditions; points out that lower prices, more choice and greater quality are what mainly follow from healthy competition between financial services providers; stresses that financial services directives favouring SMEs bring benefits only if there is effective competition between retail financial service providers;

13. benadrukt dat het scheppen van communicatie concurrentie op niveau en een grensoverschrijdend aanbod van financiële diensten tot de eerste vereisten behoren voor het scheppen van een interne markt voor financiële diensten voor consumenten en het MKB; herinnert eraan dat gezonde concurrentie tussen aanbieders van financiële diensten leidt tot lagere prijzen, meer keus en betere kwaliteit; benadrukt dat op het MKB gerichte richtlijnen inzake financiële diensten alleen voordelen opleveren indien er sprake is van daadwerkelijke concurrentie tussen retailaanbieders van dat soort diensten;


22. Recognises the great importance of financial service intermediaries (agents and brokers), in providing financial services from other Member States to consumers and SMEs; calls on the Commission to ensure a framework that will strengthen that industrial sector; reiterates that any framework for that sector must follow the principle 'same business, same risks, same rules', while avoiding an ill-adapted 'one-size-fits-all' approach; stresses that any provision for intermediaries must ensure legal certainty for agents and brokers, as well as the protection of consumers, for example from dubious sales practices; emphasises, furthermor ...[+++]

22. erkent de grote betekenis van financiële tussenpersonen (agenten en makelaars), bij het verlenen van financiële diensten uit andere lidstaten aan consumenten en het MKB; verzoekt de Commissie voor een kader te zorgen dat deze bedrijfstak sterker maakt; herhaalt dat ieder kader voor deze sector zich naar het principe "gelijke zaak, gelijk risico, gelijke regels" moet richten, en dat een slecht gedifferentieerde, alles over één kam scherende benadering moet worden vermeden; beklemtoont dat elke bepaling voor tussenpersonen agenten en makelaars juridische zekerheid moet garanderen en de bescherming van consumenten moet waarborgen, bi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. notes that too many EU citizens are excluded from basic financial services; concludes that well-functioning basic financial services should remain available and affordable to every EU citizen; asks the Commission to conduct a study on the accessibility of services such as bank accounts, cash machines, payment cards, and low-cost loans, and to promote best practices and experiences developed by financial institutions in providing such basic services;

32. merkt op dat te veel EU-burgers zijn uitgesloten van financiële basisvoorzieningen; komt tot de slotsom dat goed functionerende financiële basisdiensten voor elke Europese burger beschikbaar en betaalbaar moeten blijven; verzoekt de Commissie een studie te verrichten naar de toegankelijkheid van diensten als bankrekeningen, betaalautomaten, betaalkaarten en leningen tegen lage kosten en de beste praktijken en ervaringen te verbreiden die financiële instellingen bij de verlening van dergelijke basisdiensten hebben ontwikkeld;


Building on the Commission's White Paper on Financial Services, the results of the Commission's sector inquiry into retail banking and the interim report on business insurance, the Green Paper on Retail Financial Services sets out the overarching objectives of the Commission’s policy in the area of retail financial services, presents in more detail the actions necessary to bring the benefits of integrated EU financial market to users, and requests feedback from stakeholders on the direction being taken.

Het Groenboek bouwt voort op het Witboek over financiële diensten van de Commissie, de resultaten van het onderzoek van de Commissie naar de sector retailbanking, en het tussentijds verslag over verzekeringen voor bedrijven. Het geeft de algemene doelstellingen van het beleid van de Commissie op het terrein van financiële diensten voor consumenten aan, beschrijft meer gedetailleerd welke acties noodzakelijk zijn om de gebruikers in staat te stellen te profiteren van een geïntegreerde financiële EU-markt, en nodigt alle betrokken parti ...[+++]


AGREES that, in conformity with the Council's Rules of Procedure and the relevant European Council's decisions, the format for meeting of the Ecofin Council will be Ministers accompanied by a delegation of 3 persons in the meeting room; AGREES that the Presidency may reflect on possibilities to ensure confidential deliberation in the context of the Ecofin Council; INVITES the EFC and the EPC, while respecting the Council's Rules of Procedure and the respective roles of the Coreper and the Commission, to ensure better coordination of their work. AGREES to monitor closely developments in risk capital financing and innovation through the following steps: Member States are invited to report on the national environments for risk capital in the ...[+++]

KOMT OVEREEN dat, overeenkomstig het reglement van orde van de Raad en de besluiten van de Europese Raad in dezen, de samenstelling voor de bijeenkomsten van de Raad Ecofin zal bestaan uit de ministers, vergezeld door een delegatie van drie personen in de vergaderzaal; KOMT OVEREEN dat het voorzitterschap mogelijkheden mag overwegen om de vertrouwelijkheid van de beraadslagingen in het kader van de Raad Ecofin te waarborgen; VERZOEKT het EFC en het EPC om hun werk beter te coördineren, onder naleving van het reglement van orde van de Raad en met inachtneming van de rol van het Coreper en de Commissie; KOMT OVEREEN de ontwikkelingen in de financiering met risicokapitaal en in innovatie op de voet te volgen en neemt daartoe de volgende sta ...[+++]


The Financial Services Committee (FSC) was set up on 18 February 2003 by the Ecofin Council with a mandate to provide for cross-sectoral strategic reflection separate from the legislative process; to help to define the medium- and long-term strategy for financial services issues; to consider sensitive short-term issues; to assess progress and implementation; and to provide political advice and oversight on both internal issues (e.g. single market, including implementation of the Financial Services Action Plan) and external issues (e.g. WTO).

Het Comité Financiële Diensten (CFD) is op 18 februari 2003 door de Raad Ecofin opgericht en heeft de volgende taken gekregen: los van het wetgevingsproces, een sectoroverschrijdende strategische reflectie voeren, meehelpen met het vaststellen van de middellange- en langetermijnstrategie op het gebied van financiële diensten, nadenken over gevoelige kortetermijnkwesties, evalueren van de vorderingen en de uitvoering, beleidsadvies verstrekken en overzicht houden over zowel interne kwesties (bv. de interne markt, inclusief de uitvoering van het Actieplan financiële diensten) als externe kwesties (bv. de WTO).


The aim of the proposal is to ensure a high level of protection for consumers of retail financial services (e.g. insurance, banking and investment services) marketed by telephone, by electronic means such as the Internet or by mail, so as to encourage consumer confidence in such services and provide financial service suppliers with a clearly defined legal framework valid for distance selling throughout the Single Market without hindrance.

Het voorstel beoogt een hoog beschermingsniveau te garanderen voor de consumenten die per telefoon, elektronisch - bijvoorbeeld via het Internet, of via de post individuele financiële diensten (zoals bancaire, verzekerings- en investeringsdiensten) aankopen; het doel is het vertrouwen van de consumenten in dergelijke diensten te versterken en de leveranciers van financiële diensten een duidelijk wettelijk kader te bieden dat geldig is voor verkoop op afstand zonder belemmeringen in de hele interne markt.


These include: * the refusal of financial service providers to sell financial services to non-residents * limits imposed by host Member States on the range of services that can be offered (e.g. one Member State does not allow interest-bearing current accounts) * poor quality of service * lack of information and professional advice (particularly concerning the banking sector) * fraudulent activities of unregulated intermediaries (who often charge excessive fees and offer poor information concerning the products they sell) * difficulties in the enforcement of contracts (both national and cross-border) and interpretation of contracts * lack ...[+++]

Deze omvatten: * weigering van verstrekkers van financiële diensten om financiële diensten te verkopen aan niet-ingezetenen; * door Lid-Staten voor ontvangst voorgeschreven grenzen voor het gamma diensten dat mag worden aangeboden (bij voorbeeld verbiedt een Lid-Staat rente op lopende rekeningen); * matige kwaliteit van de dienstverlening; * gebrek aan informatie en professioneel advies (met name betreffende de bancaire sector); * frauduleuze activiteiten van niet-erkende tussenpersonen (die dikwijls buitensporig hoge commissies h ...[+++]


w