34. Encourages Member States to integrate ICT competences, digital literacy, entrepreneurship and transversal key competences such as commu
nication in foreign languages and competences for personal fulfilment and development, active citizenship, creativity, cultural awareness and intercultural understanding, as well
as key competences relating to environment, climate change and susta
inable development, into all levels of educationa
...[+++]l systems; stresses in this regard the importance of promoting and recognising both ‘hard’ and ‘soft’ skills to improve people's employment opportunities; points to the usefulness of the ability to communicate in foreign languages, and supports language learning and the development of language teaching; 34. moedigt de lidstaten ertoe aan ICT-vaardigheden, digitale geletterdheid, ondernemerschap en transversale sleutelcompetenties zoals communiceren in vreemde talen en competenties voor persoonlijke verwezenlijking en ontwikkeling, actief burgerschap, creativiteit, cultureel bewustzijn en interculturele vaardigheden, alsook sleutelcompetentie
s op het gebied van milieu, klimaatverandering en duurzame ontwikkeling op alle niveaus van de opleidingsstelsels op te nemen; benadrukt dat het in dit verband belangrijk is dat zowel „harde” als „zachte” competenties worden erkend en gestimuleerd om de mogelijkheden van mensen op de arbeidsmarkt te
...[+++] verbeteren; wijst erop hoe nuttig het is in vreemde talen te kunnen communiceren, en ondersteunt het leren van talen en de ontwikkeling van talenonderwijs;