Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cost of shipment
Delivery at port of shipment
Delivery free at destination
Fob delivery
Fob price
Free at port of landing
Free at port of shipment
Free enterprise zones
Free port
Free ports
Free zone
Free-on-board price
Freight rate
Freight tariff rate
Port of loading
Port of shipment
Transport rate

Vertaling van "Free at port shipment " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




free-on-board price [ delivery at port of shipment | fob delivery | fob price ]

prijs vrij aan boord [ FOB | fob-fase | fob-levering | fob-prijs ]


free zone [ free port | Free enterprise zones(ECLAS) | free ports(UNBIS) ]

vrije zone [ vrije haven | vrijhaven ]


port of loading | port of shipment

haven van lading | laadhaven


freight rate [ cost of shipment | delivery free at destination | freight tariff rate | transport rate ]

vracht [ ex kaai | goederentarief | vervoerkosten | verzendkosten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When the adjustment is made, account shall be taken in particular of the difference in the cost of transporting the goods between the port of shipment and the port of destination and between the port of shipment and Rotterdam.

Bij de aanpassing wordt vooral rekening gehouden met de verschillen tussen de vrachtkosten van de haven van verscheping tot de haven van bestemming enerzijds, en van de haven van verscheping tot Rotterdam anderzijds.


When the adjustment is made, account shall be taken in particular of the difference in the cost of transporting the goods between the port of shipment and the port of destination and between the port of shipment and Amsterdam.

Bij de aanpassing wordt vooral rekening gehouden met de verschillen tussen de vrachtkosten van de haven van verscheping tot de haven van bestemming enerzijds en van de haven van verscheping tot Amsterdam anderzijds.


While some Member States have thorough, well-functioning inspection systems targeting either illegal waste shipments in ports or on the sites of waste producers and collectors, others lag behind.

Hoewel sommige lidstaten over grondige, goed functionerende controlesystemen beschikken die zich ofwel op illegale afvaltransporten in havens richten of op de locaties van afvalproducenten en –inzamelaars, zijn andere lidstaten minder vergevorderd.


The opening hours of customs offices at Belgium’s larger ports do not respect this agreement for trade in goods with member countries of the European Free Trade Agreement, even though Belgium, and in particular the port of Antwerp, is a port of entry to the European Union for goods from these countries.

Het blijkt evenwel dat de openingsuren van de douanekantoren van de grote Belgische havens niet in overeenstemming zijn met dit protocol wat betreft het goederenverkeer met de EVA-landen, ofschoon België en met name de haven van Antwerpen een toegangspoort tot de Unie is voor goederen uit die landen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Block 16 (See Annex II, Part 2, point 5): This block can be used by any person involved in a shipment (notifier or the competent authority of dispatch, as appropriate, consignee, any competent authority, carrier) in specific cases where more detailed information is required by national legislation concerning a particular item (for example, information on the port where a transfer to another transport mode occur ...[+++]

Vak 16 (zie bijlage II, deel 2, punt 5): Dit vak kan door iedere bij een overbrenging betrokken persoon (kennisgever of bevoegde autoriteit van verzending, al naargelang het geval, ontvanger, bevoegde autoriteit, vervoerder) in specifieke gevallen worden gebruikt als op grond van nationale wetgeving over een bepaald aspect gedetailleerder informatie verlangd wordt (bijvoorbeeld informatie over de haven waar het afval op een andere vervoerswijze wordt overgeladen, het aantal containers en de identificatienummers daarvan, of aanvullend bewijs of extra stempels waaruit blijkt dat door de bevoegde autoriteiten toestemming is verleend voor de ...[+++]


The European Union (EU) has a system to supervise and control shipments of waste within its borders and with the countries of the European Free Trade Association (EFTA), the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) and non-EU countries that have signed the Basel Convention

De Europese Unie (EU) heeft een stelsel voor het toezicht en de controle op overbrenging van afvalstoffen binnen haar grenzen en met landen van de Europese Vrijhandelsassociatie (EVA), de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) en niet-EU-landen die het Verdrag van Bazel hebben getekend.


The competent authorities of the Member States should verify that each shipment is covered by a valid licence prior to releasing the shipment covered by that licence for free circulation in the Community.

De bevoegde autoriteiten van de lidstaten moeten voor iedere zending, alvorens deze vrij te geven voor vrij verkeer binnen de Gemeenschap, nagaan of daarvoor een geldige vergunning is afgegeven.


In the light of intensifying competition between ports, the Green Paper puts forward "possible future policies which should help increase port efficiency and improve port and maritime infrastructure by integrating ports into the multi-modal trans-European network and which should also meet the Community's responsibilities under the Treaty to ensure free and fair competition in the port sector".

In het licht van een steeds scherpere concurrentie tussen de havens draagt het Groenboek "mogelijkheden" aan "voor toekomstig beleid, dat gericht is op de integratie van de havens in het multimodale trans-Europees vervoernetwerk en daardoor bijdraagt tot de verhoging van de efficiëntie in de havens en tot verbetering van de haven- en maritieme infrastructuur, en dat beantwoordt aan de krachtens het Verdrag op de Gemeenschap rustende verplichting om te zorgen voor een vrije en eerlijke mededinging in de havensector".


This Green Paper, which will be followed up at a conference next year, is intended to launch a wide-ranging debate on individual port issues and possible future policies which should help to increase efficiency, improve port and maritime infrastructure by integrating ports into the multimodal transport system and meet the Treaty obligations of free and fair competition in the port sector.

Dit Groenboek, dat een vervolg moet krijgen met een volgend jaar te houden conferentie, is bedoeld om een brede discussie op gang te brengen over een aantal onderwerpen op havengebied en over beleidsinitiatieven ter bevordering van de efficiëntie en verbetering van de haven- en maritieme infrastructuur, door de integratie van havens in het multimodale vervoersysteem. Hierdoor moeten de uit het Verdrag voortvloeiende verplichtingen inzake vrije en eerlijke concurrentie voor de havensector een concrete invulling krijgen.


2. The Council agreed to double the tax-free allowance on goods bought in tax-free shops by passengers travelling from one Community port or airport to another.

Tot die datum blijft het maximum dus 45 ecu. 2. Het plafond van de maxima voor aankopen die gedaan worden in de belastingvrije winkels van de Gemeenschap door reizigers die van een haven of een luchthaven van de Gemeenschap naar een andere haven of luchthaven van de Gemeenschap reizen, is verdubbeld en wordt van 45 nu 90 ecu.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Free at port shipment' ->

Date index: 2024-04-20
w