Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodate cargo in freight transport vehicle
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Control freight-related financial documentation
Country in transition
Develop and maintain freight rate databases
Economy in transition
Fire on aircraft while in transit
Freight in transit
Gage for transit vehicles
Gauge for transit vehicles
Good in transit
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control
Keep and update freight rate databases
Keep databases of freight rates
Maintain freight rate databases
Manage freight-related financial documentation
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Position cargo in freight transport vehicle
Transit gage
Transit gauge
Transit-gage
Transit-gauge
Transition economy

Traduction de «Freight in transit » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
freight in transit | good in transit

goed in doorvoer | transietgoed


ensure cargo is positioned correctly in freight transport vehicle | position cargo in freight transport vehicle | accommodate cargo in freight transport vehicle | ensure freight is positioned correctly in cargo transport vehicle

cargo in vrachtvoertuigen plaatsen | lading in vrachtvoertuigen plaatsen


develop and maintain freight rate databases | keep and update freight rate databases | keep databases of freight rates | maintain freight rate databases

databanken over vrachttarieven beheren


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

centrale(elektronische)beheersing van het goederenvervoer


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

toezicht houden op vrachtgerelateerde financiële documentatie


Docker/freight handler

dokwerker en/of vrachtafhandelaar


gage for transit vehicles | gauge for transit vehicles | transit gage | transit gauge | transit-gage | transit-gauge

internationaal omgrenzingsprofiel | transietprofiel | transietprofiel voor voertuigen


transition economy [ country in transition | economy in transition ]

overgangseconomie [ economie in een overgangsstadium | landen in een overgangsfase | overgang naar een markteconomie ]


Cap polyposis (CP) is characterised by multiple inflammatory polyps that predominantly affect the rectosigmoid area and manifest primarily as rectal bleeding with abnormal transit, constipation or diarrhoea. To date, around 67 cases have been describ

cap polyposis


Fire on aircraft while in transit

brand op luchtvaartuig tijdens transit
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This revised European Port Policy covers the trans-European transport network seaports, which account for 96% of freight and 93% of passengers transiting through ports in the Union.

De herziening van het Europees havenbeleid heeft betrekking op de zeehavens van het trans-Europees vervoersnet, dat goed is voor 96 % van de door Europese havens verwerkte goederen en 93 % van alle havenpassagiers in de Unie.


20. Recalls that the Marco Polo programme aims to free Europe’s roads of an annual volume of 20 billion tonne-kilometres of freight, the equivalent of more than 700 000 trucks a year travelling between Paris and Berlin, by freight transfer to other modes; notes its importance for a transition to a low-carbon economy, a transition which will require considerable and well coordinated funding; recalls further that in a programme budget for 2007-2013 of €450 million, social and environmental benefits equivalent to approximately €10 are ...[+++]

20. herinnert eraan dat het programma Marco Polo tot doel heeft het vrachtvervoer over de wegen in Europa per jaar met een volume van 20 miljard tonkilometers te verminderen, equivalent aan ruim 700 000 vrachtwagens per jaar die heen en weer reizen tussen Parijs en Berlijn, door het vrachtvervoer via andere modaliteiten te laten plaatsvinden; wijst op het belang van dit programma voor een koolstofarme economie, die alleen verwezenlijkt kan worden met behulp van aanzienlijke en goed gecoördineerde financiering; herinnert er verder aan dat met een programmabegroting voor 2007-2013 van € 450 miljoen, sociale en milieuvoordelen worden verwezenlijkt ter hoogte van circa € 10 voor elke bestede euro en dat er op het niveau van de lidstaten geen ...[+++]


47. Stresses that it is important to enhance the Baltic Sea Region's transport capacity towards the east, in particular in order to promote transport interoperability, especially for railways, and to speed up freight transit at the borders of the European Union;

47. wijst met nadruk op de noodzaak tot verbetering van de transportcapaciteit van het Oostzeegebied in oostelijke richting, met name om de transportinteroperabiliteit te verbeteren – in het bijzonder wat spoorverbindingen betreft – en tot versnelling van het vrachtvervoer aan de grenzen van de Europese Unie;


For public freight transport services, a transitional period of three years will assist the phasing out of compensation not authorised by the Commission in accordance with Articles 73, 86, 87 and 88 of the Treaty.

Een overgangsperiode van drie jaar maakt het gemakkelijker om, voor openbare goederenvervoersdiensten de compensaties waarvoor de Commissie geen toestemming heeft verleend op grond van de artikelen 73, 86, 87 en 88 van het Verdrag geleidelijk af te schaffen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For the purpose of drawing up the list of Community airports as referred to in Article 3(2) and for the transitional period referred to in Article 3(4), one passenger unit is equivalent to either one passenger or 90 kilograms of freight and mail.

Voor berekeningsdoeleinden wordt met betrekking tot het opstellen van de in artikel 3, lid 2, en voor de overgangsperiode in artikel 3, lid 4, genoemde lijst van communautaire luchthavens één passagierseenheid beschouwd als gelijk aan één passagier of aan 90 kg vracht en post.


After this transitional period, the Trans-European Rail Freight Network should cover the entire European rail network and the railway undertakings should be granted rights of access thereto for international freight transport.

Na deze overgangsperiode dient het trans-Europees netwerk voor goederenvervoer per spoor het gehele Europese spoorwegnet te omvatten en dienen de spoorwegondernemingen daartoe toegang te verkrijgen voor het internationaal goederenvervoer.


114. Calls on the Commission, firstly, to ensure that in the road haulage sector new Member States actually apply the Community's employment, social and fiscal legislation and, secondly, to submit to Parliament and the Council proposals on how to prevent disruption of the market in the European Union and in the candidate countries owing to differences in wage costs and non-wage labour costs that are likely to persist; takes the view that consideration should be given to whether transitional arrangements might be suitable and appropriate both for the European Union and for the individual Member States as from the date of accession; if n ...[+++]

114. verzoekt de Commissie om in de eerste plaats in het goederenvervoer over de weg ervoor te zorgen dat na toetreding van een bepaald kandidaatland in dat land de communautaire voorschriften op het gebied van het arbeidsrecht, sociaal recht en belasting- en premierecht ook daadwerkelijk worden toegepast en in de tweede plaats aan het Parlement en de Raad voorstellen voor te leggen over de vraag hoe bij de waarschijnlijk aanwezig blijvende verschillen in de loonkosten en secundaire loonkosten op het tijdstip van toetreding kan worden voorkomen dat verstoringen van de markt in de EU en de toetredende landen ontstaan; daarbij dient ook d ...[+++]


Whatever the mode of operation, railway undertakings within the scope of Article 2 shall be granted, on equitable conditions, the access that they are seeking only to the Trans-European Rail Freight Network defined in Article 10a and in Annex I for a transitional period of five years after the entry into force of this Directive for the purpose of operating international freight services.

Ongeacht hun exploitatiewijze krijgen spoorwegondernemingen die onder de werkingssfeer van artikel 2 vallen, onder billijke voorwaarden voor een overgangstermijn van vijf jaar na inwerkingtreding van deze richtlijn uitsluitend de door hen verlangde toegang tot het in artikel 10 bis en bijlage I gedefinieerde trans-Europese netwerk voor goederenvervoer per spoor met het oog op de exploitatie van internationaal goederenvervoer.


He proposes a transitional period of 5 years for the liberalisation of international freight services, adding that the Member States must have liberalised the entire national and international network for freight 5 years after the entry into force of the directive.

Er worden vijf overgangsjaren voorgesteld om het internationaal goederenvervoer te liberaliseren. Vijf jaar na de inwerkingtreding van de richtlijn zouden de lidstaten dan over moeten gaan tot openstelling van het gehele nationale en internationale netwerk voor het goederenvervoer.


In the analysis of the results, the geographic position of each Member State should be taken into account; for example on islands there is usually less freight transit by road.

Bij de analyse van de resultaten moet rekening worden gehouden met de geografische ligging van elke lidstaat; zo vindt op eilanden meestal minder goederentransit over de weg plaats.


w