Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Berth for oil-fuel bunkering
Bunker fuel
Bunker oil
Fuel-oil bunkering port
Jetty for oil-fuel bunkering
Oil-fuel bunkering port
Wharf for oil-fuel bunkering

Traduction de «Fuel-oil bunkering port » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fuel-oil bunkering port | oil-fuel bunkering port

oliehaven


berth for oil-fuel bunkering | jetty for oil-fuel bunkering | wharf for oil-fuel bunkering

bunkerstation voor olie


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Bunkers Convention was adopted under the auspices of the International Maritime Organisation (IMO) to ensure adequate, prompt and effective compensation for those who suffer damage caused by spills of oil carried as fuel in ships’ bunkers.

Het Bunkerolieverdrag werd aangenomen onder auspiciën van de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) om passende, snelle en doeltreffende schadeloosstelling te waarborgen van personen die schade ondervinden wanneer als brandstof in scheepsbunkers vervoerde olie in zee terechtkomt.


[16] The bunker delivery note includes the name and IMO number of the ship receiving the fuel, the port of bunkering, the marine bunker supplier contact information, fuel quantity and density.

[16] Op de brandstofleveringsnota staat het volgende vermeld: naam en IMO-nummer van het schip dat de brandstof ontvangt, de laadhaven, de contactinformatie van de leverancier van de mariene brandstof, de hoeveelheid en de dichtheid van de brandstof.


Specific actions until 2016 Regulatory framework 2014: Adopt proposal for emission limits for new engines (Commission) 2015/16: Explore further emission limits for existing engines (Commission) 2014: Amend the rules[24] to allow the transportation of LNG (UN-ECE, Member States and Commission) Making infrastructure ready for LNG use 2014: Deploy the EU’s alternative fuel strategy, including adoption of technical standards for inland waterway LNG bunkering and use of LNG as a fuel (Member States and sector, in particular ...[+++]

Specifieke acties tot 2016 Regelgevingskader 2014: goedkeuring van voorstel voor emissiegrenswaarden voor nieuwe motoren (door de Commissie) 2015/16: verder onderzoek naar emissiegrenswaarden voor bestaande motoren (door de Commissie) 2014: wijziging van de voorschriften om vervoer van lng[24] mogelijk te maken (door de VN-ECE, de lidstaten en de Commissie) De infrastructuur gereedmaken voor lng-gebruik 2014: uitvoering van de EU-strategie voor alternatieve brandstoffen, met inbegrip van de goedkeuring van technische normen voor het bunkeren van lng voor de binnenvaart en het gebruik van lng als brandstof (door de lidstaten en de sector, ...[+++]


In addition, ships carrying oil or oil fuel, as defined in Annex I of Marpol, in bulk or bunkering oil fuel are required, before loading, to be provided with a “material safety data sheet” in accordance with the IMO's Maritime Safety Committee (MSC) resolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for Marpol Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)).

Schepen die olie of brandstofolie, als omschreven in bijlage I bij het Marpol-verdrag, in bulk vervoeren of stookolie bunkeren, moeten vóór het laden worden voorzien van een „material safety data sheet” overeenkomstig de resolutie „Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for MARPOL Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)) van de Maritieme Veiligheidscommissie van de IMO.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Under EU law (Council Decision 2002/762/EC and Article 4 TEU), EU Member States are obliged to ratify the convention, which aims to ensure proper compensation for those suffering damage caused by oil spills, when the oil is carried as fuel in ships' bunkers.

Naar EU-recht (Beschikking 2002/762/EG van de Raad en artikel 4 VEU) zijn de lidstaten van de EU verplicht het verdrag te ratificeren; dit verdrag beoogt passende schadeloosstelling te waarborgen van hen die schade ondervinden wanneer als brandstof in scheepsbunkers vervoerde olie in zee terechtkomt.


In addition, the Council extended the list of conventions for which port state control has to be performed, by adding two conventions, namely the conventions on the control of harmful anti-fouling systems on ships and on civil liability for bunker oil pollution damage; this should contribute to further enhancing environmental protection in EU ports. Generally, the wording of the draft directive has been aligned more closely with the text of the Convention.

Daarnaast heeft de Raad de lijst met verdragen waarvoor havenstaatcontrole dient plaats te vinden, met twee verdragen uitgebreid: het Internationaal Verdrag inzake de beperking van schadelijke aangroeiwerende verfsystemen op schepen en het Internationaal Verdrag inzake de wettelijke aansprakelijkheid voor schade door verontreiniging door bunkerolie; daarmee moet worden bijgedragen aan een verdere versterking van de milieubescherming in EU-havens. In het algemeen is de tekst van de ontwerprichtlijn nauwer aangepast aan die van het verdrag.


Both SBI and Bominflot are active in the physical supply of bunker fuels to seagoing ships, the supply of lubricating oils and marine gasoil as well as the trading of bunker fuel and lubricating oils.

SBI en Bominflot zijn beiden actief in de fysieke levering van bunkerbrandstof aan zeeschepen, de levering van smeermiddelen en gasolie voor de scheepvaart, alsmede in de handel van bunkerbrandstof en smeermiddelen.


Exploration for, or extraction of, oil, gas, coal or other solid fuels, as well as ports and airports

Bepalingen betreffende de exploratie en de winning van aardolie, gas, steenkool en andere vaste brandstoffen en betreffende havens en luchthavens


The Convention, adopted on 23 March 2001 during a diplomatic Conference of the International Maritime Organisation (IMO) , aims at ensuring adequate, prompt and effective compensation of persons who suffer damage caused by oil spills from fuel carried in ships' bunkers.

Het verdrag is op 23 maart 2001 aangenomen tijdens een diplomatieke conferentie van de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) om een passende, snelle, en doeltreffende schadeloosstelling te waarborgen van personen die schade ondervinden wanneer als brandstof in scheepsbunkers vervoerde olie in zee terechtkomt.


remove existing derogations relating to marine gas oil; give effect to the 1,5% sulphur limit applying within SOx emission control areas agreed through the International Maritime Organization; apply the same limit to all passenger ships operating on regular services to or from Community ports; require ships at berth in Community ports to use fuel containing no more than 0,1% sulphur; provide for the use of approved abatement technologies as an alternative to low-sulphur fuel.

de bestaande afwijkingen voor gasolie voor de zeescheepvaart intrekken; de in de beheersgebieden voor SOx-emissie geldende zwavelgrenswaarde van 1,5%, die via de Internationale Maritieme Organisatie is overeengekomen, toepassen; dezelfde grenswaarde toepassen voor alle passagiersschepen op geregelde diensten naar of vanuit havens in de Gemeenschap; schepen op hun ligplaats in havens in de Gemeenschap verplichten om brandstof met maximum 0,1% zwavel te gebruiken; voorzien in het gebruik van beproefde emissiereductietechnologieën als alternatief voor laagzwavelige brandstoffen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Fuel-oil bunkering port' ->

Date index: 2022-07-30
w