Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Analysis results recording
Analysis using chromatography
Analysis using vapourisation
Approve results of biomedical analysis
Automatic gas analyser
Chromatography of gas
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Clinically validate resluts of biomedical analysis
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Document analysis results
Expired gas analysis
Gas analysis apparatus
Gas analysis result
Gas chromatography
Jealousy
Oxygen uptake by expired gas analysis at rest
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Record analysis results
Recording analysis results
Validate biomedical analysis results
Validate results of biomedical analyses

Traduction de «Gas analysis result » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Oxygen uptake by expired gas analysis at rest

bepalen van zuurstofopname door analyse van uitgeademde gassen in rust


Oxygen uptake by expired gas analysis at rest and with exercise

bepalen van zuurstofopname door analyse van uitgeademde gassen in rust en tijdens inspanning




analysis using chromatography | chromatography of gas | analysis using vapourisation | gas chromatography

gaschromatografie


automatic gas analyser | gas analysis apparatus

gasanalyseapparaat | gasanalysetoestel




analysis results recording | recording analysis results | document analysis results | record analysis results

resultaten van het onderzoek documenteren | resultaten van het onderzoek vastleggen | resultaten van de analyse documenteren | resultaten van de analyse vastleggen


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


clinically validate resluts of biomedical analysis | validate results of biomedical analyses | approve results of biomedical analysis | validate biomedical analysis results

resultaten van biomedische analyses valideren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. The methodology shall be applied to the cost-benefit analysis under all subsequent ten-year network development plans for electricity or gas developed by the ENTSOs for Electricity or Gas pursuant Article 8 of Regulation (EC) 714/2009 and Regulation (EC) 715/2009, and the main results of the cost-benefit analysis in relevant scenarios must be included in the consultation process and final reporting of the ten-year network development plans.

7. De methoden worden gebruikt voor de kosten-batenanalyse voor alle daaropvolgende tienjarige netwerkontwikkelingsplannen voor elektriciteit en gas uitgewerkt door het ENTSB 's voor elektriciteit en gas overeenkomstig artikel 8 van Verordening (EG) nr. 714/2009 en Verordening (EG) nr. 715/2009, en de voornaamste resultaten van de kosten-batenanalyses voor de desbetreffende scenario's dienen onderdeel uit te maken van het raadplegingsproces en de definitieve verslaglegging over de tienjarige netwerkontwikkelingsplannen.


5. For electricity and gas projects falling under the categories set out in points 1 and 2 of Annex II, the Agency shall submit, within two months from the date of receipt of the proposed lists of projects of common interest set out in the first subparagraph of paragraph 4, an opinion to the Commission on the proposed lists of projects of common interest, in particular taking into account the consistent application of the criteria set out in across the Groups, and the results of the analysis carried out by the ENTSOs for Electricity and Gas in accordance with point 2.6 of Annex III. The Commission shall finalise the list of projects of ...[+++]

5. Bij elektriciteits- en gasprojecten die vallen binnen de in bijlage II, onder punt 1 en 2, genoemde categorieën, brengt het Agentschap binnen een termijn van twee maanden na de datum van ontvangst van de voorgestelde lijst van projecten van gemeenschappelijk belang, als bedoeld in lid 4, eerste alinea, advies uit bij de Commissie over de voorgestelde lijst van projecten van gemeenschappelijk belang, waarbij met name rekening is gehouden met de samenhangende toepassing over de Groepen heen van de criteria van Artikel 4 en met de resultaten van de door de ENTSB's voor elektriciteit en gas overeenkomstig punt 2(6) van bijlage III ui ...[+++]


5. For electricity and gas projects falling under the categories set out in points 1 and 2 of Annex II, the Agency shall submit, within two months from the date of receipt of the proposed lists of projects of common interest set out in the first subparagraph of paragraph 4, an opinion to the Commission on the proposed lists of projects of common interest, in particular taking into account the consistent application of the criteria set out in across the Groups, and the results of the analysis carried out by the ENTSOs for Electricity and Gas in accordance with point 2.6 of Annex III.

5. Bij elektriciteits- en gasprojecten die vallen binnen de in bijlage II, onder punt 1 en 2, genoemde categorieën, brengt het Agentschap binnen een termijn van twee maanden na de datum van ontvangst van de voorgestelde lijst van projecten van gemeenschappelijk belang, als bedoeld in lid 4, eerste alinea, advies uit bij de Commissie over de voorgestelde lijst van projecten van gemeenschappelijk belang, waarbij met name rekening is gehouden met de samenhangende toepassing over de Groepen heen van de criteria van Artikel 4 en met de resultaten van de door de ENTSB's voor elektriciteit en gas overeenkomstig punt 2(6) van bijlage III ui ...[+++]


On that occasion, it requested the Commission to consider the negative consequences for competition which, it claimed, would be brought about as a result of the French State’s shareholding in EDF and GDF Suez, particularly on the Belgian markets for gas and electricity. In July 2009, the Commission replied to ABCTA that its observations would be taken into account in the analysis of the merger at issue.

Zij heeft de Commissie bij die gelegenheid eveneens verzocht om een onderzoek in te stellen naar de negatieve gevolgen die de aanwezigheid van de Franse Staat in het aandeelhouderschap van EDF en GDF Suez volgens haar zou hebben voor de mededinging, met name op de Belgische gas- en elektriciteitsmarkt (3) De Commissie heeft haar in juli 2009 geantwoord dat zij bij de analyse van de betrokken concentratie rekening zou houden met haar opmerkingen (4)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Calls for energy efficiency to be the priority in future climate-policy measures; acknowledges that, according to the Commission’s 2050 Roadmap, if the EU delivers on its current policies, in particular achieving the energy-efficiency objective of 20% by 2020, this would enable it to reduce its emissions internally by 25% or more by 2020; notes that according to the Commission analysis this reduction level would still be on the cost-effective path towards the long-term target of a 80-95% reduction in greenhouse gas emissions over 1990 levels and that a less ambitious approach would result ...[+++]

19. roept op om energiebesparing te maken tot de prioriteit bij toekomstige klimaatmaatregelen; neemt kennis van de routekaart 2050 van de Commissie waarin staat dat, als de EU haar huidige beleid met succes uitvoert, met name de verwezenlijking van de energie-efficiëntiedoelstelling van 20% in 2020, de emissies tot 2020 intern met 25% of meer zouden kunnen worden verminderd; merkt op dat dit reductieniveau volgens de analyse van de Commissie nog steeds op het kosteneffectieve pad ligt naar een op de lange termijn nagestreefde reductie van de broeikasgase ...[+++]


69. Calls for energy efficiency to be the priority in future climate-policy measures; acknowledges that, according to the Commission’s 2050 Roadmap, if the EU delivers on its current policies, in particular achieving the energy-efficiency objective of 20% by 2020, this would enable it to reduce its emissions internally by 25% or more by 2020; notes that, according to the Commission’s analysis, this reduction level would still be on the cost-effective path towards the long-term target of a 80-95% reduction in greenhouse gas emissions over 1990 levels and that a less ambitious approach would result ...[+++]

69. roept op om energiebesparing te maken tot de prioriteit bij toekomstige klimaatmaatregelen; neemt kennis van de routekaart 2050 van de Commissie waarin staat dat, als de EU haar huidige beleid met succes uitvoert, met name de verwezenlijking van de energie-efficiëntiedoelstelling van 20% in 2020, de emissies tot 2020 intern met 25% of meer zouden kunnen worden verminderd; merkt op dat dit reductieniveau volgens de analyse van de Commissie nog steeds op het kosteneffectieve pad ligt naar een op de lange termijn nagestreefde reductie van de broeikasgase ...[+++]


a report on the implementation by the Member States of the internal market of gas and electricity as well as the results of an enquiry of the state of competition in these two sectors; a Plan of for Priority Interconnections in the electricity and gas networks of the Member States so that a European grid becomes a reality; proposals to promote sustainable power generation from fossil fuels; a roadmap and other initiatives to promote renewables, notably biofuels for transport; an analysis of the situation of nuclear energy in E ...[+++]

een verslag over de toepassing door de lidstaten van de interne gas- en elektriciteitsmarkt en de resultaten van een onderzoek naar het concurrentievermogen in deze twee sectoren; een plan voor prioritaire interconnecties in de elektriciteits- en gasnetwerken van de lidstaten, zodat een Europees netwerk een realiteit wordt; voorstellen om de duurzame opwekking van energie uit fossiele brandstoffen te promoten; een stappenplan en andere initiatieven om hernieuwbare energiebronnen te promoten, met name biobrandstoffen voor vervoer; een ...[+++]


(b) the analysis undertaken of the effect on competition and the effective functioning of the internal gas market resulting from the grant of the exemption.

b) de analyse van de gevolgen ten aanzien van de mededinging en de efficiënte werking van de interne gasmarkt die het verlenen van de ontheffing met zich brengt.


It considers that preparation for future work should be based on and include analysis and assessment to define policies and measures to reduce and limit greenhouse gas emissions and on a study of their environmental and economic impact and their results at various dates, such as 2005, 2010 and 2020.

Hij vindt tevens dat ter voorbereiding van de toekomstige werkzaamheden een analyse en een evaluatie moeten plaatsvinden om een beleid en maatregelen ter beperking en vermindering van de emissies van broeikasgassen te bepalen, evenals een onderzoek naar de milieu-effecten en economische effecten ervan en naar de te verwachten resultaten aan het einde van de verschillende termijnen (2005, 2010, 2020).


Furthermore, an analysis is recommended of the costs and benefits of creating more underground storage capacity to cope with the increased gas demand, reduced flexibility resulting from declining EU internal production and increased external dependence.

Voorts wordt een analyse aanbevolen van de kosten en baten van het creëren van extra ondergrondse opslagcapaciteit om het hoofd te kunnen bieden aan de toegenomen vraag, de verminderde flexibiliteit als gevolg van de dalende produktie binnen de EU en de toegenomen afhankelijkheid van externe bronnen.


w