Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply decision making within social work
Apply decision-making within social work
Decide within social work
General social services
General social work
General social work agencies
Higher education social work teacher
Medical social work
Perform street intervention in social-work
Perform street interventions in social work
Perform street-intervention in social-work
Social case work
Social caseworker
Social work
Social work lector
Social work lecturer
University social work and social policy lecturer

Vertaling van "General social work " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
general social work agencies

instellingen van algemeen maatschappelijk werk | instellingen voor het algemeen maatschappelijk werk


general social services | general social work

algemeen maatschappelijk werk | AMW [Abbr.]


Social work/counseling surveillance

surveillance van maatschappelijk werk/counselen


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk


perform street interventions in social work | perform street-intervention in social-work | perform street intervention in social-work | perform street interventions in social work

interventies op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij sociaal werk | interventies op straat uitvoeren bij sociaal werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk


apply decision-making within social work | get involved in the decision-making process within social work | apply decision making within social work | decide within social work

beslissingen nemen binnen sociaal werk








IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Summary code: Employment and social policy / Employment rights and work organisation / Organisation of working time Employment and social policy / Health, hygiene and safety at work / General Specific provisions

Code samenvatting: Werkgelegenheid en sociaal beleid / Arbeidsrecht en organisatie van het werk / Organisatie van de arbeidstijd Werkgelegenheid en sociaal beleid / Gezondheid, hygiëne en veiligheid op het werk / Algemene bepalingen


Urges the Commission and the Member States to safeguard fundamental workers’ rights and the social protection of employees and to combat precarious working conditions; urges the Commission to propose, and the Member States to further develop, new protection mechanisms adapted to the working and career patterns shaped by digitalisation, paying particular attention to the situation of women; highlights the importance of collective bargaining at all levels, especially in areas which are strongly affected by digitalisation, in order to ensure the principle of equal pay for equa ...[+++]

dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan de grondrechten en sociale bescherming van werknemers te waarborgen en onzekere arbeidsvoorwaarden te bestrijden; verzoekt de Commissie om voorstellen te doen voor, en de lidstaten om verder te werken aan, nieuwe beschermingsmechanismen die zijn afgestemd op de op basis van de digitalisering ontstane werk- en loopbaanpatronen, waarbij bijzondere aandacht wordt besteed aan de situatie van vrouwen; wijst op het belang van collectieve loononderhandelingen op alle niveaus, met name op ge ...[+++]


Finally, the Constitutional Court asks whether the concept of ‘public works contract’ contained in Directive 2004/18 applies in this case, namely to rules which make the granting of a building or land subdivision authorisation subject to a social obligation entailing the development of social housing units which should subsequently be sold at capped prices to, or, with substitution, by, a public institution. The Advocate General considers that the ...[+++]

Ten slotte wenst het Grondwettelijk Hof te vernemen of het begrip „overheidsopdracht voor werken” in richtlijn 2004/18 in casu van toepassing is op de regeling die de toekenning van een bouw- of verkavelingsvergunning afhankelijk stelt van een sociale last die erin bestaat sociale woningen te realiseren die vervolgens tegen geplafonneerde prijzen dienen te worden verkocht aan of met indeplaatsstelling door een openbare instelling. De advocaat-generaal is van mening dat deze richtlijn van toepassing is op een dergelijke regeling, op vo ...[+++]


Summary code: Employment and social policy / Community employment policies / Community employment policy instruments Employment and social policy / Social and employment situation in Europe / Information and incentives Employment and social policy / Job creation measures / Job creation measures / Positive actions Employment and social policy / Health, hygiene and safety at work / General Specific provisions Employment and social policy / Social protection / Coordination of social security syst ...[+++]

Code samenvatting: Werkgelegenheid en sociaal beleid / Communautair werkgelegenheidsbeleid / EU-instrumenten voor het werkgelegenheidsbeleid Werkgelegenheid en sociaal beleid / Sociale en werkgelegenheidssituatie in europa / Informatiesystemen en stimuleringsmaatregelen op het gebied van de werkgelegenheid Werkgelegenheid en sociaal beleid / Acties voor het creëren van banen / Acties voor het creëren van banen / Positieve acties Werkgelegenheid en sociaal beleid / Gezondhe ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the opt-out clause would be seen as an exception, the working week of a maximum of 48 hours being the general rule in the EU; implementation of the opt-out must be laid down by collective agreement, agreement between the social partners or by national law; employers and employees must consider other flexibility provisions – such as the longer reference period when counting working time – before making use of the opt-out provision ...[+++]

de "opt-out"-bepaling wordt als een uitzondering beschouwd, en de werkweek van maximaal 48 uur is de algemene regel in de EU; de mogelijkheid om de "opt-out"-bepaling toe te passen moet worden opgenomen in de collectieve overeenkomst, het akkoord tussen de sociale partners of in de nationale wetgeving; werkgevers en werknemers moeten andere flexibiliteitsbepalingen overwegen, zoals een langere referentieperiode voor het berekenen van de arbeidstijd, vooraleer gebruik wordt gemaakt van de "opt-out"-bepaling; een lidstaat kan niet te ...[+++]


There is evidence of skill shortages in the fastest-growing service sectors - general business services, and health and social work and in manufacturing.

Er zijn al aanwijzingen voor een tekort aan geschoolde krachten in de snelst groeiende dienstensectoren (algemene bedrijfsdiensten, medische en sociale beroepen) en de industrie.


Therefore, working towards a healthier occupational environment has to be addressed as part of the general trend in economic activities (more service-oriented), forms of employment (more diversified), the active population (more women, and an older working population) and society in general (more diverse, but more marked by social exclusion).

Samenwerken aan gezondere arbeidsomstandigheden moet daarom een onderdeel worden van de algemene trend in economische activiteiten (meer dienstgericht), vormen van werkgelegenheid (gediversifieerder), de beroepsbevolking (meer vrouwen en een oudere beroepsbevolking) en de samenleving in het algemeen (diverser maar met meer sociale uitsluiting).


Moreover, as the third overarching objective suggests, the OMC could promote good governance, transparency and involvement not simply in its own working but as an objective for social policy making more generally.

Overeenkomstig de derde overkoepelende doelstelling kunnen goed bestuur, transparantie en inspraak behalve als doelstelling voor de OCM zelf, ook als doelstelling voor de beleidsvorming op sociaal gebied worden nagestreefd.


The Council adopted conclusions entitled "Social Services of General Interest: at the heart of the European Social Model", calling upon the Social Protection Committee to work further on this issue with the aim inter alia of preparing for the next Forum on social services of general interest.

De Raad heeft conclusies aangenomen over "Sociale diensten van algemeen belang als centraal element van het Europees sociaal model", waarin hij het Comité voor sociale bescherming verzoekt zijn werk ter zake voort te zetten, onder meer om het volgende forum over sociale diensten van algemeen belang voor te bereiden.


Member States should pay particular attention to the following measures: - improving education and training systems. Continuing training is, in particular, to be facilitated so as to ensure ongoing adjustment of skills to the needs of competitiveness and to combating unemployment; - improving flexibility within enterprises and on the labour market by removing excessive rigidities resulting from regulation as well as through greater mobility; - examination, at enterprise level, of economically sound formulas for the reorganization of work; such measures must not be directed towards a general ...[+++]

De Lid-Staten zouden in het bijzonder aandacht moeten schenken aan de volgende maatregelen : - verbetering van de onderwijs- en opleidingsstelsels : met name zal de permanente opleiding worden vergemakkelijkt ten einde te waarborgen dat de kwalificaties voortdurend worden aangepast aan de eisen van het concurrentievermogen en de werkloosheidsbestrijding ; - verbetering van de flexibiliteit binnen de ondernemingen en op de arbeidsmarkt, door een al te grote starheid van regelgeving weg te nemen, alsmede door een grotere mobiliteit ; - bestudering, op het niveau van de ondernemingen, van economisch gezonde formules voor de reorganisatie ...[+++]


w