Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
GEMS
Global Educational Multimedia System

Traduction de «Global Educational Multimedia System » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Global Educational Multimedia System | GEMS [Abbr.]

Educatief Wereldmultimediasysteem
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European educational multimedia industry is undercapitalised because of the high number of very small firms, while links between education and training systems and the industry are not strong enough to generate viable services which really cater for education and training requirements.

De Europese educatieve multimedia-industrie is ondergekapitaliseerd door het grote aantal kleine bedrijfjes, en de relaties tussen de onderwijs- en opleidingssector en deze industrie zijn onvoldoende sterk om levensvatbare diensten op te leveren die echt aan de behoeften van het onderwijs en de beroepsopleiding beantwoorden.


The European educational multimedia industry, as well as being undercapitalised, lacks qualified manpower and needs to be strengthened, and closer links need to be established between this industry and the education and training systems.

Enerzijds moet de Europese educatieve multimediasector, die een gebrek aan kapitaal en gekwalificeerd personeel heeft, worden versterkt en anderzijds moeten de banden tussen deze industrie en de onderwijs- en opleidingssystemen worden aangehaald.


Launching of a feasibility study to examine the possibilities for developing an online coproduction, exchange and distribution system for educational multimedia content between European universities // European Commission: Education and Culture DG

Start van een haalbaarheidsstudie voor het onderzoeken van de mogelijkheden van het op het niveau van Europese universiteiten ontwikkelen van een systeem voor on line-coproductie, -uitwisseling en -distributie van educatieve multimedia-inhouden. // Europese Commissie:


- Benchmark higher education performance and educational outcomes : The Commission will present the results of a feasibility study in 2011, to develop a multi-dimensional global university ranking system, taking into account the diversity of higher education institutions.

- Benchmarken van de prestaties van het hoger onderwijs en van onderwijsresultaten: in 2011 zal de Commissie bekendheid geven aan de resultaten van een haalbaarheidsonderzoek naar de opstelling van een multidimensionale mondiale ranglijst van universiteiten, die rekening houdt met de diversiteit van hogeronderwijsinstellingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission will present in 2011 the results of a feasibility study to develop an alternative multi-dimensional global university ranking system , which takes into account the diversity of higher education institutions.

In 2011 zal de Commissie de resultaten bekend maken van een haalbaarheidsonderzoek naar de opstelling van een alternatieve multidimensionale mondiale ranglijst van universiteiten , die rekening houdt met de diversiteit van hogeronderwijsinstellingen.


28. Recalls that, as players on the global education market, national vocational education and training (VET) systems need to be connected to the wider world in order to remain up to date and competitive, and need to be more capable of attracting learners from other European and third countries, providing them with education and training as well as making it easier to recognise their skills; highlights that demographic change and international migration make these issues ...[+++]

28. herinnert eraan dat de nationale stelsels voor beroepsonderwijs en -opleiding als spelers op de internationale onderwijsmarkt in verbinding moeten staan met de rest van de wereld om modern en concurrerend te blijven en dat zij beter in staat moeten zijn lerenden uit andere Europese landen of derde landen aan te trekken door onderwijs en opleiding aan te bieden en de erkenning van hun kwalificaties te vergemakkelijken; benadrukt dat deze kwesties door demografische veranderingen en internationale migratiestromen in belang toenemen;


22. Recalls that, as players on the global education market, national vocational education and training (VET) systems need to be connected to the wider world in order to remain up to date and competitive and that they have to be more capable of attracting learners from other European and third countries, providing them with education and training as well as making it easier to recognise their skills; highlights that demographic change and international migration make thes ...[+++]

22. herinnert eraan dat de nationale stelsels voor beroepsonderwijs en -opleiding als spelers op de internationale onderwijsmarkt in verbinding moeten staan met de rest van de wereld om modern en concurrerend te blijven en dat zij beter in staat moeten zijn lerenden uit andere Europese landen of derde landen aan te trekken door onderwijs en opleiding aan te bieden en de erkenning van hun kwalificaties te vergemakkelijken; benadrukt dat deze kwesties door demografische veranderingen en internationale migratiestromen in belang toenemen;


64. Calls on all the Member States and the Commission to allocate at least 20 % of all development spending to basic health and education, to increase their contributions to the Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria and their funding for other programmes designed to strengthen health systems, and to prioritise maternal health and efforts to combat infant mortality;

64. roept alle lidstaten en de Commissie op ten minste 20% van alle ontwikkelingsgelden toe te kennen aan basiszorg en -onderwijs, hun bijdragen aan het Wereldfonds voor de bestrijding van hiv/aids, malaria en tuberculose te verhogen en hun middelen voor andere programma's ter verbetering van de gezondheidsstelsels te verhogen, alsook prioriteit te verlenen aan de gezondheid van moeders en de bestrijding van kindersterfte;


I. whereas the European multimedia educational software industry is under-developed and the relationship between the education and training systems and the industry has failed to generate services that actually meet educational needs in Europe,

I. overwegende dat enerzijds de Europese industrie van didactische multimediale producten onderontwikkeld is en dat zij anderzijds, wegens de betrekkingen tussen de onderwijs- en opleidingssystemen en deze industrie, niet in staat is diensten te verlenen die werkelijk voldoen aan de behoeften van het onderwijs op Europees niveau,


Calls on the Member States to ensure, by the end of 2002, that as many teachers as possible are trained in the use of the Internet, high-speed and database networks and multimedia resources, and to provide them, by the end of 2003, with such training as will ensure that they are "digitally literate" and capable of adapting the new electronic communication systems to the classroom in a critical and educationally responsible manner;

verzoekt de lidstaten te zorgen dat vóór eind 2002 een zo groot mogelijk aantal leraren is getraind in het gebruik van Internet, hogesnelheidsnetwerken en databanken en de multimediale hulpmiddelen en hen vóór eind 2003 een zodanige opleiding te geven dat zij "digitaal gealfabetiseerd” zijn en in staat zijn de nieuwe systemen van elektronische communicatie kritisch en didactisch verantwoord in de klas toe te passen,




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Global Educational Multimedia System' ->

Date index: 2024-07-19
w