Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Global knowledge and information society
IDEIS
IDEIS support action
Information society
Knowledge society

Traduction de «Global knowledge and information society » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
global knowledge and information society

mondiale kennis- en informatiemaatschappij


information society [ Knowledge society(STW) ]

informatiemaatschappij


International Dialogue and information Exchange for the deployment of a Global Information Society | IDEIS [Abbr.]

Internationale dialoog en informatie-uitwisseling voor de invoering van de wereldwijde informatiemaatschappij | IDEIS [Abbr.]


IDEIS support action | international dialogue and information exchange for the deployment of a Global Information Society

ondersteunende activiteiten op het gebied van de Internationale dialoog en informatie-uitwisseling voor de invoering van de wereldwijde informatiemaatschappij | IDEIS [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The knowledge economy and society stem from the combination of four interdependent elements: the production of knowledge, mainly through scientific research; its transmission through education and training; its dissemination through the information and communication technologies; its use in technological innovation.

De kenniseconomie en -maatschappij ontstaan uit de combinatie van 4 elementen die van elkaar afhangen: de productie van kennis, voornamelijk door wetenschappelijk onderzoek; de overdracht ervan via onderwijs en opleiding; de verspreiding van kennis met behulp van de informatie- en communicatietechnologieën; toepassing van kennis d.m.v. technologische innovatie.


The objective is to educate and train talented people with the skills, knowledge and mindset, including entrepreneurship, needed in a global knowledge economy and society.

Doel is om getalenteerde mensen te onderrichten en op te leiden in de vaardigheden, kennis en mentaliteit, inclusief ondernemingzin, die nodig zijn in een mondiale kenniseconomie en -maatschappij.


To achieve this goal and to remain competitive in the global knowledge economy and society, the 'knowledge triangle' of higher education, research and innovation and the interaction between these three sides have been recognised as key driving forces.

De "kennisdriehoek" van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie en de onderlinge wisselwerking tussen deze drie worden beschouwd als belangrijkste factoren om die doelstelling te verwezenlijken en concurrerend te blijven in de mondiale kenniseconomie en -maatschappij.


To achieve this goal and to remain competitive in the global knowledge economy and society , the 'knowledge triangle' of higher education, research and innovation and the interaction between these three sides have been recognised as key driving forces.

De „kennisdriehoek” van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie en de onderlinge wisselwerking tussen deze drie worden beschouwd als belangrijkste factoren om die doelstelling te verwezenlijken en concurrerend te blijven in de mondiale kenniseconomie en -maatschappij .


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The objective is to educate and train talented people with the skills, knowledge and mindset, including entrepreneurship, needed in a global knowledge economy and society .

Doel is om getalenteerde mensen te onderrichten en op te leiden in de vaardigheden, kennis en mentaliteit, inclusief ondernemingzin, die nodig zijn in een mondiale kenniseconomie en -maatschappij .


To achieve this goal and to remain competitive in the global knowledge economy and society, the ‘knowledge triangle’ of research, education and innovation and the interaction between these three sides have been recognised as key driving forces.

De "kennisdriehoek" van onderzoek, onderwijs en innovatie en de onderlinge wisselwerking tussen deze drie worden beschouwd als belangrijkste factoren om dit doel te bereiken en concurrerend te blijven in de mondiale kenniseconomie en samenleving.


(b) A new form of globalisation is taking place with a progression to a global knowledge society where innovation and research outweigh manpower and manual labour as the driving force for growth and competitiveness.

(b) Er vindt een nieuwe vorm van globalisering plaats in de richting van een wereldwijde kenniseconomie, waar innovatie en onderzoek als drijvende kracht achter groei en concurrentievermogen zwaarder wegen dan mankracht en handenarbeid.


While the birth and growth of the knowledge economy and society rely on the combination of four interdependent elements, i.e. the production of new knowledge, its transmission through education and training, its dissemination through the information and communication technologies and its use through new services or industrial processes, it is Europe's universities which are the key players in this new process.

De kennismaatschappij en -economie ontstaat en groeit door de combinatie van vier van elkaar afhangende elementen: de productie van nieuwe kennis, de overdracht van kennis via onderwijs en opleiding, de verspreiding van kennis met behulp van informatie- en communicatietechnologieën en de toepassing van kennis door middel van technologische procédés en nieuwe diensten. De universiteiten in Europa bekleden een sleutelpositie in dit nieuwe proces.


to better prepare citizens in Europe and partner third countries, to live and work in a global, knowledge-based society;

de burgers in Europa, maar ook in de partnerlanden beter voor te bereiden op het leven en werken in een gemondialiseerde kennismaatschappij;


While the birth and growth of the knowledge economy and society rely on the combination of four interdependent elements, i.e. the production of new knowledge, its transmission through education and training, its dissemination through the information and communication technologies and its use through new services or industrial processes, it is Europe's universities which are the key players in this new process.

De kennismaatschappij en -economie ontstaat en groeit door de combinatie van vier van elkaar afhangende elementen: de productie van nieuwe kennis, de overdracht van kennis via onderwijs en opleiding, de verspreiding van kennis met behulp van informatie- en communicatietechnologieën en de toepassing van kennis door middel van technologische procédés en nieuwe diensten. De universiteiten in Europa bekleden een sleutelpositie in dit nieuwe proces.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Global knowledge and information society' ->

Date index: 2023-08-24
w